Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Palm: inca un an de restructurari fara succes

Palm: inca un an de restructurari fara succes

Palm, unul din brandurile care dominau lumea mobilitatii acum 10 ani, nu reuseste calea spre relansare dupa inca un an de restructurari si lansari de produse noi, cu oarecare rezultate, dar insuficient pentru a proclama o revenire in forta.

Anul trecut, Palm ar fi crezut ca are toate atuurile necesare succesului: si-a adus director executiv un fost manager Apple, a lansat un super-model de telefon, Palm Pre, precum si un sistem de operare care anticipa tendintele industriei, WebOS, bazat pe Linux.

Cand colo, Palm este din nou la ora actuala in pericol de faliment, nu a reusit sa obtina vanzari serioase, iar analistii vorbesc din nou despre achizitia companiei de catre un alt jucator.


Daca firma continua sa mearga in pierdere, atunci nu sunt sanse sa ramana independenti mai mult de un an sau doi, estimeaza specialistii. Palm nu a beneficiat deloc de succesul segmentului smartphone care a propulsat in topuri Apple sau Blackberry.


Deocamdata, Palm nu comenteaza oficial zvonurile despre vanzare. Acest gen de informatii au circulat si anul trecut si acum doi ani, de cand Palm se straduieste sa gaseasca o metoda de a reveni in atentia publicului.


Ultimul sau succes, Treo, pare atat de departe in era Android. Palm era tare pe pozitie in momentul in care industria mobila s-a orientat spre PDA ca o sursa de crestere a vanzarilor. Palm era cel mai cunoscut producator de PDA-uri si avea modele care se puteau conecta la retelele GSM.


Dar dezvoltarea unui smartphone nu a fost prioritara pentru companie si apoi a fost prea tarziu. Palm a mai facut o greseala, a vandut divizia sa de software, care producea sistemul de operare pentru terminalele handheld si apoi dupa ani de zile si-a dat seama ca in software statea toata puterea si diferentierea si a cumparat divizia inapoi, mult mai scump.


Lansarea WebOS a atras atentia asupra Palm, dar de asemenea a dat idei competitiei care a venit imediat cu produse similare - un tred tot mai accentuat in ultima vreme, asa ca Palm nu mai are functii prin care sa se diferentieze la ora actuala.


De fapt, mai are un atu, este un smartphone multi-tasking, dar deja marii jucatori dezvolta alternative. Symbian va fi multitasking, posibil si urmatorul iPhone daca se adeveresc zvonurile. Nici Windows Phone 7 nu este multitasking.


Palm nu a mai lasat un telefon mobil nou de mai bine de 3 luni, Palm Pixi nu a avut succesul dorit, iar acest lucru a permis rivalilor sa fie in centrul atentiei. Chiar daca este condusa de unul din inventatorii iPod, compania nu mai reuseste acum sa gaseasca telefonul, functia sau design-ul care sa aiba succes, sa relanseze vanzarile.


Anul trecut Palm a avut o evolutie dezamagitoare. Daca in trimestrul 2 (incheiat in august) a vandut 810.000 telefoane mobile, in trimestrul 3 a vandut 573.000. Urmatorul raport finaciar vine pe 18 martie, dar probabil fara mari surprize.


Un exemplu diferit este acum Motorola, care dupa 5 ani de eforturi a reusit sa surprinda piata cu telefoanele mobile Android si a avut vanzari in crestere si si-a imbunatatit puternic imaginea, compania este pregatita sa urce iar in topul producatorilor de telefoane mobile. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1165 ori
Citeste mai multe despreandroid apple gadget palm smartphone telefon