Cati bani ies din festivalurile muzicale, o industrie in plina expansiune

Luni, 25 August 2014, ora 15:30
1514 citiri
Cati bani ies din festivalurile muzicale, o industrie in plina expansiune

Criza economica are efecte neasteptate in lumea promotorilor de evenimentele muzicale. In timp ce industria de profil se zbate in agonie, moda festivalurilor de muzica acapareaza interesul si mai ales banii celor interesati de peisajul muzical actual.

Cifra veniturilor inregistrate din sumele platite anual pe biletele de festival, bautura, mancarea si suvenirurile achizitionate de la concertele trupelor preferate atinge valoarea de 1,5 miliarde lire sterline. O valoare impresionanta, la care promotorii festivalurilor in aer liber din Marea Britanie nici nu visau in urma cu doua decenii. Acum, tocmai criza financiara, larga raspandire a muzicii online si reculul inregistrat de industria producatorilor de muzica aduc banii in buzunarul organizatorilor de festivaluri, scrie publicatia The Economist.

450 de festivaluri intr-un an

Anul acesta, numarul festivalurilor de muzica din Regatul Unit a atins cifra de 450, un record care nu suporta termen de comparatie cu mult mai anemica perioada a anilor '90, cand evenimentele de acest tip se rezumau la 6 show-uri estivale.

Numai in 2012 si 2013, numarul evenimentelor a cunoscut un salt de peste 100 de festivaluri, semn ca industria entertainmentului merge din plin, chiar si fara o traditie in spate.

"In 1990 erau doar cateva festivaluri, toate programate in iulie sau august. Anul acesta avem cateva sute. Numai in prima saptamana din septembrie sunt patru festivaluri in derulare", observa Melvin Benn, organizatorul Festivalului Republica si unul dintre cei mai vechi promotori de evenimente muzicale din Marea Britanie.

Licenta integrata

Lobby-ul facut de promoteri pentru acordarea unei licente integrate pentru comercializarea alcoolului, organizarea de spectacole si extinderea programului pana noaptea tarziu a dat roade in noiembrie 2005, cand legea acordarii de licente a fost modificata dupa cerintele organizatorilor de evenimente. Iar de atunci, industria a luat avant.

"Ne este mult mai usor sa organizam evenimente acum. In plus, beneficiem si de faptul ca nimeni nu mai cumpara muzica inregistrata, astfel ca toate economiile tinerilor facute la acest capitol se indreapta spre noi", explica Jim Whewell, organizator al Festivalului Wilderness. Iar facilitatile au schimbat inclusiv meniul obisnuit al bauturilor si mancarurilor traditionale de la festivalurile rock din trecut.

Adio bere botezata, bine ai venit sampanie!

Sunt sanse foarte sa mai prinzi berea rasuflata de alta data pe marginea vreunei pajisti din Glastonburry. Clientela s-a schimbat si a modificat si meniul servit intre doua concerte. La festivalurile de acum poti cauta homar, sampanie si alte bauturi rafinate. Aceasta si pentru ca o mare parte din cei veniti sa se distreze au varste de 30-35 de ani, iar veniturile le permit sa cheltuiasca destul pe aceste placeri culinare.

Au inlocuit vacantele in strainatate

Pentru multi britanici, un tur de vara al pajistilor in cautarea unor concerte cat mai atragatoare a devenit o moda ce inlocuieste treptat isteria vacantelor petrecute in strainatate. Avantajele se simt automat in buzunarul publicului, iar sansa de a avea experiente de neuitat care sa implice alcool, sex si droguri usoare raman la fel de crescute.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Lumea este astăzi un loc mai periculos decât în orice etapă de după Războiul Rece, totuși piețele sunt o imagine a unei nepreocupări nesuficiente, care se limitează la automulțumire, cu...
#festivaluri muzica, #industria muzicala, #festivaluri marea britanie, #criza financiara, #venituri festivaluri , #Muzica