Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ministrul Turismului vrea sa schimbe frunza din brandul de tara cu o oaie, sustin oamenii de afaceri

Ministrul Turismului vrea sa schimbe frunza din brandul de tara cu o oaie, sustin oamenii de afaceri
Ministrul Turismului, Mircea Dobre (PSD), vrea sa schimbe brandul turistic al Romaniei, inlocuind frunza Elenei Udrea cu o oaie, aluzie la Miorita. Oamenii de afaceri care au fost informati oficial se tem ca nu a fost doar o gluma proasta, ci o intentie serioasa, si atrag atentia ca altele sunt problemele turismului romanesc, nu brandul de tara.

Ministrul a facut anuntul la sedinta Consiliului Consultativ de saptamana trecuta, iar reprezentantii marilor companii de turism prezenti la intalnire au fost luati prin surprindere, scrie Profit.ro.

"A zis ca, asa cum au francezii cocosul si spaniolii taurul, ar fi bine sa fie si un animal acolo si ca el s-a gandit ca Miorita ar fi cea mai potrivita, pentru ca nu ne-o poate lua nimeni. Momentul a fost sublim", a declarat presedintele Asociatiei de Ecoturism din Romania, Andrei Blumer, pentru sursa citata.

Blumer considera initiativa ministrului Dobre "o tampenie" si atrage atentia ca "brandul se construieste in ani" si dupa indelungate consultari cu specialistii.

Ideea socheaza si pentru ca balada Miorita este una trista, in care trei romani se omoara intre ei, iar pe de alta parte oaia nu este perceputa, in general, ca un animal curajos sau din cale afara de inteligent, dimpotriva.

Dragos Anastasiu, proprietarul Eurolines si reprezentant al concernului TUI in in tara noastra, subliniaza faptul ca Romania are un brand, "bun, rau", iar prioritatile turismului sunt cu totul altele.

"Nu ne asociaza lumea cu Miorita asa cum ii asociaza pe francezi cu turnul Eiffel. (...) Eu, personal, nu cred ca ar avea succes si nu cred ca acum ar trebui sa lucram la brandul de tara, pentru ca avem unul deja. Cele mai importante lucruri ar fi cum rezolvam criza masiva de personal, care sufoca industria, pentru ca nu mai facem fata clientilor si pierdem la capitolul servicii, iar ce-a de-a doua mare problema este promovarea", a spus Anastasiu.

Si Nicu Radulescu, presedintele Organizatiei Patronatelor din Turismul Balnear, a confirmat ca ministrul Dobre a spus "ca renunta la acea frunza si merge pe o varianta cu Miorita", deci n-a fost o gluma, reamintind ca balada e trista, iar ciobanul se resemneaza cu gandul ca va fi omorat.

"Intr-adevar, ne-a anuntat ca vrea sa faca aceasta chestiune si nu s-a consultat cu noi pe tema ei. (...) Stiu eu daca aceasta chestiune intruchipeaza viziunea turismului romanesc si daca turismul romanesc ar putea sa aiba un asemenea brand? Dialogul cu domnul ministru este destul de comp ...citeste mai departe despre "Ministrul Turismului vrea sa schimbe frunza din brandul de tara cu o oaie, sustin oamenii de afaceri" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 635 ori
Citeste mai multe despreMircea Dobre brand turism oaie