Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lupta bancilor pentru clientii cu greutate se muta pe internet

Lupta bancilor pentru clientii cu greutate se muta pe internet
Solutiile on-line pentru companiile de pe piata romaneasca devin o prioritate pentru institutiile de credit. Spatiul virtual devine camp de batalie pentru bancile care vor sa atraga clientii corporate de pe piata romaneasca. Institutiile de credit dezvolta din ce in ce mai multe solutii on-line, adresate nu doar persoanelor fizice, ci si companiilor.


Cu toate ca serviciile oferite sunt mai
diversificate, iar comisioanele - mai mici decat cele practicate la ghiseu,
statisticile pozitioneaza Romania pe penultimul loc in clasamentul european de
profil. In prezent, doar 7% din romani efectueaza operatiuni bancare pe
internet.



 



Cu toate ca cea mai mare parte a bancilor
ofera posibilitatea efectuarii de plati pe internet, direct din cont, se
accentueaza tendinta de specializarea pe segmentul intreprinderilor mici si
mijlocii. Astfel, daca pana nu demult, angajatii companiilor erau nevoiti sa se
deplaseze la banca pentru efectuarea oricarui tip de operatiune, acum, o mare
parte a serviciilor disponibile in unitatile bancilor se pot gasi si pe
paginile de internet ale institutiilor de credit.



 



Principalele avantaje ale operatiunilor pe
internet sunt reprezentate de economia de timp si de comisioane mai mici,
comparativ cu cele de la ghiseu. In plus, pentru a beneficia de serviciile de
internet banking, este perceputa o taxa modica, ce nu depaseste, de regula, 15
euro pe luna. De exemplu, cel mai recent serviciu de internet banking dedicat intreprinderilor
mici si mijlocii a fost lansat de ABN AMRO.



 



Denumit business banking, acesta permite,
pe langa efectuarea clasicelor operatiuni de incasare/plata si posibilitatea
realizarii schimbului valutar la un curs mai bun decat cel practicat in unitati.
In plus, companiile de talie mijlocie pot beneficia de scrisori bancare,
acreditive sau pot deschide un depozit la termen sau overnight pe internet.



 



Particularitatea serviciului lansat de
institutia de credit este reprezentata de modul de stabilire a pretului. Pe masura
ce volumul operatiunilor derulate se mareste, discounturile oferite cresc. Pe
piata autohtona, si alte banci, precum Raiffeisen, Unicredit Tiriac Bank au
lansat servicii de internet banking specializate pentru companii.



 



Penultimul loc in clasamentele europene



 



In ciuda multiplelor beneficii oferite,
statisticile Eurostat arata ca tara noastra ramane codasa la capitolul internet
banking. Romania ocupa penultima pozitie din Europa in ceea ce priveste
utilizarea acestui serviciu, fiind subclasata doar de Bulgaria. Cele mai
recente date spun ca doar 7% din romani au efectuat operatiuni bancare utilizand
internetul. In opinia lui Cristian Parvan, secretar general al Asociatiei
Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), motivul principal pentru care
IMM-urile nu apeleaza la serviciile de on-line banking este reprezentat de
perceptia neprietenoasa asupra calculatorului si a internetului in general.



 


"Trebuie sa privim si dincolo de granitele
Capitalei. Indiferent daca ne place sau nu, firmele mici si mijlocii nu
activeaza doar in mediul urban", spune Parvan. Acesta este de parere ca
populatia adulta trebuie sa fie instruita in acest sens, pentru ca internet
bankingul sa devina un lucru firesc.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1061 ori