Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In loc sa repare un pod, autoritatile lasa sute de bucuresteni sa traiasca izolati, de aproape un an

In loc sa repare un pod, autoritatile lasa sute de bucuresteni sa traiasca izolati, de aproape un an
Fie vara, fie iarna, sute de bucuresteni din zona Chitila Triaj a Sectorului 1 sunt nevoiti sa strabata, zilnic, pe jos, aproape un kilometru pana la cea mai apropiata statie de autobuz. Motivul: podul pe care mijloacele de transport in comun ajungeau pana in micul lor cartier s-a degradat in asemenea hal, in ultimii ani, incat a devenit impracticabil pentru autobuze.

Din pacate, in loc sa rezolve problema, autoritatile incearca sa isi paseze una alteia reponsabiltatea si sa acopere intreaga situatie cu hartii, lansandu-i pe oamenii din zona sa se descurce asa cum pot.

Singura sosea pe care autobuzele ar putea ajunge pana la cartierul dinspre Chitila Triaj - unde traiesc vreo cateva sute de bucuresteni - strabate podul Sabareni, ridicat peste calea ferata Bucuresti-Videle.

Acest pod a fost construit in anul 1963 si, inca de atunci, se afla in administrarea CFR. Se pare, insa, ca institutia n-a prea avut grija nici de de pod si nici de pasaj (partea inferioara a podului- n.red.) . In consecinta, intreaga constructie s-a degradat, incetul cu incetul, pana cand a ajuns o ruina.

Abia in anul 2015 a fost comandata o expertiza tehnica a podului. Asa cum era de asteptat, aceasta expertiza arata ca podul se afla, inca de la acel moment, intr-o stare avansata de degradare. Printre altele, expertiza arata ca parti importante ale podului, desi construite din beton, se deformasera. In plus, parte din armatura era corodata, iar stalpii inclinati care sustin podul erau atat de afectati incat puneau "in pericol iminent atat rezistenta, cat si stabilitatea pasajului superior".


Asa arata Podul Sabareni, care trece peste carea ferata Bucuresti-Videle. Sursa foto: Arhiva Facebook/Cristian Bulfon

Aceeasi expertiza avertiza ca - in cazul in care nu va fi reperat de urgenta - podul risca sa se degradeze si mai mult, intr-un timp scurt "cu posibilitatea producerii unor accidente feroviare, care pot ajunge pana la pierderi de vieti omenesti". Cu alte cuvinte, din cate intelegem, n-ar fi exclus ca bucati din pod sa cada peste trenurile care circula pe ruta Bucuresti-Videle.

In consecinta, documentul continea si recomandari privind lucrarile care trebuiau efectuate cat mai repede pentru reabilitarea podului.

Mai multe puteti afla citind integral expertiza:


Daca CFR o fi luat vreo masura de consolidare a Podului Sabareni, rezultatele ei nu se vad. Motivul: desi inca din 2015 s-a limitat accesul masinilor mari pe pod, acesta s-a degradat in continuare, ...citeste mai departe despre "In loc sa repare un pod, autoritatile lasa sute de bucuresteni sa traiasca izolati, de aproape un an" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 381 ori