Decizia Apple de a echipa iPhone 5 cu un ecran mai subtire si mai usor fata de vechile modele este una dintre principalele cauze ale capacitatii insuficiente de productie ce a generat vanzari sub estimari in weekendul de debut al noului smartphone.
Ecranul noului iPhone, mai subtire si mai usor datorita unei noi tehnologii care integreaza senzorii touch in display, este produs de LG Display (Coreea de Sud) si Japan Display (Japonia), potrivit Bloomberg.
Noul ecran este una dintre piesele de rezistenta ale iPhone 5 si faciliteaza echiparea modelului cu piese mai performante si un display mai mare decat anterioarele dispozitivele Apple.
Productia ecranului este insa un proces industrial mai complex fata de tehnologiile mai vechi, contribuind la deficitul de capacitate care impiedica Apple sa raspnuda cererii.
Compania americana a apelat si la Sharp, cel mai mare producator japonez de ecrane LCD, pentru a-si consolida portofoliul de furnizori, insa grupul nipon nu a reusit sa livreze la timp noul model de ecran, potrivit analistilor Barclays.
LG si Japan Display au avut deasemenea probleme, insa au reusit sa livreze suficiente ecrane pentru a permite Apple sa anunte vanzarea a 5 milioane de telefoane iPhone 5 in primul weekend de la debutul produsului.
Reprezentantii Apple si ai celor trei companii responsabile de productia ecranelor au refuzat sa comenteze informatiile.
Actiunile Apple au scazut luni la New York cu 1,3%, investitorii aratandu-se dezamagiti de vanzarile iPhone 5 din primul weekend.