Apple - "masina timpului"

Miercuri, 06 Iulie 2011, ora 13:07
2566 citiri
Apple - "masina timpului"

Experienta si banii lui Steve Jobs au transformat Apple intr-o "masina a timpului" care reuseste sa obtina exclusivitate pe cele mai noi tehnologii cu cativa ani inainte ca orice alta companie sa aiba dreptul sa intre pe piata cu asa ceva. Cand restul companiilor intra in joc, Apple are deja asigurat un discount cu ajutorul caruia investeste in exclusivitatea asupra a noi si noi tehnologii, generand un cerc interminabil de investitii, inovatie si profit. 

La sfarsitul lunii martie, Apple avea mai mult de 65.8 miliarde de dolari bani lichizi si cifra cel mai probabil a crescut pana acum. Presa internationala a facut o serie de speculatii pe aceasta tema, ajungandu-se la scenarii fantastice precum cel in care Apple planuieste sa construiasca o “masina a timpului”.

Speculatiile, desi suna exagerat, nu sunt departe de adevar si nici nu reprezinta o noutate pentru cei care urmaresc indeaproape activitatea Apple, sustine Forbes.

Compania a recunoscut ca isi foloseste bilanturile financiare pentru a asigura contracte pe ternen lung pentru anumite componente, insa nu a explicat niciodata ce inseamna, de fapt, acest lucru.

Astfel, pentru ca Apple poate sa ofere companiilor cu care colaboreaza parti considerabile din venituri, lucru pe care nu il pot obtine in alta parte, Apple reuseste sa ofere clientilor si produse pe care nimeni altcineva nu le ofera.

Acest lucru explica, spre exemplu, succesul pe care Apple l-a avut odata cu lansarea tabletei iPad, Concurenti precum HP abia acum incep sa ajunga la nivelul caracteristicilor si pretului produsului lansat de Apple.

Logica unei achizitii strategice pentru Apple

Se pare ca Apple chiar isi foloseste capitalul financiar pentru a-si mentine un avantaj clar in fata concurentei, potrivit site-ului Quora.

Astfel, cand apar noi componente tehnologice (touchscreen, display-uri cu LED, cip-uri), toate aceste elemente costa enorm pentru a fi produse, iar o fabrica de productie in masa este si mai scumpa.

Apple suporta costurile de productie pentru anumite elemente ale unei fabrici, in schimbul drepturilor exclusive asupra produsului final pentru o perioada de timp, intre 6 si 36 de luni si o rata avantajoasa de reducere dupa aceasta perioada.

Avantajele Apple

Apple are acces la noile componente tehnologice cu cateva luni sau chiar ani inainte de rivalii sai si asta ii permite sa lanseze produse nemaiintalnite pe piata.

Un exemplu graitor este perioada de timp dupa ce Apple a lansat iPhone, cand nicio firma nu putea sa produca un touchscreen care sa functioneze atat de bine ca cel al Apple.

Nu era vorba doar de partea de soft: Apple, pur si simplu, are acces la noile componente mai devreme ca  oricine altcineva din lume.

Teoria se aplica inca la tehnologia pe care Apple o foloseste in fabricarea laptop-urilor. Apple are acces exclusiv la aceasta tehnica de productie, datorita careia laptopurile Apple sunt de neintrecut ca luminozitate si rezistenta.

Un al doilea avantaj considerabil este discountul pe care Apple il are, in momentul in care alte firme incep sa aiba acces la linia de productie.

In momentul in care Apple nu mai are drepturi exclusive asupra unui anumit element, alte firme pot intra in joc, insa Apple are deja o intelegere prin care obtine discount de la cel mai experimentat si profesionist furnizor de componente, care si el probabil ca si-a scazut costurile de productie.

Discountul este subventionat de banii pe care alte firme ii dau pentru a achizitiona acele elemente de la respectivul furnizor, care are acum dreptul sa vanda produsele oricui, cu rezerva ca Apple primeste un pret special stipulat in contract.

Apple, o “masina a timpului” care lanseaza in prezent tehnologie din viitor

Asadar, Apple nu  isi “striveste” adversarii doar printr-un design superior, ci si prin experienta pe care Steve Jobs o are in productia in masa, care a creat un lant inegalabil de aprovizionari cu tehnologie avansata, inainte cu multi ani ca altcineva din lume sa o faca.

Produsele Apple par venite din viitor tocmai pentru ca Apple aduce in prezent tehnologia din viitor.

Odata ce aceste tehnologii devin obiectul unei productii in masa, Apple isi permite sa concureze eficient ca si costuri si sa ofere spre vanzare produse mai ieftine decat concurenta.

Faptul ca Apple face doar produse scumpe este un mit: compania face produse foarte bune datorita tehnologiei cu adevarat avansate pe care o foloseste.

In momentul in care produsul nu mai intra in categoria “premium” si este realizat la scara larga, Apple il va construi mult mai ieftin, iar asta ii va oferi cote de profit mai mari si compania isi permite sa continue ciclul de investiti in tehnologie avansata.

#apple, #masina timpului, #tehnologie, #tehnologie avansata , #stiri Apple