Berceanu despre autostrazi: Poate ca vom termina undeva o portiune

Sambata, 06 Februarie 2010, ora 11:07
1661 citiri
Berceanu despre autostrazi: Poate ca vom termina undeva o portiune

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, nu este prea optimist in ce priveste numarul kilometrilor de autostrada care vor fi inaugurati anul acesta.

"Tehnic, noi putem termina 100 de kilometri de autostrada. Dar de la 100 in jos, pot fi si zero, daca banii merg la DN-uri, intretinere. Depinde unde lucram. Avem Bucuresti-Ploiesti, unde s-ar putea termina 40 km, o portiune din Autostrada Transilvania si centura Sibiului", a declarat Berceanu, in cadrul unui interviu acordat Evenimentul Zilei. Intrebat daca exista termene de finalizare, ministrul Transporturilor a raspuns: "poate vom termina undeva o portiune".

Berceanu a mai declarat ca doreste marirea deficitului bugetar peste limitele acceptate de oficialii UE pentru a avea fondurile necesare in demararea lucrarilor de infrastructura.

Astfel, romanii au de ales: moneda europeana, conform calendarului stabilit (2014-2015), sau mai multi kilometri de autostrada.

"Vom discuta cu FMI si cu UE separat de ceea ce este deja stabilit, respectiv deficitul de 5,9% din PIB. Impunerile au ca scop sa ajungem la sub 3% din PIB, pentru ca in 2014 sa ajungem la convergenta la euro. Cred ca ne intereseaza mai mult o economie sanatoasa, fara somaj, cadere economica, decat sa aderam la euro in trei-cinci ani", a afirmat oficialul.

Nu exista alternativa viabila la intrarea in zona euro

Adoptarea monedei europene nu depinde exclusiv de decizia Romaniei, este de parere Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului Bancii Nationale Romane (BNR). "Personal, cred ca nu exista alternativa viabila la intrarea in zona euro", a declarat Vasilescu pentru EVZ.

Berceanu a explicat mecanismul in care sunt atrase fondurilor europene pentru infrastructura.

"Daca am un proiect de 100 de milioane de euro, UE ne da gratis 85 de milioane, noi punem 15 milioane. Asta se refera insa doar la ceea ce ei numesc costuri eligibile, care nu includ exproprieri de terenuri, mutare de utilitati, studii - sa zicem ca acestea reprezinta 30 de milioane.

Mai adaugam TVA-ul la cei 130 de milioane, care inseamna 25 de milioane. Deci ne trebuie 70 de milioane de euro, ca sa atragem 85 de milioane de euro. Cand constructorul vine cu o factura, noi o platim, o trimitem la UE si peste 90 de zile ne trimit 85% din valoarea ei. Acela este primul ban atras de la UE", a precizat Berceanu pentru sursa citata.

#berceanu, # autostrazi, # infrastructura, # aderare, # euro, # fonduri , #stiri Adrian Vasilescu