Comertul online in SUA a depasit in 2006 nivelul de 100 de miliarde de dolari

Luni, 15 Ianuarie 2007, ora 03:58
1214 citiri

Comertul online a inregistrat o crestere substantiala in Statele Unite ale Americii in 2006, depasind pentru prima data nivelul de 100 de miliarde de dolari, aceasta tendinta de crestere urmand a se mentine, conform analistilor, informeaza AFP.

Conform firmei de analiza a pietei ComScore Networks, comertul online in SUA a crescut in 2006 cu 24% fata de anul precedent, totalizand 102,1 miliarde de dolari.

Cumparaturile efectuate in perioada sarbatorilor de sfarsit de an au reprezentat aproape un sfert din aceasta suma. "Comertul online se generalizeaza", subliniaza analistul firmei eMarketer, Jeffrey Grau. "Un numar mult mai mare de persoane prefera cumparaturile online, achizitionand o cantitate mult mai mare de produse decat in trecut", a adaugat acesta.

Cifrele variaza insa, conform bancii de investitii Cowen and Co, suma cumparaturilor online pentru 2006 este de 108 miliarde de dolari, iar pentru anul 2011, grupul estimeaza un nivel al cumparaturilor de 225 de miliarde de dolari.

Acest lucru ar face ca comertul online sa reprezinte 4,7% din comertul total, fata de nivelul de 2,7% atins in 2006.

"Cumparaturile online vor creste cu 20% in SUA in 2007, datorita cresterii numarului de utilizatori cu conexiune de banda larga, a scaderii preturilor si a faptului ca procesul de achizitie online a produselor va deveni mult mai facil", precizeaza grupul Cowen.

Unul din motivele pentru care vanzarile au mers atat de bine in perioada sarbatorilor de sfarsit de an a fost increderea clientilor in livrarea rapida a produselor comandate. Conform grupului Comscore, in ultimele trei saptamani ale lunii decembrie 2006, cresterea numarului de comenzi a fost de 31% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Analistii grupului Cowen, Jim Friedland si David Geisler estimeaza ca tranzactiile din comertul online vor depasi nivelul de 10% din comertul total din SUA, in special prin raspandirea posibilitatilor de descarcare contra cost a melodiilor si a filmelor.

Firmele specializate in comertul online, precum Amazon.com, profita de pe urma faptului ca nu trebuie sa suporte costurile suplimentare generate de necesitatea de a intretine un magazin, putand astfel sa faca reduceri de preturi sau a se specializa in oferta de articole mai putin disponibile pe piata.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.newsin.ro/ target=_blank>NewsIn</a>)