Razboiul telefoanelor inteligente

Luni, 22 Iunie 2009, ora 12:25
2095 citiri
Razboiul telefoanelor inteligente

Lansarea noului model iPhone 3G, saptamana trecuta, a dat startul uneia dintre cele mai aprige lupte din domeniul tehnologiei, intre asa numitele dispozitive smartphone, ce dispun de multe dintre atributele unui computer.

Desi este, probabil, cel mai cunoscut de catre consumatori, iPhone are cativa rivali de temut, printre care se numara noul Palm Pre si BlackBerry Storm.

Potrivit companiei de cercetare in domeniul tehnologiei IDC, telefoanele inteligente vor inregistra cea mai rapida crestere a vanzarilor in urmatorii ani. Doar in Statele Unite, piata smartphone-urilor s-a majorat cu 68 de procente, anul trecut, iar IDC estimeaza o crestere de 20% in 2009 si de 25%, anul viitor.

Prin urmare, nu este de mirare ca toti producatorii de telefoane mobile investesc milioane de dolari in productia unor dispozitive elegante, care sa combine functionalitati de e-mail, date, muzica si fotografii, toate intr-un aparat care incape intr-o palma.

Majoritatea producatorilor mari au cel putin un smartphone la vanzare, cu ajutor din partea sistemelor de operare Windows Mobile, de la Microsoft, sau Android, de la Google.

Cea mai importanta functie, potrivit specialistilor, este accesul la Internet, la orice ora, in orice conditii. "Oamenii vor sa aiba posibilitatea sa intre pe Internet si sa faca toate acele lucruri pe care le-ar face de pe calculatoarele de acasa, cum ar fi accesarea retelelor de socializare si trimiterea de fotografii", a spus MG Siegler, de la TechCrunch, citat de CNN.

La acest capitol, cel putin deocamdata, iPhone este rege. Un studiu recent a scos la iveala faptul ca 65% din traficul pe Internet mobil este facut prin astfel de dispozitive. Acest lucru se explica prin faptul ca iPhone permite vizionarea paginilor de Internet asa cum sunt ele si pe calculator, spre deosebire de alte telefoane, care genereaza pagini adaptate la mobil, potrivit lui Siegler.

Smartphone-ul celor de la Apple este lider si in privinta aplicatiilor, vandute prin intermediul magazinului online App Store. Aici sunt disponibile peste 50.000 de aplicatii, de la jocuri la numaratul caloriilor consumate si orice altceva va puteti imagina.

App World pentru BlackBerry, App Catalog pentru Palm sau Android Market, a celor de la Google, au doar cateva aplicatii, in special din cauza lipsei de interes a dezvoltatorilor pentru aceste platforme. Pentru a schimba situatia, acesti producatori le ofera contracte mai profitabile, cu un raport de 80/20 (80% din profituri pastreaza dezvoltatorul, 20% producatorul telefonului), fata de raportul 70/30 oferit de Apple. De asemenea, pentru dezvoltatorii software mai noi, ar putea fi un avantaj sa se orienteze spre alte telefone, in loc de iPhone, pentru a nu se pierde in multitudinea de aplicatii deja existente.

Cel mai de temut concurent al iPhone-ului este Palm Pre, singurul model, in afara de cel de la Apple, care foloseste tehnologia multi-touch, ce permite ultizatorilor sa manevreze interfata folosind degetele: de exemplu, doua batai scurte pe ecran pot activa functiile de zoom in/zoom out, ca si "ciupirea" ecranului.

Nou venit pe piata, myTouch de la HTC ofera un nou serviciu interesant, Sherpa: prin intermediul GPS-ului, poate localiza restaurante, cinematografe si alte puncte de interes din zona in care se afla utilizatorul. Spre deosebire de alte aplicatii similare, Sherpa tine minte unde a fost deja "stapanul" sau si ce a cautat in trecut si poate face recomandari, avand la baza aceste informatii. De asemenea, ofera si distanta fata de locatia la care utilizatorul vrea sa ajunga.

#telefoane, # internet, # smartphone, # aplicatii, # functii , #stiri Apple