Aniversarea Walkman gaseste Sony in criza

Miercuri, 01 Iulie 2009, ora 17:45
1614 citiri
Aniversarea Walkman gaseste Sony in criza

La 30 de ani dupa ce a lansat comercial primul player de muzica portabil, Walkman, care practic a rescris istoria divertismentului mondial, gigantul japonez Sony este intr-una din cele mai dificile pozitii din istoria sa, merge in pierdere si este concurat de tot mai multe companii care ofera produse mai ieftine.

Fiind un gigant international, Sony incearca de mai multa vreme o relansare, o reinventare a companiei, dar ii este extrem de dificil sa treaca peste fostul statut de lider mondial si sa o atitudine mai “cool” pentru a recastiga publicul tinar.

Pionier al tehnologiei in numeroase domenii, Sony are o pozitie dificila atat datorita reduerii consumului cauzata de criza economica, dar mai ales datorita competitiei super-brandurilor

in care acum intra si producatori americani precum Apple, sud-coreenii Samsung si LG, dar chiar si companii chineze, dupa ce japonezii au dominat 50 de ani aceasta industrie.

Sony trebuie sa redevina acel pionier, care lansa cele mai noi inovatii tehnologice, dar pentru asta trebuie sa revina intai la munca de cercetare, spun specialistii.

In cel mai recent an fiscal, Sony a raportat pierderi nete de peste 1 miliard de dolari, prima sa pierdere de acest nivel din ultimii 14 ani, iar anul acesta nu se asteapta la o imbunatatire a situatiei.

Desi are produse foarte bune in liniile Vaio, Cyber-Shot, Handycam sau Bravia, dar si la divizia de telefoane mobile Sony Ericsson, compania nu a mai avut in ultimii ani un produs de hit, cum a fost Walkman.

Compania americana Apple a reusit de doua ori sa dea peste cap industria echipamentelor de buzunar. Prima oara a fost la lansarea iPod, primul player digital mobil de muzica, iar ulterior cu lansarea iPhone.

Sony nu a reusit nici macar sa concureze la acelasi nivel, ramanand doar unul dintre multii competitori, dar fara rezultate spectaculoase.

Conform studiilor citate de presa americana, Sony a vandut 385 de milioane de playrele Walkman de la lansarea liniei in 1979, in timp ce Apple a vandut 210 milioane de playere in doar opt ani. Si fara sa numaram telefoanele.

Mai mult, scandalul legat de inventia playerului de muzica a aruncat Walkman intr-un con de umbra, iar unii cercetatori afirma ca japonezii au nevoie de un brand nou.

“Distanta dintre Walkman si Ipod este atat de mare incat ar fi greu pentru Sony sa recupereze teren si daca ar lansa ceva complet nou”, a declarat un analist japonez.

Deocamdata, avantajul major al Sony este linia de jocuri video  si console PlayStation, dar nici pe acest domeniu nu mai este numarul unu.

Pe aceasta nisa ar trebui sa mearga pentru a avea succes, spun analistii, readucand in atentie discutiile despre un telefon mobil – consola de jocuri sub marca PlayStation.

Dar pot fi si alte gadgeturi de acest fel. Si ramane de vazut daca Sony nu va gresit iar, cum a facut-o cu playerul de muzica incapabil initial sa redea fisiere MP3.

#walkman, #sony , #stiri Apple