Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Selfie", vedeta Cupei Mondiale de Fotbal

"Selfie", vedeta Cupei Mondiale de Fotbal


Fie ca este vorba de Neymar cu iubita lui, de un jucator german cu Angela Merkel in vestiar sau de spectatori care isi fac fotografii pe stadioane, 'selfie' este marea vedeta a Campionatului Mondial de Fotbal 2014, scrie marti AFP.

Cupa Mondiala de Fotbal din Brazilia este prima care se desfasoara in epoca masiva a smartphone-urilor, ce alimenteaza retelele de socializare cu milioane de imagini si mesaje. De la Mondialul de Fotbal din 2010 din Africa de Sud, numarul telefoanelor mobile cu acces la internet a crescut de peste patru ori, de la 800 de milioane la 2,5 miliarde, potrivit asociatiei GSMA, care reuneste operatorii de telefonie mobila din lume.

Moda 'selfie' a batut toate recordurile la CM din Brazilia, unde autoritatile apreciaza ca 3 milioane de brazilieni si 600.000 de straini asista la meciurile de pe stadioanele din cele 12 orase gazda.

"Este tentant pentru un om sa fie recunoscut, iar internetul este un puternic instrument de comunicare. In cazul +selfie+, nu este implicata nicio firma sau agentie de publicitate, ci omul insusi care comunica despre el", a declarat pentru AFP Rosa Maria Farah de la Centrul de cercetari psihologice al Universitatii catolice din Sao Paulo.

Neymar, 22 de ani, atacantul vedeta al selectionatei braziliene si idolul a milioane de adolescente din Brazilia, da adesea vesti despre viata lui privata pe retelele de socializare. Fotografia postata de el dupa meciul de deschidere Brazilia-Croatia din 12 iunie, ziua Sfantului Valentin in Brazilia, a avut pe Instagram peste un milion de 'like'-uri.

Jucatorii portughezi au facut fotografii cu presedintele Anibal Cavaco Silva, inainte de Mondial. In prim-plan apare Cristiano Ronaldo, care de altfel a si postat imaginea pe Twitter, unde a fost preluata de 14.000 de ori si declarata favorita de 17.000 de utilizatori.

Si jucatorii germani au facut acelasi lucru, iar Lukas Posolski a postat un 'selfie' cu el si cancelarul Angela Merkel dupa victoria impotriva Portugaliei, impartasind un moment de intimitate la care marele public nu are de obicei acces.

La primele meciuri de pe fiecare din cele 12 stadioane ale Mondialului au fost inregistrate 7,6 milioane de comunicari de date - mail-uri, fotografii, mesaje multimedia - cu ajutorul tehnologiilor 3G, 4G si retelei wi-fi, conform statisticilor oficiale. Potrivit guvernului brazilian, tehnologia a functionat foarte bine pe toate stadioanele.

In prima parte a competitiei s-au schimbat pe Twitter peste 300 de milioane de mesaje, iar pe Facebook au interactionat 220 de milioane de persoane care si-au trimis peste un miliard de mesaje, comentarii sau 'like'-uri, ceea ce reprezinta un record absolut, incheie AFP.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1174 ori