Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile - cu ochii pe opiniile forumistilor

Companiile - cu ochii pe opiniile forumistilor
Discutiile purtate de impatimitii internetului pe forumurile specializate tematic au inceput sa fie tot mai atent luate in considerare de companiile ale caror produse si servicii se afla cel mai des in vizorul lor. Ultimele noutati in materie de calculatoare sau telefonie mobila, de produse bancare sau auto sunt intoarse pe toate partile, iar reprezentantii companiilor direct interesate spun ca monitorizarea, deocamdata selectiva, a acestor forumuri le asigura, de cele mai multe ori, feedbackul din piata atat de necesar.Surprinderea concurentei"Suntem interesati de discutiile pe teme bancare de pe forumuri si cautam sa dedicam cat mai mult timp pentru monitorizarea acestora. Monitorizarea este foarte importanta, ne ajuta atat pentru dezvoltarea produselor noi, cat si pentru imbunatatirea produselor existente in vederea satisfacerii nevoilor clientilor", sustin reprezentantii ABN Amro. Pe de alta parte, spun ei, aceasta monitorizare este importanta pentru cunoasterea opiniei consumatorilor in legatura cu produsele oferite de catre principalii concurenti. "O trecere in revista a forumurilor specializate te ajuta sa simti pulsul pietei, sa cunosti actiunile concurentei, punctele ei tari sau slabe, modul in care sunt percepute de catre clienti actiunile diverselor banci, sa prevezi unele motive de nemultumire si, de ce nu, sa exprimi o opinie care sa ajute publicul la o mai buna perceptie a actiunilor tale", ne-a explicat Adrian Resmerita, manager relatii publice al HVB - Banca pentru Locuinte.

Marketingul de gherila
Tot pe aceste forumuri se practica si asa-numitul "marketing de gherila". "Sunt companii care pun mare accent pe publicitatea under-ground, incercand, prin postarile pe forumuri, sa influenteze intr-un fel sau altul opiniile celorlalti participanti la discutii. De cele mai multe ori, concurenta ataca in momentul in care apar aprecieri la adresa unui produs de succes", explica directorul de comunicare al companiei Softwin, Cosmin Mares. In acelasi timp, exista si companii care au postat deja bannere publicitare oficiale pe paginile de forumuri. "Dorim sa venim in intampinarea clientilor nostri atat prin vanzarile directe, cat si prin internet", explica reprezentantii ABN decizia de a recurge la o astfel de publicitate. "In masura in care aceste site-uri iti genereaza un trafic acceptabil, care depaseste constant contactarea doar a primei tale pagini de web, publicitatea pe aceste site-uri poate fi o solutie eficienta de promovare", spun cei de la HVB.

Raluca Bara
Adevarul


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 608 ori