Apple Watch, primul esec dupa era Steve Jobs?

Marti, 10 Martie 2015, ora 08:53
4499 citiri
Apple Watch, primul esec dupa era Steve Jobs?
Foto: Stern

Tim Cook, seful Apple, a prezentat luni mult asteptatul ceas inteligent Apple Watch. Lansat cu surle si trambite, noul ceas smart i-a lasat insa pe utilizatori nelamuriti: este un simplu gadget sau un ceas de lux?

Va prezentam cateva dintre caracteristicile de baza si problemele pe care expertii prezenti luni la prezentarea oficiala a produsului le-au sesizat:

Trei nise de piata

Ceea ce trebuia sa fie un gadget inovativ, care sa functioneze in simbioza cu un iPhone, s-a transformat in cele din urma intr-o gama de ceasuri care ataca nise de piata diferite, arata Financial Times.

Modelul de baza porneste de la 350 de dolari, pret pentru care Watch Sport se afiseaza la incheietura mainii intr-o carcasa de aluminiu si o curea de cauciuc.

Versiunea imediat superioara, Apple Watch, ofera un produs invelit intr-o carcasa de otel inoxidabil si curele din otel sau cauciuc pentru preturi cuprinse intre 549 si 1.099 dolari.

Gama de top, in editie limitata, poarta numele Watch Edition si poate fi comandata in carcase de argint, aur sau platina, incepand de la pretul de 10.000 de dolari si evoluand pana spre 17.000 de dolari.

Problema ceasurilor din editia limitata este ca, desi sunt vandute la pretul unui ceas de lux, odata indepartata carcasa din metale pretioase, la interior descoperi acelasi sistem existent si la seria ieftina Watch Sport.

"Incheietura cedeaza inaintea bateriei"

In privinta timpului alocat intre doua incarcari, Apple Watch nu se dovedeste extrem de performant. Bateria dispozitivului nu asigura decat 18 ore de functionare, adica 90 de verificari ale ceasului, 90 de notificari, 45 de minute de folosire a aplicatiilor sau 30 de minute de redare a muzicii via Bluetooth.

Ceasul poate fi folosit si pentru efectuarea a 3 ore de convorbiri, ori poate fi setat pe modul de functionare economic, cu 72 de ore de functionare ca simplu ceas. Incarcarea bateriei se face in 2,5 ore.

Problema se complica atunci cand vine vorba de gama de lux Watch Edition. "Amestecul de aur si aur roz folosit la Watch Edition fac ceasul sa mai greu si mult mai incomod pentru uzul zilnic.

In comparatie cu varianta invelita in carcasa de aluminiu se simte ca o caramida. Sigur, nu alergi la maraton cu acest ceas, dar nici nu-ti doresti ca incheietura mainii sa cedeze inaintea bateriei", descriu senzatia reporterii Bloomberg.

Strict pentru posesorii iPhone

Aplicatiile introduse pe Apple Watch suna futuristic, dar se pot dovedi dezamagitoare.

Poti verifica rezervarile la un hotel Starwood, poti deschide usa garajului de pe ceas, poti face rezervari la easyJet sau American Airlines, prin intermediul lui, dar problema este ca toate aceste optiuni sunt deja prezente pe iPhone.

Si, asa cum sublinia si Tim Cook, un iPhone este intotdeauna la dispozitia proprietarului.

Asa si trebuie, din moment ce Apple Watch nu functioneaza decat in prezenta unui iPhone de generatie 5 sau superioara.

Primele comenzi vor fi onorate incepand cu 24 aprilie, in Australia, Canada, China, Franta, Germania, Hong Kong, Japonia, Marea Britanie si Statele Unite.

Insa, lipsa unor aplicatii revolutionare si a compatibilitatii cu smartphone-urile Android pun deja sub semnul intrebarii succesul produsului pe piata.

Restrictii la vanzare

Apple Watch nici macar nu va fi comercializat in modul obisnuit. Un comunicat de presa al companiei instiinteaza ca, in primele saptamani de la lansare, produsul va fi disponibil pentru clienti doar dupa o perioada de proba sau prin rezervare.

Gama de lux va intra la vanzare in doar cateva centre comerciale atent selectionate: Galariile Lafayette si Colette din Paris, Selfridges si Dover Street Market in Londra sau Maxfield in Los Angeles.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#lansareApple Watch, #probleme Apple Watch, #gama lux Apple Watch , #Produse