Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Merkel insista pe ideea ca in Germania nu se vor mai vinde masini noi cu motoare clasice

Merkel insista pe ideea ca in Germania nu se vor mai vinde masini noi cu motoare clasice


In plina campanie electorala, Angela Merkel da o lovitura neasteptata gigantilor din industria auto anuntand ca Germania ar putea impune restrictii la vanzarea masinilor noi cu motorizare bazata exclusiv pe tehnologia combustiei interne.

Volkswagen, Mercedes si BMW vor trebui sa faca pasi rapizi pentru a imbratisa total tehnologiile hibrid si electrice, daca este ca viitorul guvern german sa impuna restrictii similare celor anuntate de Franta, Marea Britanie sau India, anunta CNN Money.

Orizontul de timp in care va interveni noua legislatie nu este deocamdata clar, dupa cum recunoaste chiar Merkel, intr-un interviu acordat revistei Super Illu. "Nu pot da un an cu exactitate, dar abordarea este corecta tinand cont ca investim deja in infrastructura si tehnologia dedicata masinilor electrice, ceea ce face posibila o schimbare radicala", a explicat aceasta.

Motorul cu ardere interna a fost patentat in 1886 de Carl Benz iar 130 de ani mai tarziu Mercedes, Volkswagen si BMW reprezinta cea mai importanta componenta din industria germana, cu venituri extrem de importante generate din export.

Pentru Merkel, noua atitudine este oarecum surprinzatoatre, dar trebuie privita si prin prisma presiunii puse de public dupa scandalul masinilor poluante izbucnit in curtea Volkswagen in urma cu 2 ani si extins acum la toti producatorii auto din tara, acuzati ca au constituit un cartel menit sa ascunda deficientele motoarelor diesel.

Noul scandal a dus la rechemarea in service a 5 milioane de masini pentru modificari aduse motoarelor.

Merkel leaga posibila interdictie la vanzare a masinilor cu motoare clasice si de planul de reducere a emisiilor de carbon cu 90% pana in 2050, dar, in acelasi timp, ministrul de finante din actualul cabinet a admis ca Dieselgate este in masura sa afecteze evolutia celei mai performante economii europene.

Scandalul motoarelor diesel este vazut ca un nou factor de risc economic, adaugandu-se
unei liste care include politica protectionista promovata de administratia Trump sau Brexitului.

"Riscurile se mentin pe fondul politicii comerciale a SUA si a Brexitului. In plus, ciza diesel trebuie vazuta ca un nou risc, chiar daca efectele sale sunt greu de estimat in prezent.

Impactul acesteia in economia germana nu poate fi cuanticat in prezent. Tinand cont de importanta industriei auto, trebuie vazut ca un risc pe termen mediu in dezvoltarea economica", arata raportul din august al Ministerului Finantelor din Germania.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5461 ori

comments powered by Disqus