Activitatea firmelor din sectorul auto a inregistrat o scadere cu 41,6%, in perioada 2008-2013, intr-un ritm mediu anual de aproximativ 10,2%, fiind al saselea an consecutiv cu scaderi.
Cauzele principale sunt comertul masiv cu masini second-hand si limitarea deductibilitatii costurilor si a TVA, care a influentat puternic vanzarile de masini catre persoanele juridice, ce reprezinta circa 70% din piata, se arata intr-o analiza ManagerAnticriza.ro.
Birocratia creata de noul sistem de taxare a crescut dificultatea vanzarii de masini la mana a doua, provocand un climat de nesiguranta, care a influentat indirect si achizitia de masini noi in 2013.
Redresarea pietei se poate realiza in conditiile stabilizarii acesteia si instituirii masurilor eficiente de limitare a evaziunii fiscale din domeniul comertului cu autovehicule, arata expertii anticriza.
Dezvoltarea sectorului auto din Romania este legata de factori de influenta care tin de dinamica venitului mediu/familie, rata somajului ca factor de scadere a cererii, reputatia si experienta producatorilor auto pe piata romaneasca, nivelul de impozitare de autoturisme noi si second hand, concentrarea populatiei in mediul urban fata de mediul rural, gradul de deschidere al autoritatilor fata de atragerea de jucatori mari la nivel mondial pentru a ajuta industria, disponibilitatea creditelor de finantare a bunurilor de folosinta indelungata, inclusiv masini.
Totodata, calitatea infrastructurii rutiere este un factor... mai mult
Joi, 09 Aprilie 2015, ora 11:20
Piata auto din Statele Unite a avut anul trecut cea mai buna evolutie dupa 2007, in conditiile in care vanzarile modelului Fusion al Ford au atins un nivel record, Chrysler Group a raportat a 45-a crestere a vanzarilor lunare, iar livrarile de automobile Cadillac ale General Motors au urcat cu 48%.
Conditiile meteo nefavorabile de pe Coasta de Est si din regiunea Midwest au incetinit vanzarile GM din decembrie, iar cota de piata a grupului s-a mentinut constanta anul trecut. Cota Ford a crescut insa de la 15,5%, iar cea a Chrysler de la 11,4% la 11,5%, relateaza Bloomberg.
Pozitia actuala a celor trei producatori auto americani ar fi fost de neconceput in urma cu cinci ani, cand GM si Chrysler au intrat in faliment controlat, sustinute cu fonduri guvernamentale, iar Ford s-a restructurat cu bani imprumutati, in timpul celei mai grave recesiuni dupa Marea Depresiune.
Cele trei companii auto au marit in 2013 pretul mediu de vanzare al vehiculelor fabricate, iar piata se indreapta in 2014 spre al cincilea an de crestere.
Vicepresedintele pentru vanzarile din SUA al GM, Kurt McNeil, a declarat ca preturile medii de vanzare sunt cele mai mari din istoria grupului, dupa introducerea anul trecut a 18 modele noi sau imbunatatite. GM se concentreaza mai mult pe vanzarile de retail decat pe cele en-gros, cu discount.
Din punct de vedere economic, vanzarile producatorilor auto sunt de o calitate mai buna decat inainte de recesiunea incheiata in 2009, a aratat John... mai mult
Luni, 06 Ianuarie 2014, ora 07:50
Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 5,2% in primele sapte luni, fata de perioada similara din 2012 , la 7,46 milioane unitati, dar au crescut in iulie, alimentand asteptarile privind stabilizarea vanzarilor in a doua jumatate a anului, potrivit asociatiei industriei auto germane VDA.
Astfel, inmatricularile de masini noi in spatiul european - UE, Elvetia, Norvegia, Islanda si Liechtenstein - au avansat cu 4,8% in iulie, la 1,02 milioane de unitati, noteaza organizatia germana, citata de Reuters.
"Rezultatul pozitiv din iulie (...) este un semn bun pentru stabilizarea pe care o asteptam in a doua jumatate a anului. Recuperarea economica aflata in faza de inceput in Europa de Vest pare sa se reflecte in evolutia cererii pe piata auto", a declarat presedintele VDA, Matthias Wissmann.
Piata auto europeana se va contracta in 2013 pentru al patrulea an, afirma analistii, dar evolutia din trimestrul al doilea sugereaza ca unii producatori auto mari sunt mai aproape de stabilizarea vanzarilor decat se credea.
Vanzarile auto din Europa arata primele semne de revenire, odata cu iesirea din recesiune a zonei euro, a declarat un oficial al companiei americane Ford Motor, care a anuntat joi o crestere de 9% a livrarilor in luna iulie pe 19 piete ale companiei in Europa, la 90.000 de masini, potrivit Bloomberg.
"Ce a fost mai rau a trecut. Este prematur sa afirmam ca ne aflam pe un trend ascendent, dar perspectiva s-a imbunatatit", a declarat Roelant de... mai mult
Vineri, 16 August 2013, ora 17:04
Livrarile auto pe luna mai ar putea fi mai scazute decat au fost in luna anterioara, atat din cauza faptului ca au existat mai multe zile libere, dar si pentru ca Programul "Rabla" a intarziat fata de anul trecut cu aproape trei luni, a declarat, marti, intr-o conferinta de specialitate, Marius Tudor, secretar general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/.
"Inca nu avem datele consolidate pe luna mai, suntem in proces de colectare a lor. Este posibil ca piata sa fie mai jos pentru ca au fost foarte multe zile libere. Plus ca Programul 'Rabla' a demarat anul trecut in aprilie, iar anul acesta efectiv poate incepe saptamana viitoare, dar in iunie. Acest fapt afecteaza piata auto. Impactul Programului 'Rabla' nu poate fi vazut decat peste doua-trei luni si numai atunci putem trage niste concluzii", a explicat Tudor.
Conform datelor APIA, livrarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) pe piata auto au inregistrat, in primele patru luni ale anului 2013, o scadere de 11%, comparativ cu aceasi perioada din 2012. In Romania, in continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total in luna aprilie), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total.
Din analiza sectoriala reiese faptul ca productia nationala a inregistrat, in luna aprilie, o crestere de 9,3% fata de luna precedenta, ceea ce face ca, in primele patru luni ale lui 2013, sa fie consemnata o... mai mult
Marti, 04 Iunie 2013, ora 10:28
Renault SA, al doilea constructor auto francez, estimeaza ca piata auto europeana va inregistra o scadere de 5% in acest an comparativ cu anul precedent, a declarat marti directorul operational Carlos Tavares.
Potrivit lui Tavares, in urmatoarele trei trimestre piata europeana va inregistra performante usor mai bune decat in primele trei luni, cand vanzarile au scazut cu 10%, transmite Bloomberg.
"Avem o explozie de produse, prin introducerea de noi modele in acest an", a spus Tavares la o conferinta care a avut loc la Istanbul. Renault a decis sa-si extinda gama de produse prin relansarea marcii de automobile sportive Alpine si dezvoltarea marci de lux Initiale Paris.
Tavares a apreciat ca Initiale va intra pe piata intr-un interval de 10-15 ani. De asemenea, Tavares a spus ca Renault si-a propus dublarea vanzarilor de vehicule electrice in acest an, de la 18.000 de unitati vandute in 2012.
Referindu-se la piata din Turcia, reprezentantul companiei a spus ca Renault nu exclude posibilitatea de a produce autoutilitare la societatea sa mixta Oyak-Renault Otomobil Fabrikalari AS, care in prezent produce modele Fluence si Clio 4, insa a subliniat ca aceasta uzina va produce in acest an un nivel record de 340.000 de unitati, aproape de capacitatea maxima de productie.
Tavares a adaugat ca uzinele Renault din Romania si Maroc devin competitive in termeni de costuri de productia iar Turcia ar putea sa nu mai fie un reper in termeni de costuri.
Oyak-Renault... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 12:39
Grupul auto francez Renault, ce detine in Romania marca Dacia, a inregistrat vanzari de 8,27 miliarde de euro in primul trimestru al acestui an, in scadere de 11,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, din cauza unui context european mai dificil decat se preconiza, insa cu toate acestea grupul a subliniat ca isi mentine obiectivele pentru 2013 si va continua extinderea sa pe piata internationala.
In primul trimestru inmatricularile grupului (marcile Renault, Dacia si Samsung Motors) au scazut cu 4,7% pana la 608.455 de unitati, pe o piata mondiala care a inregistrat o crestere de 0,7%. In timp ce in Europa inmatricularile au scazut cu 11,6%, Renault a inregistrat o crestere de 20,8% in regiunea Eurasia si o crestere de 9,1% in regiunea Euromed-Africa, transmite AFP.
"Intr-un context european dificil decat se preconiza, inmatricularile si cifra de afaceri au scazut in primul trimestru", a indicat Renault intr-un comunicat. "Cu toate acestea, gratie succesului inregistrat de noile produse, grupul si-a intarit pozitiile pe principalele piete si continua cresterea sa internationala", se mai arata in comunicatul Renault.
Grupul auto francez intentioneaza sa lanseze in Europa noi modele (Captur, Zoe, noul Clio Estate si noul Logan) precum si sa profite din plin de modelele lansate la finele lui 2012 (noul Clio si noul Sandero). Grupul Renault isi mentine obiectivele pentru 2013, respectiv cresterea inmatricularilor si inregistrarea unui rezultat pozitiv... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 09:35
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi au scazut cu 3,8% pe piata interna in primele doua luni, la 9.268 de unitati, dupa stagnarea din ianuarie, potrivit datelor APIA, care indica insa un avans de 19% al productiei si de 10% la export fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.
"Pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat o scadere de 3,8% fata de anul trecut. In interiorul acestei scaderi, avem autoturismele cu - 5,9%. Situatia nu este diferita de ceea ce se intampla pe plan european, unde in primele doua luni din 2013 s-a inregistrat o scadere generala de 8,3% a numarului de autoturisme inmatriculate (cele mai mari scaderi procentuale fiind in Portugalia -48%, Grecia -26%, Franta -20% si Italia - 18%).
In Romania, in continuare in luna februarie, vanzarile au fost sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total), cele catre persoanele fizice reprezentand doar 19% din total", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Vanzarile de autoturisme s-au plasat la 7.547 de unitati, fata de 8.017 unitati vandute in primele doua luni din 2012. Comparativ cu luna ianuarie, vanzarile de autoturisme au avansat in februarie cu 26,4%.
La autoturisme, topul pe marci este condus dupa primele doua luni de Dacia, cu 1.927 unitati vandute (25,5% din total), urmata de Skoda (808 unitati/ 10,7%), Volkswagen (759 unitati/ 10,1%),... mai mult
Luni, 18 Martie 2013, ora 18:01
Majoritatea constructorilor auto sunt de parere ca situatia economica fragila si supracapacitatea de productie vor determina Europa sa ramana principala piedica in dezvoltarea sectorului auto mondial. Este necesara o reorientare a companiilor din domeniu catre alte continente pentru a face fata noilor conditii economice.
Vanzarile de autovehicule noi vor continua astfel sa scada in Europa, cu 2% in Germania, cea mai mare piata europeana, si cu 5% in Franta, in timp ce in sudul Europei scaderea va fi chiar mai accentuata, transmite Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), potrivit Agerpres.
Vanzarile din China, cea mai mare piata auto la nivel mondial, cat si din SUA vor creste cu 7% pana la 20,7 milioane de vehicule, respectiv cu 6% pana la 15,7 milioane de vehicule.
In aceste conditii, piata auto globala va avea o crestere de doar 3% in 2013, fata de 5% in 2012.
Restructurari in Europa si extinderea pe noi piete - cheia supravietuirii
Constructorii europeni trebuie sa rezolve supracapacitatea de productie si sa caute oportunitati de dezvoltare pe noi piete pentru a redeveni competitivi la nivel global, cred reprezentantii marilor companii auto prezenti la Salonul Auto de la Geneva.
"Credem ca inca exista capacitati de productie ale unor companii auto din Europa Occidentala care nu ar trebui sa produca pentru piata europeana", a declarat Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europa, Allan Rushforth.... mai mult
Joi, 07 Martie 2013, ora 11:31
Vanzarile PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto european, au scazut anul trecut cu 16,5%, din cauza reducerii cererii in sudul Europei si a suspendarii activitatii in Iran.
Anul trecut, vanzarile pe plan mondial ale PSA Peugeot Citroen au scazut la 2,97 milioane de vehicule, de la 3,55 milioane de vehicule in 2011, transmit Reuters si Bloomberg.
Compania franceza se asteapta la un declin suplimentar de 3-5% al pietei euro europene in 2013.
In schimb, vanzarile PSA Peugeot Citroen in China au urcat cu 9,4% in 2012, la 442.000 vehicule. Compania si-a reafirmat obiectivul de a realiza cel putin jumatate din vanzarile sale in afara Europei pana in 2015.
Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a estimat ca anul trecut vanzarile in Europa au scazut la aproximativ 12 milioane de vehicule, cel mai scazut nivel din 1995.
Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA) a anuntat ca vanzarile auto in Franta au scazut in 2012 cu 14%. Livrarile Peugeot au inregistrat un declin de 18%, in timp ce vanzarile Renault au scazut cu 22%. Incluzand vehiculele comerciale usoare, piata franceza s-a contractat anul trecut cu 13%, cu un declin de 17% la Peugeot si 20% la Renault. mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2013, ora 14:18