Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Alro Slatina a avut pierderi de peste 4,5 milioane de euro in primele noua luni din 2013

Alro Slatina a avut pierderi de peste 4,5 milioane de euro in primele noua luni din 2013


Alro SA, unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu din Europa Centrala si de Est, a inregistrat in primele noua luni ale anului 2013, o pierdere neta ajustata de 21 de milioane de lei, fata de un profit net ajustat de 83 de milioane de lei (restatat) realizat in primele noua luni ale anului 2012, in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS).

Cifra de afaceri a Companiei, in primele noua luni ale anului 2013, a fost de 1,55 miliarde de lei, fata de 1,74 miliarde de lei in perioada similara a anului anterior, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.

"Rezultatele financiare continua sa fie afectate semnificativ de criza cu care se confrunta piata internationala a aluminiului si de eco-taxele locale", a declarat Marian Nastase, Presedintele Consiliului de Administratie al Alro S.A.

"Desi am implementat toate masurile necesare pentru cresterea eficientei operatiunilor, factorii externi mentionati mai sus au influentat intr-un mod negativ rezultatele Companiei. Cu toate acestea, vom continua strategia de dezvoltare pe termen lung, axata, in principal, pe produsele cu valoare adaugata mare si suntem in permanenta pregatiti sa luam toate masurile necesare pentru a ne proteja operatiunile".

Vanzarile de aluminiu primar au ramas la un nivel similar cu cel din primele noua luni ale anului 2012, respectiv la aproximativ 107.000 de tone, in vreme ce vanzarile de aluminiu procesat au crescut la 53.400 de tone, in primele noua luni ale anului 2013, de la 48.400 de tone in perioada similara din 2012.

Cresterea totala a productiei de aluminiu procesat a fost de 10%, in primele trei trimestre ale anului 2013. Aceasta crestere nu s-a reflectat in valoarea vanzarilor, deoarece pretul aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra a continuat sa scada semnificativ si pe parcursul anului 2013, atingand un nivel mediu de 1.871 USD/tona, in primele noua luni ale anului 2013, fata de un nivel mediu de 2.025 USD/tona in perioada similara a anului 2012.

Cum incearca Alro sa-si creasca competitivitatea

Costul vanzarilor a crescut astfel cu 23,8 milioane de lei, in primele noua luni ale anului 2013, in comparatie cu perioada similara din 2012, in principal din cauza majorarii semnificative a taxelor cu energia (certificate verzi si taxa de cogenerare). Cota anuala pentru certificate verzi a fost de pana la 0,191 CV/MWh, fata de 0,1188 CV/MWh in primele noua luni ale anului 2012.

Cu toate acestea, Alro a continuat sa isi extinda activitatile de promovare pe pietele internationale pentru produsele cu valoare adaugata mare. In primele noua luni ale acestui an, Alro a continuat investitiile in cresterea competitivitatii.

Compania si-a axat investitiile pe activele pe termen lung si pe dezvoltarea sectorului de aluminiu procesat. In plus, Alro a continuat sa investeasca in procesarea deseurilor de aluminiu pentru a reduce costurile cu energia si pentru a diminua efectele cresterilor dramatice ale taxelor privind consumul de energie.

Alro foloseste indicatorul Profit/ (pierdere) net(a) ajustat(a) pentru urmarirea performantei financiare. Profitul/ (pierderea) net(a) ajustat(a) reprezinta profitul/ (pierderea) net(a) a companiei, plus/(minus) deprecierea activelor fixe, plus/(minus) (pierderile)/castigurile din instrumente financiare derivate care nu se califica pentru contabilitatea de acoperire, plus/(minus) impozitul pe profit amanat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1157 ori