Bancile investesc miliarde in tehnologie, dar startup-urile continua sa le fure din piata

Miercuri, 24 Septembrie 2014, ora 16:47
2903 citiri
Bancile investesc miliarde in tehnologie, dar startup-urile continua sa le fure din piata

Tehnologia este o sabie cu doua taisuri pentru serviciile bancare. Chiar daca in ultimul timp bancile s-au ocupat intens de asigurarea tuturor dotarilor tehnice pentru clientii lor, de la ecrane cu touch screen la scannere pentru amprente, acestea se confrunta si cu o noua problema din partea noilor companii care se infiltreaza in nisa financiara.

Proaspatul anunt al companiei Apple privind lansarea serviciului de plata prin telefon Apple Pay este un semnal de alarma pentru banci, care sunt nevoite sa tina in continuare pasul cu tehnologia si sa-si optimizeze serviciile, astfel incat sa-si pastreze clientii in competitia cu marile companii, scrie Financial Times.

Cifre care descriu competitia dintre banci si startup-uri financiare

Evolutia tehnologica incredibila din ultimii ani a facut ca tot mai multi oameni sa efectueze transferuri bancare prin intermediul telefoanelor mobile si al tabletelor. Un raport al Asociatiei Britanice a Bancherilor atesta faptul ca un numar de un miliard de oameni fac zilnic tranzactii prin intermediul internetului. In acest an, peste 15.000 de oameni au descarcat aplicatii de banking doar in Regatul Unit, lucru care a determinat o scadere consistenta a ratei de utilizare pentru sistemele traditionale.

Se intampla, de asemenea, destul de des ca bancile sa implementeze sisteme de tranzactionare pe care furnizorii lor de IT nu le suporta, iar din acest motiv pierd tot mai mult teren in fata clientilor. Acest lucru s-a intamplat in 2008 cu Grupul Bancar Lloyds, in momentul in care a achizitionat Banca Halifax a Scotiei si a decis sa transfere clientii acesteia in sistemul de baza Lloyds, in loc sa investeasca in construirea unei noi platforme.

Aceasta decizie s-a dovedit nu doar mai costisitoare, ci si mai cronofaga decat varianta pe care au evitat-o initial. In prezent, investitia anuala a grupului Lloyd pentru optimizarea serviciilor IT se ridica la doua miliarde de lire pe an. O cercetare a companiei Celent arata ca, din cele 180 de miliarde cheltuite anul trecut de catre bancile din Marea Britanie, un sfert din suma a fost alocat investitiei in noi sisteme tehnologice; este inca un procent destul de mic, avand in vedere ca mentinerea sistemelor vechi i-a costat pe bancheri de trei ori mai mult.

Pericolul care ameninta bancile: pierderea clientilor

Orice eroare bancara ce survine in timpul unei tranzactii, indiferent daca dureaza un minut sau cateva ore, poate deveni un subiect de amploare in mass media prin intermediul retelelor de socializare. Acesta este motivul pentru care bancile nu isi mai pot permite sa aiba astfel de erori, in conditiile in care exista companii care ofera sisteme de tranzactionare mai moderne, mai eficiente si mai rapide.

Hiroki Tekeuchi, directorul executiv al companiei GoCardless, un start-up care ajuta afacerile mici sa-si configureze platile prin intermediul debitelor directe, este de parere ca "aceasta situatie ar putea conduce bancile in situatia de a furniza doar infrastructura pentru tranzactii". Totusi, acesta inca vede un potential mare in serviciile bancare, daca bancile decid sa le modernizeze si sa intre in competitie cu noii furnizori.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#servicii bancare, #modalitati de plata, #apple pay , #stiri Apple