A tine pasul cu tehnologia poate fi coplesitor si poate crea dependenta. Multi dintre noi ajung in situatia in care nu mai diferentiaza jobul de viata personala. Nu e nevoie sa renunti complet la "puterile" produselor tech, insa invata sa le controlezi. Iata cateva sfaturi pentru a scapa de dependenta de gadget-uri.Contactul "face-to-face"
Limiteaza numarul de e-mail-uri sau de mesaje pe care ai tendinta de a le trimite vecinilor de birou. Arata-le personalitatea ta, lasa-i sa te descopere si demonstreaza-le ca poti fi si o persoana sociabila.
Nu iti imagina ca daca trimiti 100 de e-mail-uri "frumos editate" vei obtine acea promovare pe care ti-o doresti cu disperare. Fa apel la inteligenta emotionala. Sefii cu siguranta vor aprecia o persoana care stie sa comunice cu colectivul in detrimentul uneia care este numita "soarece de calculator".
Aliaza-te cu "dusmanul" pentru a-l inlatura
Instaleaza-ti programe de gestionare a timpului.
Uneori suntem nevoiti sa externalizam auto controlul pentru a fi productivi.
Vestea buna e ca ai de unde alege.
Unul din cele mai bune programe se numeste RescueTime, care iti ofera o privire de ansamblu asupra timpului tau. Iti va fi mult mai usor sa vezi pe ce anume se duc secundele din viata ta si, in felul acesta vei avea ocazia sa te auto-evaluezi.
Lasa smartphone-ul din mana
Nu lasa impresia unui "workhoolic". Cand iesi in oras cu colegii, lasa-ti smartphone-ul in buzunar sau in poseta.
Incearca sa nu stai cu telefonul in mana ca si cum ai... mai mult
Miercuri, 04 Mai 2011, ora 18:53
Pe de o parte, e-mailul este apreciat pentru rapiditatea, usurinta si libertatea comunicarii pe care le ofera. In acelasi timp, este hulit pentru ca ne mananca din ce in ce mai mult timp.Oricine a fost pus in situatia de a-si pierde o zi intreaga pentru a citi si raspunde la e-mailuri poate spune cat de frustranta se poate dovedi acesta experienta.
Cu toate acestea, il folosim zilnic, verificandu-ne inboxul de zeci de ori pe zi, fara o intentie anume.
Iata motivele principale pentru care folosesti e-mailul in exces.
Deschizi inboxul din inertie
Primul lucru pe care il fac cei care lucreaza la birou, cand ajung dimineata la munca, este sa-si verifice e-mailul. A devenit aproape ca un reflex neconditionat.
Pentru a opri acest obicei, trebuie mai intai sa-ti ingreunezi accesul la e-mail. Sterge scurtatura de pe desktop sau bookmark-ul din browser-ul web.
Apoi, incearca sa inlocuiesti acest obicei cu un altul. Spre exemplu, te poti invata ca in fiecare dimineata, cand ajungi la birou, sa faci un plan de actiune pentru ziua respectiva.
Nu stii ce sa faci in continuare
Cand termini o sarcina, te gasesti mereu in situatia de a deschide inboxul, pentru a gasi noi lucruri de facut, pe care le-ai amanat la un moment-dat, ratacite printre mesajele SPAM.
Cel mai bine este sa iti faci un "to-do list", pe care sa notezi toate task-urile ce urmeaza a fi bifate, rand pe rand.
Citeste si Capcanele e-mailului
Astepti un mesaj urgent
Sunt situatii in care deschizi e-mailul pentru a... mai mult
Miercuri, 26 Ianuarie 2011, ora 15:10