Atunci cand iti doresti sa devii un antreprenor de succes sau ai deja un business pe care vrei sa il dezvolti, trebuie sa inveti cat mai mult de la cei care au ajuns in top.
Pentru ca nu sunt intotdeauna accesibile conferintele sau cursurile, fie ele online sau offline, cea mai la indemana metoda pentru a afla secretele succesului este cititul.
Majoritatea antreprenorilor care au ajuns sa cucereasca lumea cu realizarile lor au grija sa dea mai departe cunostintele lor, dar si sa impartaseasca altor persoane din experientele care i-au "calit".
Pentru ca ne-am dorit sa aflam care ar fi primele trei volume de capatai pentru cei care se aventureaza in afaceri, l-am rugat pe Alexandru Jurca, expert in business online, sa ne ofere un TOP 3 al cartilor pe care ar trebui sa le citeasca orice antreprenor.
"Obisnuiam sa cred ca e nevoie sa scot o lista intreaga de idei dintr-o carte pentru a o considera valoroasa cand, de fapt, tot ce ai nevoie este sa gasesti o simpla idee. Si totul se leaga de acel fenomen pe care il tot mentionam si anume 'compound effect'.
Este atat de puternic incat parca mi se pare ireal ca am reusit sa-l descopar. Practic, o simpla idee aplicata la un mecanism atat de complex cum e o afacere online face ca orice idee simpla sa devina un mare castig.
MIND POWER INTO THE 21ST CENTURY - JOHN KEHOE
La vremea respectiva am fost atat de marcat de aceasta carte incat singurul lucru la care ma puteam gandi erau randurile si ideile citite. Este o... mai mult
Duminica, 18 Februarie 2018, ora 15:41
Socializarea a devenit un element-cheie in noua lume guvernata de tehnologie. Iar intr-o astfel de lume dinamica, aliantele de business sunt foarte importante.
Cei mai de succes lideri de afaceri din prezent sunt cei care au reusit sa construiasca retele sociale extinse.
Conform unui studiu realizat in 2012 de Business Network SW1, 87% dintre respondenti spun ca fac networking, dar din motive foarte diverse: 45% dintre acestia socializeaza doar din placere, 35% pentru dezvoltare personala, 80% pentru dezvoltarea afacerilor, iar 95% pentru consolidarea relatiilor.
Dintre cei 13% care au declarat ca nu fac networking, 50% au motivat acest lucru prin lipsa de timp, 25% prin faptul ca nu aduce valoare business-ului, iar 25% prin lipsa experientei.
Nu mancati niciodata singuri
Business24 iti recomanda cartea "Nu mancati niciodata singuri", scrisa de Keith Ferrazi, un maestru in utilizarea socializarii si a retelei de cunostinte pentru dezvoltarea carierei si a relatiilor de afaceri.
Desi a pornit pe cont propriu, intr-un context modest, Ferrazzi si-a construit reteaua sociala oferind ajutor oamenilor si perfectionandu-si tehnicile de inter-relationare.
Povestea lui, pe care o prezinta in aceasta carte, poate fi o inspiratie pentru toti cei care doresc sa isi consolideze relatiile personale si de business.
Autorul dezvaluie secretul sau - generozitatea - ca fiind cheia succesului, ceea ce reprezinta un concept radical in lumea afacerilor.
Dezvoltarea... mai mult
Sambata, 25 Iulie 2015, ora 00:00
Cand Warren Buffett si-a inceput cariera, se spune ca citea 600, 750 sau 1.000 de pagini pe zi. Chiar si acum, el citeste 80% din timpul zilei.
"Treaba mea, in esenta, este sa strang cat mai multe informatii si sa decid ce trebuie facut", a spus el intr-un interviu. "Nu citim opiniile altora, vrem sa observam ce se intampla, si apoi gandim", a mai spus miliardarul american.
De-a lungul anilor, el a recomandat mai multe carti in interviurile acordate sau in scrisorile trimise actionarilor, pe care le prezinta de cei de la Business Insider.
"The Intelligent Investor", Benjamin Graham
Sursa foto: Amazon
Cand avea 19 ani, a citit aceasta carte scrisa de Benjamin Graham, moment pe care el l-a descris ca fiind unul dintre cele mai norocoase din viata sa, oferindu-i cadrul intelectual pentru a investi.
"Pentru succesul in investitii de-al lungul vietii nu este nevoie de un IQ 'stratosferic', perspective neobisnuite de afaceri sau informatii din interior", a spus Buffett. "Ceea ce este necesar este un cadru intelectual pentru luarea deciziilor si capacitatea de a mentine emotiile neatinse in acest cadru. Aceasta carte recomanda cadrul adecvat. Trebuie sa fiti disciplinati din punct de vedere emotional".
"Security Analysis", Benjamin Graham
Sursa foto: McGraw-Hill
Buffett a spus ca "Security Analysis", o alta lucrare revolutionara a lui Graham, este "un ghid de investitii pe care il urmez de 57 de ani".
Ce spune cartea: daca analiza este destul de... mai mult
Joi, 04 Septembrie 2014, ora 16:35
Secretul afacerii reusite sta in marketing, vanzari, dar si dorinta de a fi bogat. Poti atinge succesul daca respecti anumiti parametri si daca intelegi ca norocul inseamna, de fapt, o oportunitate aparuta, pentru care mereu trebuie sa fii pregatit.
Business24 iti recomanda cartea "Felicitari! Sunteti milionar", scrisa de Brian Gotta, o carte care iti va arata cat de usor poti fi si tu unul dintre milionari, cum poti construi un "zid al succesului" doar prin disciplina sau cum sa castigi incredere in propriile forte.
Tot de aici vei afla cateva tehnici testate, care te asigura ca vei avea mereu clienti pentru afacerea ta. Nu in ultimul rand, cartea contine "cei patru pasi simpli" pentru a obtine o prezentare reusita, dar si alte teorii legate de marketing si vanzari.
Fii pregatit sa fii milionar, citind aceasta carte care contine idei pe care le poti folosi pentru a avea succes in lumea afacerilor, dar si idei motivante care te vor determina sa treci la fapte.
Autorul vorbeste despre patru tipuri de oameni care au venituri peste medie si care si-au castigat acest statut strict prin rezultate:
Exista vedetele, care sunt platite pentru aparitiile lor. Exista doctorii, avocatii si alte meserii care sunt platite bine.
Cea de-a treia categorie este alcatuita din proprietarii de afaceri. Ei isi risca mereu banii si sunt recompensati pentru serviciile pe care le ofera clientilor, spune autorul.
Mai exista si oamenii care fac parte din echipa de management si... mai mult
Sambata, 01 Februarie 2014, ora 00:00
Exit-ul tau dintr-o afacere este cel mai delicat moment, dar care, daca este controlat inteligent, poate fi cea mai prospera miscare pentru tine.
Desigur, un exit de succes presupune sa controlezi afacerea cu mare atentie inca de la inceputuri, de la angajari pana la cultura organizationala, facturi, marketing si profit.
Business24 iti recomanda cartea "Fa-ti o firma, vinde-o si imbogateste-te!", scrisa de Joe John Duran.
Cartea iti prezinta 20 de secrete vitale daca vrei sa vinzi afacerea pe care o ai deja, si sa te imbogatesti.
Autorul prezinta secretele in ordine cronologica, primul secret fiind acela ca trebuie sa conduci compania ca pe o afacere, nu ca pe un hobby, chiar daca o faci din pasiune. Cel de-al doilea este sa fii chiar tu ceea ce-ti doresti sa ajunga aceasta companie.
Secretul vital numarul trei este sa inveti sa delegi, ca sa nu ajungi in stadiul in care nu mai faci fata responsabilitatilor.
Apoi, autorul te sfatuieste sa analizezi cu atentie cultura companiei tale si te sfatuieste sa-i pui pe acestia pe primul loc, sa-i faci sa se simta speciali. Apoi, nu uita sa-ti conduci afacerea ca intr-o "meritocratie".
Cand faci angajari, e vital sa alegi oameni ale caror aptitudini sunt complementare cu ale tale, nu neaparat pe cei cu aptitudini ce le oglindesc pe ale tale.
In plus, nu uita ca aptitudinile se pot dobandi, dar atitudinile nu.
Secretul vital numarul opt este sa dezvolti proceduri consistente si care pot fi intuite.... mai mult
Sambata, 25 Ianuarie 2014, ora 00:00
Anul 2014 sta sub semnul "experientei", pentru majoritatea afacerilor, asta inseamna ca simpla calitate a produsului pe care il oferi nu va mai fi suficienta. In plus, trebuie sa fii pregatit pentru "haos" si sa nu cazi in capcana reducerii de costuri din arii nepotrivite.
Nu in ultimul rand, in 2014 poti profita de simplul fapt ca faci business intr-o tara ca Romania, in care oportunitatile sunt mai mari decat intr-o tara bogata, in care toate ideile au fost exploatate deja.
Business24 a alcatuit o lista de lecturi pe care merita se le pui pe lista de obiective in 2014, astfel incat obiectivul final, "succesul", sa fie mai usor de atins.
Chaotics
In cazul in care anul 2014 va fi unul mai putin linistit, iti recomandam o carte gandita tocmai pentru perioade de criza economica si haos.
Cartea "Chaotics - Managementul si marketingul in era turbulentelor" vine ca un ajutor, pe plan profesional, astfel incat compania ta sa nu mai fie atat de vulnerabila in fata vremurilor schimbatoare.
Autorul Philip Kotler considera ca trebie sa te obisnuiesti cu ideea ca haosul este noua fata a normalitatii si sa nu recurgi si tu la invechitele tehnici de "supravietuire".
In 2014 nu e necesar sa apelezi la reduceri de personal, sa faci reduceri de preturi, sa diminuezi drastic investitiile in marketing, promovarea marcilor si in dezvoltarea de produse noi. Acum e momentul sa gasesti sisteme care sa te avertizeze din timp ca urmeaza o criza, sa iti faci scenarii si... mai mult
Vineri, 03 Ianuarie 2014, ora 00:00
Gandirea ta este cea care determina succesul sau, dimpotriva, esecul zilei de maine. Cartea "Meditati! Teme de gandire pentru lideri" este o lectura inspirationala, care te invata cat de importanta este atitudinea, dar si ce inseamna, de fapt, productivitatea.
Fiecare om in parte are un potential considera autorul John Maxwell. Putini sunt, insa, cei care si-l implinesc. Cum poti sa-ti valorifici la maxim potentialul? Simplu: nu te lasa intimidat de circumstantele protrivnice, fii hotarat si organizat.
Autorul te invata ce trebuie sa faci pentru a fi un bun lider si subliniaza ca, in primul rand, trebuie sa-ti alegi un domeniu in care ti-e usor sa iei decizii corecte. Nu in ultimul rand, trebuie sa ai o gandire santaoasa si limpede si trebuie sa stii ce conteaza si ce nu, in viata.
Cartea porneste cu "vorbe intelepte din Biblie", capitol in care, printre altele, Maxwell te indeamna sa acorzi o importanta mai mare relaxarii prin subcapitolul "Ce atata treaba? Mai si odihniti-va!".
Cel de-al doilea capitol contine cativa indicatori ai potentialului si te indeamna sa crezi ca poti fi peste medie, dar si "sa vorbesti ca si cand lucrurile ar fi cu adevarat realizabile".
Acest capitol este urmat de capitolul "Afirmatii despre succes" in care autorul vorbeste despre "esecurile constructive", despre "cei sapte factori ai succesului", dar si despre modul in care deciziile pe care le iei iti schimba destinul.
In final, cartea te indeamna sa fii atent la perspective... mai mult
Sambata, 23 Noiembrie 2013, ora 00:00
Gandirea de milionar este cea care aduce banii in cont, pentru ca oamenii bogati considera ca "a fi", "a face" si "a avea" este ordinea corecta in prioritati pentru a atinge succesul. In schimb, oamenii saraci considera ca ordinea logica este "a avea", "a face" si "a fi".
Business24 iti recomanda cartea scrisa de T. Harv Eker, "Secretele mintii de milionar. Stapanirea jocului interior al bogatiei", o carte care iti demonstreaza ca modul in care tiparul financiar pe care ti l-ai stabilit in minte determina direct dimensiunea averii pe care o acumulezi.
Mai exact, ca om bogat convingerea ta este ca "iti faci viata singur", in timp ce saracii sunt convinsi ca viata lor decurge conform "unui tipar deja stabilit".
In plus, oamenii bogati intra in jocurile banilor urmarind castigurile, in timp ce oamenii saraci participa la aceste jocuri astfel incat sa nu piarda. Oamenii bogati sunt devotati ideii de a fi bogati, in timp ce oamenii saraci isi doresc sa fie bogati, explica autorul.
"Banii nu vor face decat sa amplifice ceea ce esti", mai spune T. Harv Eker in cartea sa.
O alta idee pe care o contureaza este aceea ca oamenii bogati sunt dispusi sa isi promoveze valoarea, in timp ce oamenii saraci privesc promovarea si vanzarea ca pe un lucru negativ.
Autorul insusi este om de afaceri care a avut parte atat de succese cat si de falimente, fiind cunoscut ca speaker motivational pe aceasta tema.
Daca vrei sa afli mai multe despre cum sa stapanesti "jocul... mai mult
Sambata, 16 Noiembrie 2013, ora 00:00
Banii gheata alcatuiesc fundatia oricarui business de succes, insa nu e obligatoriu sa incepi o afacere cu proprii tai bani.
Poti face bani folosind banii altora, sustine Michael A. Lechter, avocat specializat in proprietate intelectuala si autor al cartii "Banii altora: Cum sa atrageti banii altora pentru investitiile dumneavoastra".
Daca ai o idee buna, o propunere de business si "iti faci temele", adica ii pui niste baze solide, "banii altora", intr-o forma sau alta, nu vor intarzia sa apara, sustine autorul.
"Aportul de capital e fundatia pe care se cladeste orice afacere de succes, insa abilitatea de a obtine acest capital necesar pentru initierea si dezvoltarea unei afaceri este un element esential pentru succesul acelei afaceri", completeaza Robert T. Kiyosaki, autorul seriei "Tata Bogat", din care face parte si cartea "Banii altora: Cum sa atrageti banii altora pentru investitiile dumneavoastra".
Business24 iti recomanda sa citesti aceasta carte din care vei invata sa creezi strategii folosindu-te de banii altora, sa privesti dincolo de resursele de care dispui tu cand ai idei de afaceri si sa atragi investitori fara sa iti risti propria afacere.
Tot din aceasta carte vei invata sa identifici si sa evaluezi diferite forme disponibile de bani ai altora, dar si sa fii creativ cand trebuie sa gasesti surse de bani.
Daca te-am convins, atunci trebuie sa stii ca poti comanda cartea "Banii altora: Cum sa atrageti banii altora pentru investitiile... mai mult
Sambata, 09 Noiembrie 2013, ora 00:00