iWatch: Ce motive ar avea Apple sa lanseze un smartwatch?

Miercuri, 06 Martie 2013, ora 09:12
3845 citiri
iWatch: Ce motive ar avea Apple sa lanseze un smartwatch?

Smartphone-urile se transforma, tabletele se transforma, apar concepte noi (phablete), tehnologii noi.

In ultimul timp s-au intetit zvonurile ca Apple va lansa un smartwatch, un fel de iPhone, dar in forma de ceas. Potrivit analistilor, Apple ar avea tot interesul sa lanseze un asemenea produs, denumit deja iWatch.. Iata de ce:

New York Times si Wall Street Journal au scris, in urma cu trei saptamani, ca Apple lucreaza la dezvoltarea unui smartwatch.

Potrivit Bloomberg, Apple a angajat o armata de designeri pentru realizarea acestui dispozitiv, care ar putea fi similar cu iPhone si iPad in ceea ce priveste functiile puse la dispozitie. Nu mai putin de 100 de specialisti designeri participa la realizarea acestui produs revolutionar.

Si exact asta spun si analistii: Apple are nevoie de un nou produs care sa revolutioneze, care sa formeze o noua piata, care sa intregeasca ecosistemul pe care compania americana l-a creat de-a lungul anilor.

"Ca si alte produse Apple, iWatch va fi subevaluat inainte de lansare, apoi va produce un impact extraordinar in vietile noasre si in viitorul companiei Apple", spune Bruce Tognazzini, consultant in tehnologie si fost angajat al Apple.

Unde si-ar gasi locul iWatch-ul Apple?

Ceasurile sunt o afacere globala, care doar anul acesta va genera vanzari de 60 de miliarde de dolari, potrivit CNN. Ceasurile sunt produse care aduc un profit foarte mare, ceea ce se potriveste de minune cu Apple, cea mai profitabila companie din lume. Ceasurile au o marja de profit de peste 60%.

Un alt argument pentru care Apple ar putea intra in acest business este faptul ca ceasurile sunt o afacere mult mai atractiva decat televiziunea, cu o marja a profitului de patru ori mai mare decat in cazul televiziunilor.

Apple este o companie interesata de ceasuri. Producatorul american are nu mai putin de 79 de brevete de inventie care contin cuvantul "wrist" (bratara), inclusiv unul in care este vorba de un dispozitiv cu ecran flexibil, care se alimenteaza cu energie kinetica.

Printre caracteristicile iWatch, potrivit surselor Bloomberg, se vor numara posibilitatea de a efectua apeluri, de a vedea identitatea celui care apeleaza, de a verifica harti electronice, ce a numara pasi (pedometru) si de a monitoriza ritmul cardiac.

Presupunand ca Apple va reusi sa obtina o cota de 10% pe piata ceasurilor, de 60 de miliarde, cu o marja de profit de 60%, producatorul ar putea genera venituri de 3,6 miliarde de dolari.

Apple a vandut 47,8 milioane de iPhone-uri in primul trimestru fiscal din 2013, incheiat la sfarsitul lunii decembrie 2012. Compania a inregistrat venituri trimestriale record, de 54,5 miliarde de dolari si un profit net de 13,1 miliarde de dolari.

Apple a vandut in primul trimestru fiscal din 2013 aproape 30 de milioane de tablete iPad.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#smartwatch Apple, #iWatch smartphone, #ceas iWatch Apple, #ceas telefon Apple , #stiri Apple