In luna aprilie din acest an, lantul american de supermarketuri Walmart a investit 300 de milioane de dolari in reteaua de socializare Kosmix, aflata in stadiu de start-up, pentru ca isi dorea sa fie un concurent pentru Amazon. Menit sa concureze cu Amazon prin serviciul @WalmartLabs.
Walmart i-a cooptat in proiect pe Anand Rajaraman, in varsta de 38 de ani si pe Venky Harinarayan, in varsta de 44 de ani, fondatorii Kosmix si TweetBeat. Absolventii de la Standaford au mai fost fondatorii Junglee, o companie de comert online, pe care Amazon a cumparat-o in 1998. Gigantul IT a platit pentru Junglee suma de 250 de milioane de dolari.
Vanzarile online pe care le are Walmart se afla cu mult in urma celor de la Amazon, desi Walmart este cel mai mare retailer din lume, titreaza Busines Insider.
Wlamart a selectat Kosmix, pentru tehnologia "social genome", care realizeaza analize semantice asupra datelor despre utilizatorii din mediile de socializare.
"Putem realiza o analiza semantica a ariei din jurul magazinelor, pentru a vedea ce oameni sunt interesati de acestea si ce influenta are amplasamentul asupra vietii lor", a declarat Rajaraman, pentru Xconomy.
"Imaginati-va impactul asupra celor 9.000 de magazine, cu un miliard de clienti in fiecare luna".
Pe de alta parte, parerile managerilor de magazine sunt impartite. In timp ce unii s-au aratat interesati de comertul online, cei mai multi se tem de aceasta forma de comert.
In opinia acestora din urma, „comertul online, le-ar putea canibaliza vanzarile din magazine, si astfel ar pierde bonusurile”. In mod paradoxal, afirmatia a fost facuta chiar de un fost director executiv din cadrul Walmart.com.