Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Samsung vs. Apple - batalia continua

Samsung vs. Apple - batalia continua


Samsung a recastigat pozitia de lider al pietei smartphone, dominata de Apple in primul trimestru al acestui an. Principala arma: ecranul de mai multe dimensiuni.

Samsung are in oferta nu mai putin de 13 modele smartphone cu ecrane ce au dimensiuni cuprinse intre 2,8 inci si 5,3 inci. Apple, care a mizat mereu pe un numar limitat de modele, are in oferta un singur display, de 3,5 inci.

Strategiile diferite si succesul celor de la Samsung l-au facut pe analistul Neil Mawston, de la Strategy Analytics, sa mizeze pe decizia celor de la Apple de a extinde linia de modele la un anumit moment.

O larga paleta de produse

Producatorul gamei Galaxy a comercializat 93,5 milioane de terminale in primul trimestru din acest an, cu 36% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Nokia, ocupanta locului secund, a comercializat 82,7 milioane de terminale, in timp ce Apple a vandut 35,1 milioane de unitati, in crestere cu 89% fata de anul trecut.

Samsung a comercializat 44,5 milioane de smartphone in primele trei luni ale acestui an, "furand" pozitia de lider al pietei de la Apple.

Marimea este un motiv important in alegerea unui dispozitiv mobil, mai ales dupa ce Google Android a devenit cel mai mare concurent al Apple pe piata de smartphone, estimata la 219 miliarde de dolari.

Saptamana trecuta, cel mai mare producator de electronice de larg consum a afisat o crestere a profitului cu 81% pana la 4,5 miliarde de dolari, dupa ce veniturile diviziei mobile s-au triplat.

Hibrid intre telefon si tableta

Un impact major asupra profitului Samsung l-a avut Galaxy Note, un hibrid intre smartphone si tableta, echipat cu un stylus pentru a manui mai usor programele, fotografiile sau textele pe ecran. De la debutul pe piata, in octombrie 2011, Samsung a comercializat peste cinci milioane de unitati din Galaxy Note.

Conducerea gigantului coreean a declarat ca se asteapta ca Galaxy Note sa ajunga la 10 milioane de unitati vandute pana la sfarsitul acestui an si urmareste sa introduca cat mai multe modele de dimensiuni diferite echipate cu stylus.

Samsung conteaza pe cei de la Apple ca fiin cel mai mare client al sau, raspunzator pentru 7,64% din veniturile coreenilor, rezultate din achizitia de procesoare si ecrane.

Pe piata de tablete, ecranele de multiple dimensiuni nu par sa reprezinte un pariu castigator, de vreme ce Apple iPad are o cota de 62%, fata de numai 9% cat are Samsung.
Spre deosebire de strategia utilizata la playerele iPod, unde Apple a lansat mai multe modele, pe piata de tablete si smartphone, compania americana a ales strategia unui singur ecran.

Speculatii pe seama dimensiunilor

Speculatiile pe tema introducerii de ecrane de diferite marimi au persistat, presa vehiculand ca viitorul iPhone va beneficia de un ecran de 4,6 inci sau ca iPad va avea si un ecran cu o rezolutie mai mica.

In timp ce Samsung si-a adjudecat cea mai mare felie din "tortul" smartphone in primul trimestru, Apple inca inregistreaza cele mai mari margini de profit din aceasta industrie.

Unul dintre stalpii succesului Apple este concentrarea pe dezvoltarea unui singur produs cu mare priza la public, in loc sa arunce in lupta pentru cota de piata o intreaga pleiada de modele.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1483 ori