Cu toate ca vanzarile online sunt o tendinta in continua crestere, multa lume este inca reticenta atunci cand vine vorba de ele. "Frica" lor este provocata, in primul rand de modalitatea de transmitere a datelor personale si financiare pe internet si de pericolul ca aceastea sa incapa pe mana cui nu trebuie. Campanii de spam, zvonuri despre hackeri care sparg site-uri si despre practici ilicite pe internet intimideaza potentialii cumparatori online.
Daca ti-ai facut o afacere care opereaza online, este foarte important sa intelegi aceste ingrijorari si sa le vii in intampinare. In continuare dam cateva sugestii despre cum poti sa-i faci pe utilizatori sa aiba incredere in site-ul tau si sa cumpere direct de pe el.
Vorbeste clar si direct despre chestiunile legate de securitate
Fa-ti o pagina pe site in care sa informezi clientii despre politicile de securitate a informatiei pe care le implementezi. Doua lucruri trebuie sa le scrii neaparat: ce masuri de securitate ai luat pentru protejarea datelor transmise si ce faci sau ce nu faci cu datele cu datele cumparatorilor. Majoritatea clientilor cumpara mai cu incredere de la un furnizor care se angajeaza sa nu transmita datele lor de contact sau obiceiurile de achizitie catre terti.
Garanteaza securitatea platii
Demonstreaza-ti increderea in comertul electronic. Ia in considerare garantarea platii, pentru ca acest lucru ii va face pe cumparatori sa aiba incredere in sistemul tau. Daca iti asumi responsabilitatea pentru efectuarea platii, vei elimina una dintre cele mai des intalnite piedici din comertul online: riscul financiar perceput.
Mentioneaza background-ul site-ului tau in ceea ce priveste securitatea
Foarte multi clienti speriati de zvonurile despre hackeri si spargeri de site-uri raman surprinsi atunci cand afla cat de rar se produc acestea. Daca site-ul tau nu a avut niciodata astfel de probleme, mentioneaza acest lucru. De exemplu, libraria online Amazon.com spune clar ca niciunul dintre cei 3 milioane de clienti ai sai nu a raportat vreodata probleme ca urmare a cumparaturilor facute de pe acest site.
"Da-te mare" cu procedurile de securitate de pe site
Daca ai facut mai multe decat de obicei pentru a asigura datele cumparatorilor, da-le de stire. De exemplu, daca providerul de securitate al site-ului incearca sa sparga propriul site, pentru a vedea cat de bine rezista la atacuri, spune acest lucru clientilor. E bine sa treci pe site si numele aplicatiilor de securitate pe care le folosesti, pentru ca unii clienti se poate sa fi auzit de ele.
Cere aprobari din partea organizatiilor de consumatori
Anumite organizatii ofera certificari pentru site-urile care se incadreaza in standardele lor de a face afaceri. Daca obtii o astfel de certificare si o afisezi pe site poti impusca 2 iepuri dintr-un foc: o data, da cumparatorilor un sentiment de siguranta si arata ca ai o afacere serioasa, iar a doua oara e un semnal de avertizare pentru eventualii hackeri care ar pune ochii de site-ul tau.
Foloseste-te de statistici
Aduna date care certifica siguranta tranzactiilor pe internet. Le poti obtine de la companii si institute de cercetare si sondare.
Ofera alternative
Chiar daca iei toate masurile de mai sus, unii cumparatori nu vor dori nici in ruptul capului sa isi dea datele pe internet. Pentru acestia trebuie sa oferi metode alternative de achizitie a produselor sau serviciilor pe care le oferi. In acest sens, le poti da posibilitatea sa comande prin telefon, fax sau prin posta traditionala.
Bloombiz
Bloombiz.ro Newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.