Dupa ce a lansat cu succes produse precum iPod, iMac, iPhone si, mai recent, tableta iPad, Apple a devenit una dintre cele mai puternice companii tech din lume.
Platforma iTunes a asigurat suprematia pe piata de muzica online din SUA si un loc confortabil intre primii retaileri de filme online.Citeste si Sfarsit de era: cardul de credit a expirat
Si totusi, nu e nimic nou in tehnologia NFC. Nokia si alti producatori au scos telefoane dotate cu un astfel de cip, de cativa ani.
In Barcelona, spre exemplu, poti plati un bilet de tramvai, folosind telefonul. Insa pana acum, folosirea cipurilor de transfer pe distante mici a fost extrem de redusa.
Cum ar putea Apple sa faca lucrurile mai interesante
Magazinul iTunes a inregistrat deja datele de pe cardul a peste 160 de milioane de useri. Acestia folosesc iTunes pentru a cumpara muzica, filme, carti si aplicatii.
Pana la achizitiile de bunuri fizice mai este doar un pas. NFC, coroborat cu platforma iTunes, ar putea schimba rapid felul in care ne facem cumparaturile, spun analistii citati de Newsweek.
Apple ar putea crea propriul sistem de procesare a platilor, asa cum este PayPal, si ar putea emite alternative la cardul de credit, sub forma de smartphone-uri sau alte device-uri.
Ca si cipurile NFC, nici modul de functionare al PayPal nu este un concept nou.
Dar aici intervine rolul Apple, care a reusit intotdeauna sa ia idei deja existente si sa le combine, pentru a crea un produs nou, frumos, usor de inteles si de folosit.
iPod-ul nu a fost primul player mp3, asa cum nici iPhone sau iPod nu au fost primele, in categoriile lor de produse.
Chiar daca Apple nu este primul jucator in segmentul platilor prin NFC, ar putea fi primul care sa faca din aceasta tehnologie un adevarat succes.