TAROM condusa de o companie privata

Duminica, 19 August 2007, ora 16:45
1380 citiri

Managementul companiei TAROM ar putea fi externalizat in perioada urmatoare, potrivit ordonantei Guvernului care reglementeaza modul in care Ministerul Transporturilor va decide selectarea unui administrator privat. Ordonanta, care a intrat in vigoare la 17 august, prevede ca Ministerul Transporturilor, in scopul restructurarii sau privatizarii societatii, poate decide ca unul dintre administratori sa fie persoana juridica, romana sau straina. Persoana juridica mentionata se selecteaza prin licitatie, organizata de Ministerul Transporturilor, cu respectarea reglementarilor in vigoare.

Administratorul persoana juridica incheie cu Ministerul Transporturilor un contract de administrare al societatii TAROM pe perioada determinata, in care sunt prevazute toate drepturile si obligatiile administratorului.

Compania care va administra TAROM va face parte, pe perioada exercitarii contractului, din Consiliul de Administratie al societatii, alaturi de un reprezentant al Ministerului Transporturilor, care va fi numit sau revocat de consiliul de administratie, si de un reprezentant al Ministerului Economiei si Finantelor.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, la inceputul mandatului sau, ca intentioneaza sa privatizeze managementul companiei TAROM pana la sfarsitul anului 2008.

'TAROM ar trebui sa mearga pe propriile picioare in circa un an si jumatate pentru ca nu va mai fi posibil sa traiasca asa cum o face astazi, din stipendii de la stat', a spus Ludovic Orban.

Ministrul a anuntat ca va fi privatizat doar managementul companiei, urmand ca societatea sa ramana in proprietatea statului.

Operatorul aerian national romanesc are la ora actuala o flota de 19 avioane operationale compusa din doua aparate Airbus A 318, cinci Boeing 737 - 300, patru Boeing 737 - 700, un Airbus A310 si sapte aparate ATR 42 - 500.

Compania intentioneaza sa lanseze curse catre Lisabona, Amsterdam si Valencia, dar analizeaza si posibilitatea relansarii unor curse in afara Europei, spre foste destinatii ale companiei precum New York (SUA), Beijing (China) si Bangkok (Thailanda).

TAROM deserveste direct sau in cooperare urmatoarele destinatii externe: Viena, Paris, Larnaca, Munchen, Frankfurt, Roma, Milano, Budapesta, Londra, Atena, Salonic, Chisinau, Praga, Varsovia, Moscova, Istanbul, Amman, Beirut, Damasc, Tel Aviv, Cairo si Dubai. Zborurile sunt efectuate in majoritate de pe Aeroportul Henri Coanda din Bucuresti, dar si de pe aeroporturile din Constanta, Timisoara, Cluj si Sibiu.

Potrivit programului de redresare a companiei, TAROM isi propune sa transporte 1,57 milioane pasageri in 2007 si 1,8 milioane pasageri in 2008, cu o crestere anuala de peste 15 la suta, in timp ce profitul operational ar trebui sa se cifreze la 11 milioane dolari in 2007 si noua milioane dolari in 2008.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...