Germania, aliata taxei de inmatriculare auto din Romania

Joi, 08 Februarie 2007, ora 04:59
1646 citiri

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a invocat, miercuri, pentru a justifica mentinerea taxei de inmatriculare auto, reactia cancelarului federal al Germaniei, Angela Merkel, de protejare a industriei germane constructoare de masini fata de intentiile Comisiei Europene de a impune o limita in privinta noxelor emise de automobile.

"Imediat dupa manifestarea publica a acestei intentii a Bruxelles-ului, cei cinci constructori germani de automobile au trimis o instiintare doamnei cancelar ca aplicarea acestei masuri ar putea duce la pierderea a zeci de mii de locuri de munca, iar doamna Merkel, imediat, a doua zi, a iesit si a spus ca punctul de vedere al constructorilor germani este corect si il va sustine", a aratat premierul Tariceanu.

El a specificat ca seful Executivului german a decis sa apere industria constructoare de autovehicule, desi protectia mediului figureaza pe agenda presedintiei germane a Uniunii Europene si ea s-a declarat un suporter al masurilor drastice impotriva poluarii.

"Fiecare tara isi apara interesele cand este vorba de locuri de munca, de implicatii economice. Deci, vedeti ca tarile membre nu se dau in laturi de a-si apara punctul de vedere in fata Comisiei Europene care este un interlocutor cu argumente, dar asta nu inseamna ca, daca Bruxelles-ul spune ceva, acel lucru este de nediscutat", a subliniat premierul Tariceanu.

Pozitia sa anunta negocieri stranse intre echipa de experti a Comisiei Europene care va vizita Romania pe 19 februarie pentru a discuta cu expertii Ministerului Finantelor despre taxa de inmatriculare aplicata de Romania masinilor second-hand importate din tarile membre ale UE.

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la UE. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat al acesteia pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.

Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat, in urma cu trei saptamani, ca nivelul taxei de inmatriculare va fi redus in urma discutiilor cu reprezentantii Comisiei Europene.

Comisarul european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, a prezentat intentia Comisiei Europene de a reglementa o taxa de protectie ecologica prin care sa se inlocuiasca pana in 2009 actualele taxe de inmatriculare din tarile membre.

Taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si peste 9000 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor. Problema in cazul acestei taxe este ca, in anumite cazuri, taxa este mai mare decat valoarea reziduala a masinii. Pana la jumatatea lunii ianuarie, taxa a adus la bugetul de stat venituri de 522.143 lei, din 28 de judete ale tarii.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)