Valoarea voucherelor de vacanta a atins un nivel record in iunie, de 125 milioane de euro, fata de 3 milioane euro in iunie 2017. Mai exact, suma este de 42 de ori mai mare comparativ cea din aceeasi luna a anului trecut, potrivit datelor transmise marti de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).
De altfel, doar in aceasta luna valoarea voucherelor de vacanta este de patru ori mai mare decat cea pe intreg anul 2017, care a fost de 30 milioane de euro.
In iunie au fost emise 11,3 milioane de vouchere de vacanta pe hartie, care valoreaza peste 117 milioane de euro, si 274.000 de vouchere pe suport electronic, in valoare de aproximativ 7,8 milioane de euro, spun reprezentantii ANAT.
"Cresterea considerabila de la 3 milioane de euro in iunie 2017 la 125 milioane de euro in iunie 2018 a fost impulsionata de acordarea acestor beneficii extra-salariale catre angajatii bugetari", explica acestia.
Per total, intre ianuarie si iunie, au fost emise aproximativ 14 milioane de vouchere pe hartie si in format electronic, care valoreaza aproximativ 148 milioane de euro. Aceasta suma este cinci ori mai mare fata de cea din 2017.
Voucherele de vacanta au fost introduse pe piata din Romania in 2009, dar acordarea lor a fost oprita in sistemul public dupa un an, din cauza crizei economice, si de atunci a fost restrictionata an de an prin act normativ.
Pana anul trecut, doar angajatii din sistemul privat au primit vouchere de vacanta. Insa, in perioada... mai mult
Marti, 24 Iulie 2018, ora 18:21
Turoperatorii romani sunt nemultumiti de actele normative publicate de Ministerul Turismului si de ANPC, acuzand nu doar ca nu au fost consultati, ci si ca proiectele au fost realizate in graba si ca nu ajuta turismul.
"Turismul este sub asaltul unor acte normative facute pe genunchi, la repezeala. Desi au aflat de aceste probleme la inceputurile mandatelor lor, cei doi sefi ai Ministerului Turismului si ai ANPC au inceput abia la sfarsit de august sa se urneasca lucrurile, sub presiunea ca acestea sa fie gata pana la finalul anului", spune presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, citat de Profit.ro.
Acesta sustine ca reprezentantii ministerului si cei ai ANPC se grabesc acum sa publice aceste acte normative, de teama unui infrigement pe care il risca Romania, daca pana la sfarsitul anului nu rezolva o chestiune privind protectia turistilor, care este reglementata intr-o directiva europeana din anul 2015.
"ANAT a solicitat o intalnire presedintelui ANPC, care nici macar n-a raspuns. Nu facem nimic pana la 1 august si dintr-odata, apoi, incepem guvernarea si ne apuca toti, dar nu de dragul turismului, ci sa nu fie dati afara de Tudose daca intra Romania in infrigement. Aceasta poveste poate fi rezumata astfel: cum sa faci legi la repezeala de frica penalizarilor de la UE", mai spune presedintele ANAT.
Acesta exprima temerile turoperatorilor ca ANPC si Ministerul Turismului nu vor tine cont de sfaturile jucatorilor din... mai mult
Vineri, 08 Septembrie 2017, ora 16:47
Omul de afaceri Sorin Vaduvoiu, Directorul Executiv al agentiei de Turism Perfect Tour, a venit cu o idee absolut noua pentru piata serviciilor de turism din Romania: un showroom de lux pentru vacante, sub numele de Travel Boutique.
Conceptul este unul nou atat pentru Romania, cat si pentru Europa Centrala si de Est, spune managerul, si aduce clientilor ceea ce doar marile branduri de lux ofera in acest moment.
Dupa un sondaj realizat pe un esantion de zece mii de pasionati de calatorii, omul de afaceri a aflat ca ei isi doresc de la o agentie cateva lucruri esentiale: un concept store cu orientare premium (72%), amplasare centrala si locuri de parcare (43%), atmosfera relaxanta si servicii personalizate de consultanta (46%).
Iata ca dupa o investitie de 200 de mii de euro si trei luni de asteptare ca fiecare detaliu sa fie facut la comanda, visul lui Sorin Vaduvoiu devine realitate.
Pe langa titlul de "Cea mai buna agentie de turism din Romania in 2014", detine si primul concept store pentru vacante din Romania, pe Calea Victoriei, asa cum nu a reusit sa vada in niciuna din calatoriile sale in Europa si in lume.
"Estimam ca in trei ani de zile sa recuperam partea operationala a investitiei", spune Sorin Vaduvoiu, care recunoaste, intr-un interviu acordat Business24, ca estimeaza astfel o crestere de 20% a cifrei de afaceri in 2014, fata de cele 50 de milioane de euro, inregistrate in 2013.
Dincolo de o agentie altfel, omul de afaceri promoveaza si ideea... mai mult
Sambata, 27 Septembrie 2014, ora 00:00
1Thailanda si Maldive te asteapta cu temperaturi apropiate cu cele din mijlocul verii, iar agentiile de turism au o multime de oferte, daca simti nevoia sa te relaxezi altfel decat restul lumii.
Nici pentru Dubai ofertele nu sunt de ignorat, iar daca vrei sa alegi o destinatie cu adevarat exotica, poti incerca desertul Nambian, unde poti practica activitati unice in viata: pot face ski pe dune de nisip, poti zbura cu balonul pe deasupra desertului si poti petrece timp in Rezervatia Nationala Etosha.
Tailanda
Cunoscuta drept cea mai exotica tara de pe continentul Asiatic, Tailanda ofera mult mai mult decat relaxare pe plaja. Dupa ce a fost in topul destinatiilor exotice pentru sarbatorirea noului an, Tailanda ii atrage pe turisti, in februarie datorita festivalului florilor numit "Chiang Mai". Cei care ajung aici sunt fascinati de vestigiile bogate si variate, frumusetea remarcabina a naturii, plajele stralucitoare si nisipoase si insulele tropicale din sudul tarii.
Tailanda este destinatia preferata si de scufundatori, fiind renumita pentru minunata lume subacvatica a recifelor de coral si formatiunilor calcaroase.
Cele mai populare statiuni tailandeze sunt Bangkok, insula Phuket, Khao Lak si Koh Pacha. Prin Paralela 45 cazarea pentru o noapte in Tailanda incepe de la 33 de euro, iar prin Perfect Tour de la 26 de euro de persoana.
Dubai
Destinatia preferata a romanilor in orice anotimp, Dubaiul atrage prin plajele perfecte si serviciile... mai mult
Sambata, 18 Februarie 2012, ora 00:00
Cu 40% din capacitatea de cazare la nivel national, litoralul a devenit o afacere de baza pentru multe din marile agentii de turism romanesti, conform Medifax.Insa ofertele la mare raman o munca grea pentru alte agentii, care scot treptat din oferta o parte dintre hotelurile de la Marea Neagra.
Cea mai mare agentie de turism din tara cu actionari romani, Eximtur, al carei punct forte a fost in ultimii ani litoralul romanesc, a schimbat partial strategia si s-a orientat mai mult catre catre turismul extern.
"Desi nu pare, nu e usor sa vinzi litoralul romanesc, pentru ca imaginea acestuia in Romania nu e foarte buna si exista multe nemultumiri vis-a-vis de calitatea serviciilor in statiuni.
Pentru o agentie care trimite turisti la marea romaneasca rata castigului este, in medie, de 7,5%, mult mai mica fata de destinatiile externe, unde e de 10-12%", spune Lucia Morariu, care a adus anul trecut pe litoral circa 50.000 de turisti romani, cu o cifra totala de vanzari pe litoral de aproximativ 20 milioane de lei (4,7 milioane euro), fata de 6 milioane de euro in anul 2009 si aproximativ 60.000 de turisti.
Ea a explicat ca turistii traditionali de litoral ai Eximtur, cat si o mare parte din agentiile care revand produsele turoperatorului din Cluj, au inceput din ce in ce mai mult sa solicite destinatii externe sau alte destinatii din tara, in detrimental litoralului.
Morariu a mentionat ca din vara anului trecut TVA pentru turismul intern a crescut de la 19% la 24%, in timp ce,... mai mult
Joi, 04 August 2011, ora 15:52