Guvernul a aprobat semnarea unui memorandum de intelegere cu autoritatile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind constructia a doua noi poduri peste Dunare, respectiv Silistra-Calarasi si Nikopol-Turnu Magurele, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Corneliu Calota.
Aprobarea a fost emisa in sedinta de marti a Guvernului roman, prin memorandum, transmite Mediafax.
Constructia celui de-al treilea pod peste Dunare va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmeaza sa fie stabilita in urmatoarele doua luni, fiind analizate patru variante, relata, in vara acestui an, presa bulgara.
Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu si Nikopol-Turnu Magurele, declara atunci Elean Gagov, expert in Ministerul Dezvoltarii Regionale din Bulgaria.
In a doua faza a studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie discutate posibilitatea constructiei unei linii de cale ferata, precum si pretul tinta al proiectului de constructie a podului, a aratat Gagov.
Bulgaria si Romania si-au exprimat disponibilitatea de a construi cat mai multe poduri pentru a lega regiunile sarace de pe cele doua maluri ale Dunarii, pentru atragerea investitiilor, cresterea traficului si sustinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.
El a spus ca Transproiect 2001, compania romaneasca angajata sa realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul... mai mult
Marti, 21 Octombrie 2014, ora 17:10
Costurile constructiei podului de peste Dunare intre Calafat si Vidin vor creste cu inca 3,5 milioane de euro, din cauza prelungirii cu inca doi ani a termenului de finalizare a proiectului, au anuntat reprezentantii Ministerului bulgar al Dezvoltarii Regionale.
Obiectivul urmeaza sa fie gata pana la sfarsitul lunii noiembrie 2012 si se asteapta sa fie inaugurat oficial la inceputul anului viitor.
Podul Calafat-Vidin, al doilea care leaga malurile bulgaresc si romanesc ale Dunarii, va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, doua benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.
Pana in 2011, costul constructiei era estimat la circa 225 milioane de euro. In 2012, acesta a fost majorat cu 22,5 milioane de euro, printr-o anexa semnata intre guvernul bulgar si constructorul spaniol FCC.
O suma de 70 de milioane de euro din acest proiect este asigurata prin programul ISPA, iar alte 70 de milioane de euro sunt acordate de Banca Europeana de Investitii sub forma de imprumut.
Bugetul de stat al Bulgariei asigura 60 de milioane, la care se adauga doua suplimente de 22,5 milioane de euro si de 3,5 milioane de euro. Banca germana de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acorda doua milioane de euro sub forma de ajutor si 18 milioane sub forma de imprumut, iar Agentia Franceza de Dezvoltare - un ajutor de cinci milioane de euro.
Finantarea accesului de pe malul romanesc este asigurata de Uniunea Europeana... mai mult
Luni, 17 Septembrie 2012, ora 15:31
Bulgaria propune construirea unui nou pod intre Giurgiu si Ruse, a anuntat, sambata, ministrul bulgar al dezvoltarii regionale Liliana Pavlova in cadrul conferintei "Strategia Dunarii - o posibilitate de construire a regiunilor din Europa".
Forumul are loc in orasul Ruse, iar propunerea Lilianei Pavlova a fost intampinata cu aplauze de catre cei prezenti in sala. Pavlova a spus ca autostrada care va fi construita intre Ruse si Svilengrad, la granita cu Turcia, va necesita un nou pod la Dunare sau, cel putin, largirea celui existent.
Intrebata daca Bulgaria va incerca sa obtina finantare din Qatar si pentru pod, asa cum a facut in cazul arterei rutiere Ruse-Svilengrad, Pavlova a spus ca aceasta este una dintre posibilitati, cealalta optiune fiind ca proiectul sa fie finantat prin programul de cooperare transfrontaliera Romania-Bulgaria.
O propunere in acest sens a fost deja adresata guvernului roman, a precizat Pavlova. Ea a amintit ca premierul bulgar a invitat Romania sa se alature proiectului de autostrada care va lega Romania de Turcia, traversand Bulgaria intre orasele Ruse si Svilengrad. Pavlova a mai amintit ca pana la sfarsitul anului urmeaza sa fie finalizat podul de peste Dunare intre Calafat si Vidin, iar deja exista planuri pentru construirea a inca doua poduri intre Romania si Bulgaria, care vor lega Calarasi de Silistra si Bechet de Oreahov.
"Un asemenea proiect va contribui foarte mult la sporirea mobilitatii populatiei si va ajuta mediul de... mai mult
Sambata, 16 Iunie 2012, ora 17:15