Cel mai valoros brand din lume. Google sau Apple?

Marti, 10 Mai 2011, ora 12:06
2325 citiri
Cel mai valoros brand din lume. Google sau Apple?

Dupa ce Brand Finance a numit Google cel mai valoros brand din lume, BrandZ contesta acest top, afirmand ca Apple este pe primul loc. Oricare ar fi adevarul, cele doua nume valoreaza mai mult decat unele dintre cele mai mari corporatii internationale.

Cu o valoare a brandului de 44,29 miliarde de euro, Google a inlocuit, in topul Brand Finance, liderul de anul trecut, Walmart. In clasament, Apple apare duoa nume precum Microsoft, IBM sau Vodafone, valorand doar 29,54 miliarde de dolari.

Daca producatorului nu i-a convenit acest rating, cu siguranta ca topul realizat de BrandZ si preluat de Business Insider il va unge pe suflet.

Astfel, dupa un val de lansari de produse, Apple a ajuns cel mai valoros brand din lume...in topul BrandZ. Brandul Apple valoreaza 153 de miliarde de dolari, cresterea dde 84% fata de anul trecut fiind impresionanta.

BrandZ si Millard Brown Optimor au calculat valorile pe baza castigurilor brandurilor si a unui studiu care a determinat cat de mult din acele castiguri au fost generate de legatura stransa dintre branduri si consumatori.

Pentru companii precum Apple, aceasta legatura valoreaza mai mult decat ar putea-o arata orice calcule.

Google a cazut pe locul doi, cu o valoare de 111,5 miliarde de dolari, dupa restabilirea pozitiei in China si lansarea a catorva produse noi.

Modul in care brandurile genereaza valoare se schimba odata cu cresterea social web-ului, dupa cum arata raportul: "Vechiul obiectiv ale vendorilor era sa se faca mai auziti decat zgomotele din jur.

Drept urmare, trebuia sa tipe mai tare decat competitia; asadar, unitatea de masura relevanta era "share of voice". Azi si maine, obiectivul trebuie sa fie acela de a se vorbi despre tine, pentru care unitatea de masura va fi "share of conversation"".

Brandurile din pietele emergente au avansat foarte mult in top, cu 12 branduri chinezesti in top 100. Alti castigatori au fost brandurile care s-au cimentat in aceste regiuni, cum ar fi McDonald's si Coca-Cola.

Sa vedem care sunt cele mai valoroase 10 branduri din lume.   

1. Apple

Valoarea brandului: 153,3 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 84%

Ce s-a intamplat: Succesul brandului Apple in acest an este foarte legat de iPad 2. Acesta a intrat puternic in cultura maselor, generand vizibilitate si...isterie. Iar vizibilitate inseamna, bineinteles, valoare.

2. Google

Valoarea brandului: 111,5 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: - 2%

Ce s-a intamplat: Google si-a restabilit pozitia printr-o serie de lansari si s-a extins in China. Oricum, brandul ramane unul "monstruos", fiind in topul celor mai dorite branduri tehnologice, cel mai de incredere si mai recomandat. Google Android a fost un mare succes, devenind cea mai vanduta platforma pentru smartphone.

3. IBM

Valoarea brandului: 100,8 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 17%

Ce s-a intamplat: Nu prea multe. Compania a continuat sa fie cel mai mare producator de calculatoare. Prezenta computerului Watson in cadrul celebrei emisiuni Jeopardy i-a adus, cu siguranta, publicitate IBM.

4. McDonald's

Valoarea brandului: 81 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 23%

Ce s-a intamplat: Lantul fast-food continua sa se extinda la nivel mondial. Scopul companie este sa satisfaca cererea in crestere din Rusia si din China.

5. Microsoft

Valoarea brandului: 78,2 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 2%

Ce s-a intamplat: Windows 7 a fost un succes. Intre timp, sistemul video game devine mai popular decat oricant, iar compania si-a lansat recent platforma Azure pentru utilizare in dezvoltare iOS. Cu toate acestea, de cativa ani, Microsoft nu a facut decat sa tina cu dintii de cota sa de piata in scadere.

6. Coca-Cola

Valoarea brandului: 73,8 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 8%

Ce s-a intamplat: Valoarea brandului a crescut pe toate pietele globale, o evolutie notabila venind din cresterea vanzarilor cu 24% in Rusia.

7. AT&T

Valoarea brandului: 69,9 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: N/A

Ce s-a intamplat: AT&T si-a tras foarte mult capital din iPhone, dar acum aceasta piata s-a deschis si pentru Verizon. Ramane cel mai mare provider de telefonie fixa din SUA.

8. Marlboro

Valoarea brandului: 67,5 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 18%

Ce s-a intamplat: In ciuda tuturor avertismentelor legate de sanatate si a restului masurilor de descurajare a fumatorilor, brandul Marlboro continua sa contribuie foarte mult la castigurile producatorului. Oamenii vor sa fumeze si vor sa fumeze Marlboro.

9.China Mobile

Valoarea brandului: 57,3 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 9%

Ce s-a intamplat: Compania detinuta de stat, China Mobile, este cel mai mare operator de telefonie din lume, cu aproape 600 de milioane de utilizatori. Cu toate acestea, se confrunta cu o competitie crescuta, din partea China Unicom si China Telecom pe segmentul 3G.

10. General Electric

 Valoarea brandului: 50,3 mld. dolari

Evolutie vs. 2010: 12%

Ce s-a intamplat: GE a crescut in 2011 in ciuda unei legaturi dintre consumator si brand destul de scazute comparativ cu alte nume din top.

#apple, #cele mai valoroase branduri, #china mobile, #coca cola, #fast food, #general electric, #google, #ibm, #mcdonalds, #microsoftmarlboro, #operatori telefonie mobila, #piata calculatoarelor, #piata tutunului, #top branduri , #stiri Apple