Microsoft, un brand pe duca?

Joi, 28 Octombrie 2010, ora 12:01
2517 citiri
Microsoft, un brand pe duca?

Consumatorii si-au intors privirea de la gigantul Microsoft. Compania care simboliza viitorul a ajuns acum sa traisca in trecut, potrivit revistei americane CNN Money.com.

Microsoft a intrat cu intarziere pe aproape toate segmentele IT cruciale, incepand cu piata de mobile, cea a cautarilor, a jocurilor si, in final, a tabletelor. A ramas in urma pana si pe partea de Web browsing, unde candva domina piata cu al sau Internet Explorer.

Compania fondata de Bill Gates are pe statul de plata unele dintre cele mai luminate minti din tehnologie, aratand de-a lungul timpul ca poate sa prevada incontro se indreapta business-ul IT.

Cu toate acestea, inovatia nu este de ajuns pentru a asigura succesul de vanzari, Microsoft ratand lansarea produselor pe piata.

Microsoft vs. Google vs. Apple


Scaderea actiunilor Microsoft cu peste 17% in acest an sustine opiniile analistilor care nu se sfiesc sa declare ca Microsoft nu are nicio sansa in fata gigantilor Apple si Google.

Popularitatea browserului Internet Explorer este in declin de cativa ani, iar un studiu recent a aratat ca, pentru prima oara in ultimii 10 ani, cota de piata a scazut sub 50%.

Recent lansatul Windows Phone 7, incercarea Microsoft de a combate suprematia Apple pe taramul smartphone-urilor, a trezit pentru scurt timp interesul dezvoltatorilor de telefoane inteligente, dar nu indeajuns de mult pentru a-i scoate din abordarea pasiva, de tipul "sa vedem ce se intampla cu el".


Platforma media Zune a fost un esec, inca de la lansare, mai noteaza CNN Money.

Motorul de cautare Bing este in crestere, insa nu pentru ca a muscat din cota de piata a competitorului Google, ci pentru ca primeste sprijinul partenerului Yahoo.

Incercarea Microsoft de a construi o retea sociala, bazandu-se pe platforma Windows Live, nu a avut nicio sansa in fata Facebook.

Pentru impatimitii de jocuri, Microsoft a creat Xbox, o consola care parea sa prinda aripi. Insa acest lucru nu a durat mult, fiind depasita, ca volum de vanzari, de consola Wii de la Nintendo.

Sistemul de operare Windows ramane epicentrul universului Microsoft. In ultimul an, s-au vandut peste 240 de milioane de licente pentru Windows 7.

Succesul celui mai recent sistem de operare Microsoft nu vine de la utilizatorii obisnuiti, ci se datoreaza companiilor care, obisnuite cu Windows XP si speriate de problemele Vista, au asteptat ani buni pana sa faca un upgrade.

Asa cum a demonstrat si Apple, succesul produselor pe sectorul consumer poate duce la o explozie a vanzarilor. Recent, Apple a depasit Microsoft, ca valoare de piata.

Lupta finala se da pentru consumatori, pentru ca, sub presiunea crizei, un numar tot mai mare de companii permite angajatilor sa lucreze cu propriile gadgeturi.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Apple lucrează la un model de ochelari inteligenți. Pot înlocui căștile AirPods
Apple lucrează la un model de ochelari inteligenți. Pot înlocui căștile AirPods
Apple se află în plin proces de dezvoltare a unei noi game de produse inteligente alimentate de inteligență artificială, inclusiv ochelari inteligenți, căști AirPods cu camere și inele...
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Apple întâmpină întârzieri în implementarea tehnologiei de fabricație pe 2nm pentru cipurile sale. Astfel, cel mai probabil inovația nu va fi disponibilă pentru seria iPhone 17,...
#apple, #explorer, #internet, #microsoft, #windows , #stiri Apple