Germania ar putea oferi garantii ale imprumuturilor pentru ajutorarea constructorului auto american General Motors sa vanda divizia Opel, in cazul in care va intra in faliment, a anuntat astazi ministrul economiei, relateaza Bloomberg.
Propunerea ministrului economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, ar putea intra in vigoare daca vanzarea Opel este iminenta, a declarat Felix Probst, un purtator de cuvant al ministerului, citat de NewsIn. Un trust ar urma sa preia temporar grupul Opel, iar guvernul ar urma sa garanteze imprumuturile necesare pentru mentinerea solventei companiei.
In timp ce noi alegeri vor avea loc pe 27 septembrie, coalitia cancelarului Angela Merkel vrea sa salveze Opel si cei 25.000 de angajati din Germania, in contextul in care compania mama, GM, are ca termen limita 1 iunie pentru a se reorganiza in afara justitiei, riscand intrarea sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare.
"Desigur ca dorim sa protejam cat mai multe locuri de munca posibile, dar in acelasi timp trebuie sa folosit in mod responsabil banii contribuabililor", a declarat Guttenberg.
GM are nevoie de un partener pentru administrarea Opel pana la finalul lunii in curs, riscand ca divizia din Germania sa intre in faliment, a declarat saptamana trecuta liderul sindicatului angajatilor Opel. GM incearca sa reduca cu 1,2 miliarde dolari costurile si sa castige ajutor european pentru mentinerea independentei fata de afacerile americane.
Compania italiana Fiat si producatorul canadian de piese auto Magna International Inc liciteaza pentru Opel, tranzactie care ar putea avea nevoie de pana la 7 miliarde euro in ajutoare din partea guvernelor europene, a mai spus Guttenberg.
In timp ce oferta Fiat "este mai avansata" decat a grupului Magna, "inca exista intrebari care necesita un raspuns", a declarat Guttenberg pe 9 mai, adaugand ca oficialii de la Berlin au nevoie sa vada planurile mai detaliate ale celor doua companii.
Seful sindicatului de la Opel, Klaus Franz, a spus recent ca planul Fiat de a unifica afacerea sa auto cu cea a General Motors Europa si cu Chrysler ar putea determina pierderea a 10.000 de locuri de munca in Europa.
Franz a spus ca seful producatorului auto italian, Sergio Marchionne, a declarat in cadrul unei intalniri ca prevede inchiderea fabricii de motoare a Opel de la Kaiserlautern si alte uzine Fiat/Opel din Anglia si Italia.