Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Apple si Facebook, doua companii de mobile dupa structura veniturilor

Apple si Facebook, doua companii de mobile dupa structura veniturilor


Apple este un producator de telefoane mobile. Bineinteles, produce si alte terminale si aplicatii - iPad, iPod, Apple TV, iTunes. Dar in prezent, 60% din veniturile sale sunt generate de vanzarile de telefoane mobile, in special de vanzarile din afara SUA.

Restul afacerilor acestei companii americane scad, de fapt, se arata intr-un articol al lui Derek Thompson, publicat de Business Insider.

Sursa foto: The Atlantic

Si Facebook este companie de "mobile"

Pentru Thomson, Facebook este, de asemenea, o companie de "mobile". Si aceasta are mai multe produse, dar aproximativ 60% din veniturile sunt generate, acum, de publicitatea pe telefoane mobile, fata de 30% cu doar un an in urma.

Ca si Apple, Facebok este o companie de tehnologie al carei viitor este, literalmente, in mainile strainilor. Pentru Apple, fiecare crestere de un dolar pe piata americana din ultimul an corespunde uneia de 8 dolari in afara SUA.

La Facebook, fiecarui nou utilizator activ din Statele Unite si Canada ii corespund peste 12 de noi utilizatori din afara Americi de Nord. Si, ca si in cazul Apple, daca nu se tine cont de mobile, compania nu inregistreaza o crestere.

Sursa foto: The Atlantic

Piata de mobile se transforma in oligopol

Mobilul reprezinta viitorul, iar acesta piata pare sa ajunga un oligopol, mai spune Thompson. Apple si Samsung, acesta din urma sustinut de Android, acopera 96% din piata smartphone.

In acelasi timp, Facebook si Google au o cota de aproximativ 60% din piata de publicitate pe mobil, iar estimarile arata ca vor ajunge la 70% in 2015.

Google este, inca, regele telefoniei mobile. Sistemul sau de operare, Android, este instalat pe cea mai mare parte a telefoanelor mobile utilizate in prezent.

In acelasi timp, Facebook si Apple sunt intr-o situatie in care si Google ar vrea sa se afle. Apple are profit. Apple are 87% la suta din profitul inregistrat de industria smartphone.

Facebook are preturile in crestere. In timp ce costurile pe clic ale celor de la Google au scazut trimestru dupa trimestru, preturile Facebook s-au dublat, de fapt, in ultimul an, mai exact, au crescut cu 118% datorita majorarii numarului de anunturi care apar in News Feed.

Toate cresterile inregistrate de Facebook vin de pe piata de telefonie mobila si din afara SUA. Toate cresterile Apple vin de pe piata de telefonie mobila si din afara SUA. Practic, smartphone-uri sunt viitorul, iar numai patru companii detin, practic, intreaga piata a dispozitivelor mobile si a publicitatii pe mobile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1430 ori
Citeste mai multe despreApple facebook piata mobile