Cota detinuta de Apple pe piata smartphone din China a scazut pentru al doilea trimestru consecutiv, intre lunile octombrie si decembrie.
Compania a pierdut teren in fata brandurilor locale ieftine, iar multi dintre cumparatori au asteptat lansarea iPhone 4S, care a avut loc luna trecuta, confrom Reuters.
China, cea mai mare piata de telefonie mobile din lume, nu este usor de cucerit de Apple, care se judeca cu o firma locala pentru proprietatea pe numele "iPad". Acestor factori li s-au adaugat problemele legate de conditiile de munca si salariile oferite de fabricile furnizorilor locali.
Cu un numar de 1 miliard de utilizatori de servicii de telefonie mobile, in China se da o competitie acerba intre Samsung Electronics, din Coreea de Sud, Nokia, Apple si companiile locale Huawei Technologies si ZTE.
Chiar daca a devenit cel mai mare vendor de smartphone-uri din lume in al patrulea trimestru al anului si pe anul 2011, in general, Apple a ajuns pe locul cinci pe piata chineza, fiind depasita de ZTE. Cota de piata a companiei americane in China e scazut pana la 7,5%, de la 10,4%, cat era in iulie - septembrie.