Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce are succes iPod-ul Apple

De ce are succes iPod-ul Apple

Ai un produs bun, clienti multumiti si o cota de piata satisfacatoare. Daca te multumesti cu atat, vei risca sa pierzi rapid tot ce ai castigat, pentru ca incetinirea ritmului va duce la "moartea lenta" a produsului, potrivit specialistilor Mashable.com. 

Competitorii vor vedea ca ai lasat garda jos si iti vor exploata toate slabiciunile. Pentru a impiedica acest lucru, trebuie sa fii in stare sa te pui in locul lor.

Asuma-ti riscuri calculate si investeste in inovatie. Cel mai mare risc este sa nu-ti asumi niciun risc.

Apple a inteles cel mai bine rolul inovatiei continue.

Evolutie constanta

Cei de la Apple nu s-au multumit niciodata cu rezultatele bune, exploatandu-si la maximum propriile slabiciuni, inainte de a fi percepute de competitori.

Primul iPod lansat de Apple nu a fost primul mp3 player de pe piata, insa s-a diferentiat prin design-ul industrial, hardware-ul folosit si prin interfata software total noua.

Evolutie rapida

Apple si-a impus un ritm rapid de lansare a produselor noi, imbunatatind tot timpul designul si functionalitatile oferite.

In unele cazuri, au redesenat iPod-ul complet. Fiecare produs a fost tratat ca unul revolutionar.

Apple nu a fost primul pe piata playere-lor, dar a inovat cel mai rapid.

Supravietuirea produsului "in forma maxima"

Competitorii Apple, pe segmentul mp3 player-elor, care nu au reusit sa se auto-depaseasca au iesit rapid din preferintele consumatorilor.

Compaq Personal Jukebox a fost primul pe piata, fiind dotat cu o memorie de 60 GB si un ecran LCD atragator. Pentru ca nu au reusit sa se reinventeze, cei de la Compaq au incetat sa produca playerul, dupa trei ani de la lansare.

Creative Nomad si Archos Jukebox au generat buzz la inceput,
dar au disparut de pe piata dupa 4, respectiv 2 ani de la lansare, pentru ca nu au reusit sa aduca ceva nou.

Ceea ce a separat iPod-ul Apple de celelalte playere audio a fost ritmul cu care s-a inovat si riscurile asumate. Compaq, Creative si Archos au concurat intre ei, in loc sa fie proprii lor concurenti.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1546 ori
Citeste mai multe despresucces ipod apple produs inovare