Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Se intampla tot la Cluj: Performantele si ce urmeaza pentru Antonia, primul "functionar public virtual" din Romania

Se intampla tot la Cluj: Performantele si ce urmeaza pentru Antonia, primul "functionar public virtual" din Romania
Introdus anul trecut de Primaria Cluj-Napoca, primul "functionar public virtual" din Romania, pe numele sau Antonia, va trece in etapa de holograma, dupa ce si-a dovedit din plin eficienta, ajutand 24 de ore din 24 cetatenii in rezolvarea problemelor pe care le au cu municipalitatea.

Proiectul "Antonia" a fost lansat in 15 aprilie 2018 si s-a dezvoltat frumos intre timp, ajungand sa proceseze 90 de tipuri de cereri, motiv pentru care Consiliul Local Cluj-Napoca a votat saptamana aceasta pentru maximizarea capacitatii lui de functionare, pe baza unui buget de 3,4 milioane de lei, din care 98% finantare nerambursabila din partea UE, relateaza Monitorul de Cluj.

"Practic, va fi o holograma a unei persoane care va putea sa discute in locul functionarului de la ghiseu. Omul pune intrebarea si va primi raspuns vocal. Hologramei ii vei putea adresa diverse intrebari despre informatii pe care le ceri functionarului de la primarie. Nu o sa-l intrebi de sanatate.

Va face exact ce face astazi un functionar public caruia ii spui, de exemplu, ca ai o problema de urbanism. El o sa te intrebe care e problema si te directioneaza unde sa depui documentele. Aceasta holograma nu va da solutia, tot inspectorul care sta in spate va trebui sa analizele toate datele si sa dea solutia", a precizat viceprimarul Dan Tarcea, in timp ce primarul Emil Boc a invocat un argument inedit: "Incercam sa tinem si noi pasul cu orasul care e un oras viu, dinamic, digital".

Ziare.com a vrut sa afle mai multe detalii despre acest proiect cu totul neobisnuit intr-o tara al carei sistem administrativ este mancat pana la temelii de birocratie sau coruptie, si, surpriza! Biroul de presa al Primariei din Cluj-Napoca ne-a raspuns la intrebari in mai putin de 48 de ore.

Din informatiile primite, pe care vi le prezentam mai jos, iese in evidenta un principiu de baza: dorinta edililor clujeni de a pune la punct un "proces de digitalizare cu scopul usurarii relatiei cetateanului cu administratia publica".

A cui a fost ideea

Initiativa de a demara in Primaria Cluj-Napoca un proces de digitalizare si simplificare a procedurilor destinate cetatenilor ii apartine primarului Emil Boc.

Acesta a stabilit inca din anul 2018 aceasta directie strategica pentru organizarea serviciilor publice destinate clujenilor, apreciind ca "este datoria oricarui functionar sa isi regandeasca munca din prisma tehnologiilor digitale disponibile, pentru a le crea clujenilor un acces mai ridicat si mai facil ...citeste mai departe despre "Se intampla tot la Cluj: Performantele si ce urmeaza pentru Antonia, primul "functionar public virtual" din Romania" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 210 ori