Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Apple aduce batalia de pe piata tabletelor la scoala

Apple aduce batalia de pe piata tabletelor la scoala


Apple conteaza pe contractele cu scolile din SUA pentru a-si mentine pozitia de lider pe piata tabletelor, odata cu lansarea noului iPad Mini.

Pretul de doar 249 de dolari, conform Barclays, face noua tableta mult mai atractiva pentru institutiile educationale din SUA, in comparatie cu obisnuitele laptopuri sau vechile versiuni de iPad, al caror pret se incadreaza intre 499 si 829 de dolari, scrie Bloomberg.

Strategia Apple de a vinde dispozitive catre scoli dateaza inca din perioada conducerii lui Steve Jobs. Initial compania vindea MacBook-uri catre institutiile educationale, dar odata cu introducerea iPad in 2010, strategia a inceput sa se concentreze pe tablete. Doar in districtul scolar San Diego s-au cumparat 25.000 de unitati de iPad in 2012.

Motivul principal pentru aceasta noua strategie a fost pretul, intr-o perioada cand scolile au inceput sa fie tot mai afectate de reducerile bugetare pe care le-a adus criza economica din SUA.

Spre exemplu, Innovation Middle School din San Diego utiliza in mod obisnuit calculatoare Lenovo, deoarece Mac-urile erau prea scumpe. Lucrurile au inceput insa sa se schimbe: "Costurile erau prohibitive. Cu iPad, sunt competitive", a declarat Harlan Klein, directorul scolii.

Si in alte regiuni, Apple are succes. In districtul scolar McAllen din Texas, autoritatile au incheiat un parteneriat, prin care 3,5 milioane de dolari, jumatate din bugetul districtual anual alocat costurilor cu tehnologia, merg catre compania din Cupertino.

iPad Mini se lanseaza intr-un moment sensibil pentru Apple, dupa ce actiunile sale au scazut cu 13% de la recordul atins pe 19 septembrie, inainte de punerea in vanzare a iPhone 5, ale carui vanzari au avut de suferit pe fondul unei oferte mai reduse comparativ cu cererea.

In conditiile in care Microsoft va lansa tableta Microsoft Surface pe 26 octombrie, iar Samsung si Amazon incearca sa castige teren in acest domeniu, scolile americane s-ar putea sa fie o piata foarte importanta pentru Apple.

In trimestrul doi al lui 2012, compania condusa de Tim Cook detinea 70% dintr-o piata a tabletelor in crestere. Conform prognozelor NPD DisplaySearch, pana in 2017, ea va depasi dublul nivelului prezent, ajungand la peste 162 miliarde.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2299 ori