Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

iPad: Pariul Apple pentru un an fiscal de succes

iPad: Pariul Apple pentru un an fiscal de succes


Apple se bazeaza pe iPad pentru succesul anului fiscal 2012, an ce se incheie in septembrie, inainte de lansarea viitoarei generatii de iPhone.

Spre deosebire de alte companii, anul fiscal al Apple incepe in octombrie si se termina in luna septembrie, asa ca vanzarile celui mai recent model de iPad sunt esentiale pentru succesul companiei in 2012, in conditiile in care urmatoarea mare lansare de produs va avea loc abia in octombrie, scrie Mashable.

In primul trimestru al 2012 - octombrie-decembrie 2011 - vanzarile de iPad au atins 15,4 milioane de dolari, in crestere cu 111%.

Cel mai nou gadget a fost prezentat intregii lumi miercuri, dar reactia utilizatorilor si a analistilor nu a fost cea scontata. In ciuda display-ului imbunatatit, a procesorului mai performant si a compatibilitatii cu retelele de internet 4G, iPad-ul nu a impresionat foarte mult. La fel ca si la lansarea din octombrie a iPhone 4S, opinia publica a fost dezamagita de lipsa de schimbari majore la designul si modul de functionare al produsului.

Daca ar fi totusi sa luam exemplul iPhone 4S, atunci probabil ca si vanzarile noului iPad vor depasi asteptarile multora, asa cum s-a intamplat si cu cea mai noua versiune a celebrului telefon.

Miercuri, sintagma "iPad nou" era subiectul principal despre care discuta tot Internetul, iar dupa lansare, intregul univers Twitter a dat verdictul de "nesatisfacator" asupra produsului. Joi, sintagma nici macar nu mai era in centrul atentiei pe Twitter, reteaua unde toata lumea isi spune parerea.

Conform estimarilor analistilor, Apple va inregistra o crestere a profitului de peste 40 de procente, in timp ce veniturile ar trebui sa creasca cu pana la 54% pana la finalul anului fiscal. Insa, aceste estimari au la baza ideea ca Apple va continua sa se dezvolte ca acum.

Venitul Apple, majoritar din produsele ce merg cu iOS

Un procent din ce in ce mai mare din cifra de afaceri a companiei provine din vanzarea de iPhone, iPad si iPod, aflandu-se in acest moment la aproximativ 76%.

"Apple nu face bani din vanzarea de continut. Desi anul trecut a primit aproximativ 10 miliarde de dolari din vanzarile de pe iTunes, acea afacere se afla pe linia de plutire.

Ce ii ramane dupa ce plateste pentru continutul respectiv (muzica, video, aplicatii) e folosit pentru a sustine magazinul si sistemul de plata online", considera Horace dediu, analist al pietei de profil.

Cel mai nou iPad se comercializeaza cu 499 dolari pentru modelul de 16GB, 599 dolari pentru modelul de 32GB si 699 dolari pentru modelul de 64GB. iPad-ul Wi-Fi + 4G va fi disponibil cu contract la AT&T sau Verizon pentru aproximativ 629 dolari pentru modelul de 16GB, 729 dolari pentru cel de 32GB si 829 dolari pentru versiunea de 64GB.

Conform unui raport publicat in 2010, productia de iPad costa Apple aproximativ acelasi pret cu care scoate produsul la vanzare, lasandu-i un castig foarte mic de pe urma tabletei ce a revolutionat piata.

"Cel mai mult castiga de pe urma iPhone, avand o marja de profit de aproximativ 50%. In cazul iPad, Apple castiga aproximativ 33% din pret, in timp ce pentru iPod is laptopurile Mac, doar 20-25%", sutine acelasi analist.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1206 ori