Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Inceputul sfarsitului? Apple pierde loialitatea clientilor si increderea investitorilor

Inceputul sfarsitului? Apple pierde loialitatea clientilor si increderea investitorilor


Rezultatele financiare anuntate recent de Apple, alaturi de harta vanzarilor realizate, indica faptul ca rabdarea consumatorilor pentru cele mai noi produse ale companiei incepe sa se piarda, din cauza ciclului anual de lansari. In plus, nici investitorii nu mai pariaza cu ochii inchisi pe cea mai valoroasa companie IT.

Astfel, actiunile Apple Inc s-au prabusit dupa ce compania a anuntat un profit in scadere pe baza estimarilor eronate privind vanzarile de telefoane iPhone. Compania a vandut 26 milioane de telefoane in al doilea trimestru al anului, sub estimarea analistilor de 28,4 milioane de unitati.

Titlurile companiei s-au depreciat cu 5,5% pana la 567,83 dolari la deschiderea sedintei de tranzactionare. Anterior, marti, actiunile isi pierdusera 1% din valoare, pana la 600,92 dolari. De la inceputul anului si pana acum, actiunile companiei s-au apreciat cu 48%, scrie Bloomberg.

Iar problemele Apple sunt cu bataie lunga. De vina pare a fi calendarul inflexibil al lansarilor, care incearca rabdarea consumatorilor de pe pietele in curs de dezvoltare.

Locuitorii din China, cea de-a doua cea mai mare piata de desfacere a produselor Apple, nu mai asteapta, ca altadata, lansarea noului iPhone care va ajunge pe rafturi in toamna. In consecinta, ei se orienteaza catre produsele concurentei, cu precadere, catre smartphone-urile Samsung. De ce? Coreenii si-au obisnuit fanii cu lansari in serie de noi produse, care mai de care mai atractive, pe toate segmentele de pret, scrie Reuters.

Pana acum, reteta celor de la Samsung pare sa functioneze, cea mai buna dovada fiind clasarea lor in varful topului producatorilor de telefoane mobile, o piata de peste 220 de miliarde de dolari.

In schimb, vanzarile Apple in China, inclusiv Taiwan si Hong Kong, au atins in al doilea trimestru al anului 2012, 5,7 miliarde de dolari, cu 2,2 miliarde mai putin decat in primul trimestru al anului.

Calendarul de lansari al Apple, benefic pentru concurenta

Rezultatele trimestriale ale companiei au fost, pentru a doua oara din 2003 sub estimarile analistilor. Acest lucru se datoreaza, in mare parte, amanarii achizitiei de telefoane inainte de lansarea iPhone 5 din aceasta toamna.

In timp ce Apple incearca sa isi depaseasca competitorii apropiati, vanzarile companiei cresc in cel mai redus ritm de la mijlocul anului 2009. Viitorul nu arata insa prea bine, rezultatele urmand sa se inrautateasca pana la finalul acestui trimestru, anunta seful departamentului financiar al Apple, care da vina pe speculatiile privind noul produs al companiei pentru cifrele inregistrate, facand referire la zvonurile referitoare la iPhone 5.

Cu toate acestea, analistii din piata considera ca aceasta anticipare are si foloasele sale, iPhone 5 urmand sa fie cel mai bine vandut produs al companiei, prezicand vanzari de 50 de milioane de unitati in trimestrul care se incheie in decembrie.

Apple, profit sub asteptari: Vanzari puternice pentru iPad in T3

Rezultatele Apple, sub asteptarile analistilor

Profitul net a crescut cu 21% de la an la an, pana la 8,8 miliarde de dolari, sau 9,32 de dolari pe actiuni, cu aproximativ 10% sub asteptarile analistilor.

Apple, pe care Tim Cook o conduce inca din luna august 2011, a impartit vina pentru rezultatele inregistrate pe scaderea vanzarilor in Europa de Vest si pe asteptarile consumatorilor pentru un nou model de iPhone, pe care multi il asteapta in luna septembrie sau octombrie.

Cum scoate Apple bani de la utilizatori? Schimbarea minora care o sa te coste

Apple a vandut 26 de milioane de iPhone-uri in perioada aprilie-iunie, sub asteptarile analistilor, care estimasera intre 28 si 29 de milioane de smartphone-uri, chiar si in conditiile in care iPhone 5 nu a fost lansat. Vanzarile sunt mult mai slabe fata de cele anuntate in trimestrul din martie, de 35,1 milioane de iPhone-uri.

Apple a vandut un numar record de 17 milioane de tablete iPad in primul trimestru intreg de la lansarea noului produs in luna martie, depasind estimarile de 15,4 milioane de unitati ale analistilor. Conform unor date, vanzarile au fost foarte bune mai ales in domeniul guvernamental, beneficiarii fiind, in mare parte, unitatile de invatamant.3

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2275 ori