Amazon vs Google. Cine va castiga lupta vanzarilor din publicitate

Luni, 05 Martie 2012, ora 18:47
2408 citiri
Amazon vs Google. Cine va castiga lupta vanzarilor din publicitate
Amazon versus Google

Amazon se afla pe urmele Google in vanzarea de spatii de reclama, inregistrand venituri din acest segment de peste 1 miliard de dolari doar in 2011.

Amazon devine incet, incet, o amenintare pentru vanzarile de publicitate ale Google, depasind suma de 1 miliard de dolari obtinuti numai din acest domeniu, scrie Business Insider.

In ciuda faptului ca Amazon se afla in acest moment departe de cele 40 miliarde de dolari obtinute anual de Google, analistii ii ofera sanse mari de crestere in conditiile in care compania se dezvolta rapid. Pozitia Google este amenintata pe masura ce tot mai multi cumparatori incep sa caute diverse produse direct prin intermediului motorului de cautare intern al Amazon.com.

Mare parte din venitul Google vine din cautarile efectuate de utilizatori prin motorul sau de cautare, obtinand mai multi bani atunci cand cautarea este efectuata pentru produse specifice. Daca consumatorii cauta prin Google, companiei nu ii pasa de unde va fi cumparat produsul, pentru ca ei oricum sunt platiti.

In ultimul deceniu insa, Amazon si-a extins site-ul pentru a vinde nu numai produsele proprii ci si din partea altor parteneri comerciali, carora le vinde si spatiu de reclama. Amazon introduce aceste linkuri si reclame in subsolul paginii produselor similare, unde sunt mult mai vizibile si directionate corect, comparativ cu majoritatea rezultatelor cautarilor Google.

Aceste linkuri si reclame ofera mai multe informatii decat reclamele ce pot fi vizualizate pe Google si apar ca alternativa de cumparare pentru produsul pe pagina pe care se afla deja potentialul client.

Google isi face griji

Zvonurile despre ingrijorarea Google fata de Amazon se fac din ce in ce mai auzite in ultimii ani. La polul opus, Amazon face angajari pentru a crea o echipa puternica care sa se ocupe de publicitate, segment care produce pentru companie peste 1 miliard de dolari anual.

Poate ca Google nu are nevoie sa isi faca griji cu adevarat in acest moment, dar suma castigata de Amazon din publicitate creste cu rapiditate, asa ca ar putea deveni un adevarat rival in anii urmatori, considera analistii.

De ce are Amazon succes? Pentru ca nu ii costa nimic sa introduca linkurile si reclamele in paginile deja existente. De asemenea, acestea sunt mult mai relevante pentru cumparatori, lucru care sporeste si utilitatea site-ului Amazon.

Cu toate acestea, capacitatea Amazon de a directiona reclamele cu o mai mare claritate decat Google s-ar putea schimba in perioada urmatoare, pe masura ce Google Inc aduna informatii despre fiecare dintre noi cu ajutorul noii sale politici de confidentialitate. Aceasta ii permite sa monitorizeze cu exactitate toate accesarile facute in momentul in care suntem logati intr-un cont al companiei, fie ca e vorba de Gmail, YouTube ori Picasa.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o...
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
În ultima perioadă, un număr ridicat de utilizatori Samsung a raportat apariția unor linii verzi pe ecranul telefoanelor lor, fenomen care pare să fi reapărut după o actualizare recentă de...
#reclame Amazon, #publicitate Amazon, #rivalitate Google Amazon , #Management