Site-ul de comert online Amazon isi va extinde serviciul de livrare a produselor proaspete, deja testat in Seattle, in mai multe orase de pe coasta de vest a SUA si, in curand, in afara frontierelor americane, scrie in editia sa de miercuri cotidianul francez Le Figaro.
"Gigantul american de vanzare online testeaza discret de cinci ani, la Seattle, serviciul sau AmazonFresh, specializat in vanzarea de produse proaspete. Doreste de acum sa se extinda in Los Angeles in aceasta saptamana si la San Francisco, in cursul anului (...) In caz de reusita, serviciul va fi propus in 20 de noi orase in 2014, inclusiv in afara SUA", scrie cotidianul citat.
Pentru dezvoltarea serviciului Fresh, Amazon a instalat echipamente de racire in mai multe dintre centrele sale de distributie. Grupul se bazeaza pe flota sa de camioane si pe logistica bine rodata pentru a livra produsele la clienti in aceeasi zi. Aceasta miscare este de natura sa ii sperie pe comerciantii specializati in livrarea la domiciliu, care se tem mai ales ca Amazon sa nu strice preturile.
Potrivit observatorilor, AmazonFresh este mai ales un mijloc eficient pentru grup de a gasi noi resorturi pentru cresterea veniturilor. Piata alimentara, care a insemnat anul trecut 568 miliarde de dolari cifra de afaceri in SUA, pare indispensabila. Cu atat mai mult cu cat concurenta s-a pozitionat deja.
In luna martie, Google a lansat faza de experimentare a serviciului sau Google Shopping Express, care permite cumpararea, intre altele, de produse alimentare provenite de la mai multe supermarketuri, si livrarea lor in aceeasi zi.