Unitatile administrativ-teritoriale ale Romaniei vor putea face noi plati numai dupa stingerea platilor restante inregistrate la finele anului anterior, respectiv a arieratelor din executia anului curent.
Plenul Camerei Deputatilor a adoptat marti proiectul de lege referitor la ordonanta de urgenta 47/2012. Potrivit actului normativ, ordonatorii de credite au obligatia ca in executia bugetelor sa asigure achitarea platilor restante, precum si a celor rezultate in cursul anului curent.
Din impozitul pe venit incasat la bugetul de stat la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale in luna anterioara, cu exceptia impozitului pe veniturile din pensii, se aloca lunar, pana cel tarziu la data de 8 a lunii in curs, o cota de 20%, prin hotarare a consiliului judetean, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de functionare si/sau de capital, in ordinea cronologica a vechimii arieratelor, pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru proiectele de infrastructura care necesita cofinantare locala.
"Hotararea consiliului judetean se comunica directorului directiei generale a finantelor publice judetene, institutiei prefectului si consiliilor locale din judet. Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia raportarii, pana cel tarziu la data de 6 a fiecarei luni, catre directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, a situatiei platilor restante inregistrate la nivelul bugetului general al unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, la finele lunii precedente", se arata in actul normativ.
Se considera arierate platile restante cu o vechime mai mare de 90 de zile, calculata de la data scadentei.