O parte din succesul companiei condusa de Steve Jobs se datoreaza faptului ca Apple este construita sub forma unui start-up urias, cu o cultura organizationala centrata pe ingineri, birocratie redusa si grija sporita pentru angajati.
Iata cateva din lectiile pe care Apple le poate preda, pe teme de management.Si la nivelul de top management, inginerii sunt mai prezenti decat absolventii de MBA. Ideea de baza este ca un inginer intelege mai bine tehnologia si ce este necesar pentru un proiect.
Cultura respectului intre manageri si angajati
Pentru ca multi dintre manageri sunt ingineri la baza, nu se creeaza o diviziune intre echipa de conducere si programatori. Intre cele doua niveluri exista un respect reciproc, care ajuta la crearea unui mediu de lucru propice inovatiei.
Libertatea de imbunatatire a produselor
Daca un angajat al Apple observa o problema la un produs, acesta are libertatea de a-l modifica, fara a avea de-a face cu birocratia prezenta in alte companii.
Provocari pentru angajati
Deseori, managerii atribuie angajatilor taskuri care depasesc aria lor de expertiza. Astfel, inginerii sunt provocati sa invete lucruri noi, tot timpul.
Cu toatea acestea, la Apple nu se rateaza niciodata un deadline.
Angajatii, pasionati de produsele la care lucreaza
Entuziasmul este unul dintre elementele-cheie atunci cand se aleg candidatii care urmeaza sa lucreze la Apple.
Oamenii din echipa lui Steve Jobs sunt, fara exceptie, fani ai produselor Apple.