Incursiunea My Space in sfera retelelor sociale a cunoscut o intorsatura destul de urata in momentul aparitiei Facebook. “Regele” retelelor sociale pana atunci, My Space si-a pierdut rapid tronul lumii web. Exista totusi alte site-uri cu nume puternice in spate, care au reprezentat cele mai mari esecuri din istoria retelelor sociale.
Vezi care sunt cele 5 retele sociale care au impartasit soarta My Space.
Ping
Conceput ca un loc de intalnire al fanilor cu artistii preferati, Ping a uitat de originalitate, fiindca exista deja Twitter.
Aceasta lipsa de originalitate combinata cu o interfata greoaie, spam-uri si artisti necunoscuti au reprezentat insuccesului lui Jobs.
Cel mai mare defect al Apple Ping este faptul ca este accesibila doar prin intermediul iTunes sau printr-o aplicatie iOS. Astfel, reteaua intrerupe contactul cu restul web-ului.
The Hub
Wal Mart si-a indreptat atentia catre retelele sociale dedicate adolescentilor, astfel a luat nastere Hub in vara anului 2006.
Noua retea sociala incuraja adolescentii sa incarce informatii personale, fotografii, clipuri video.
The Hub a fost programat sa trimita notificari parintilor cu privire la activitatea tinerilor pe site.
Ideea unei retele sociale “sigure” dar combinata cu advertising in exces, specific corporatiilor, reprezinta cel mai sigur drum spre esec.
ConnectU
Numit in trecut “cel mai mare dusman” al Facebook de catre media autohtona, ConnectU si-a pierdut treptat suprematia in fata atotputernicului Facebook.
Site-ul a fost fondat de colegii lui Mark Zuckerberg, fratii Winklevoss.
Mark Zuckerberg a lucrat cateva luni ca programator pentru ConnectU, platforma care isi propunea sa fie o combinatie de catalog studentesc cu site de dating.
Zuckerberg ar fi plecat cu codul sursa si cateva luni mai tarziu ar fi lansat Facebook.
Fratii Winklevoss au pornit un proces in 2004, acuzandu-l pe Zuckerberg de furt de informatii si de incalcarea dreturilor de autor. In februarie 2008, procesul s-a incheiat, Facebook cumparand ConnectU.
Yahoo! Buzz
Yahoo obisnuia sa creeze diverse produse, nu doar sa cumpere, insa Yahoo Buzz a fost considerata o experienta neplacuta.
Buzz trebuia sa fie locul potrivit pentru a vota si a descoperi cele mai noi stiri din lumea web.
Platforma a fost plina de bugg-uri, site-urile nu au cumparat-o, iar Yahoo nu a tinut cont de aceste dezavantaje.
Dupa doi ani de la lansare, Yahoo a dus Buzz-ul la “fiare vechi”.
Orkut
Serviciul, extrem de controversat din cauza lipsei de intimitate, a afectat istoria Google din cauza marelui sau esec.
Cu toate ca a cunoscut o oarecare popularitate in Brazilia, Orkut a devenit ignorant de catre utilizatorii sai care s-au indreptat catre Facebook.
Google a primit astfel testamentul esecului social.