Promisiunea Apple cu privire la componenta grafica a noului iPhone 5S, promovata ca de doua ori mai rapida, a fost confirmata de testele benchmark independente. GPU-ul iPhone 5S are o viteza dubla fata de cel iPhone 5.
Testele bechmark desfasurate de GFXbench in Egypt HD 2.5 demonstreaza ca viteza de procesoare grafica este intr-adevar dubla, cel putin in testele pe display extern la 1080p. Pe ecranul telefonului, GPU-ul iPhone 5S poate reda 53fps, fata de numai 41,1fps in cazul iPhone 5.
Cresterea vitezei de procesare grafica se datoreaza in mare parte noii arhitecturi pe 64-biti a SoC-ului A7 dezvoltat de Apple pentru iPhone 5S. Chiar daca viteza GPU-ului este dubla, pentru ca utilizatorii ca beneficieze la maxim de potentialul sau, va fi nevoie ca dezvoltatorii de aplicatii sa-si optimizeze creatiile pentru arhitectura 64-biti. Apple a facut insa deja acest pas cu noul sistem de operare iOS 7.
Pentru a utiliza toate resursele grafice ale noului iPhone, dezvoltatorii sunt nevoiti si sa utilizeze OpenGL ES ver. 3.0, iar aplicatiile cele mai populare se vor numara probabil printre primele care primesc un update special pentru iPhone 5S.