Industria produselor de lux din Europa se bucura de o perioada fasta in pofida crizei economice.
Numarul persoanelor angajate de producatorii de masini de lux, vinuri si articole de imbracaminte scumpe a crescut cu 11% intre 2010 si 2013, arata un raport realizat de firma de consultanta Frontier Economics la cererea European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA), informeaza Financial Times, citat de Agerpres.
Potrivit acestui raport, in perioada 2010-2013 sectorul luxului a creat peste 100.000 de locuri de munca si in prezent angajeaza in mod direct 1,1 milioane persoane in Europa.
Publicarea acestui raport vine intr-un moment in care producatorii de articole de lux anunta o incetinire a vanzarilor pe piata din Asia, in special in China. Insa, presedintele ECCIA, Michael Ward, sustine ca aceasta incetinire este un semn bun pentru industria luxului. 'Am asistat la o incetinire a cheltuielilor chinezilor. Insa acest lucru este un lucru bun pentru ca o mare parte din aceste cheltuieli erau pentru cadouri sub forma de ceasuri si vinuri scumpe. Piata s-a mai domolit si s-a reorientat spre cererea de baza', a apreciat Michael Ward.
Raportul ECCIA sustine ca, in pofida problemelor cu care s-a confruntat restul economiei, sectorul european al luxului a cunoscut o perioada fasta in 2010-2013, cand vanzarile de produse de lux au crescut cu aproape 28% pana la 547 miliarde de euro. De asemenea, ponderea vanzarilor produselor de lux in Produsul Intern Brut al... mai mult
Marti, 09 Decembrie 2014, ora 10:50
Prima editie CAESAR Luxury Summit marcheaza o premiera in industria luxului din Romania, dar si din Europa Centrala si de Est. Evenimentul este organizat in data de 15 noiembrie, la JW Marriott din Bucuresti.
CAESAR Luxury Summit respecta formatul si standardele celor doua summit-uri mondiale majore, organizate de Financial Times (FT) si de International Herald Tribune (IHT), congrese de referinta in acest domeniu. Gazda evenimentului este Dan Vardie, fondator CAESAR si Presedinte AUTOMEDIA.
Camelia Sucu (Class Living), Iulia Dobrin (ID Sarrieri), Andreea Ionita Loukas (Micri Gold) si Marius Ghenea (School for Startups) se numara printre speakeri.
De asemenea, Elena Stoichita - redactor-sef OK! Romania, Daniel Apostol - Director Executiv Money.ro TV si Adrian Maniutiu, realizator emisiune TV Income Magazine (Antena 3) vor fi co-moderatori ai evenimentului.
Francesco Moreschi, un nume binecunoscut in industria italiana a modei, completeaza lista personalitatilor care vor fi prezente la Bucuresti. mai mult
Joi, 01 Noiembrie 2012, ora 17:25
Sfarsitul lunii martie a fost unul plin de evenimente in lumea producatorilor de lux. Chanel si Gucci sunt doar doua nume care au anuntat extinderea retelelor.
Casa de lux frantuzeasca Chanel va deschide un nou magazin in centrul modei din orasul american Boston, pe Strada Newbury. Magazinul, numit "House of Chanel" (Casa Chanel) va avea nu mai putin de 3.048 de metri patrati si va face parte din noua cladire Newbury Nr. 6, un adevarat paradis al retailerilor de moda, conform mai mult
Luni, 02 Aprilie 2012, ora 19:20
Dupa rezultate record obtinute in 2011, specialistii estimeaza o diminuare a ritmului de crestere a vanzarilor pentru piata retailerilor de lux, potrivit unui raport publicat de HSBC Global Research.
"Prognozele realizate de specialistii arata o incetinire a vanzarilor cu 10% in 2012 si 9 procente in 2011", se precizeaza in raportul HSBC, citat de CPP-Luxury.
La nivel global se asteapta o diminuare a ritmului de crestere in Asia, exceptie facand Japonia. Un nivel peste medie al vanzarilor va fi mentinut in China.
Un motiv de ingrijorare pentru retailerii de pe piata de lux sunt rezultatele obtinute pe pietele din Sua si Europa, puternic afectate de criza datoriilor suverane. Analistii estimeaza rezultate mai slabe pe piata SUA decat cele obtinute in 2011 in cazul in care situatia economica globala nu se imbunatateste. Se asteapta ca nivelul de crestere a vanzarilor sa nu depaseasca patru procente.
Retailerii produselor de lux nu se asteapta la rezultate spectaculoase nici de la tarile europene.
"Criza datoriilor suverane care afectezea si moneda de circulatie internationala va afecta si vanzarile de produse de lux. Cu toate acestea, ne asteptam ca turismul, in special turistii din Asia sa ajute vanzarile pe acesta nisa" se arata in sursa citata.
In ciuda crizei financiare cu care se confrunta Europa, specialistii HSBC estimeaza o crestere a vanzarilor cu 5%, iar in Japonia o crestere de 2%.
In 2011 jucatorii de pe piata de produse si servicii de lux... mai mult
Marti, 13 Martie 2012, ora 18:50
Casa de lux Hermes a stabilit un nou record de vanzari in 2011 la 2,84 de miliarde de euro, potrivit reprezentantilor companiei.
Hermes si-a depasit cresterea anuala a vanzarilor cu 15-16%, potrivit CPP Luxury.
Vanzarile au fost conduse in top de catre publicul din America si Asia, unde au fost deschise sase noi sucursale anul trecut, dintre care unul a atras o atentie considerabila in India (Bombay).
Hermes a avut avantajul unei activitati sustinute in cel de-al patrulea trimestru, cand vanzarile au crescut cu 15,8%, ceea ce confirma starea de "sanatate" a industriei de lux.
In ciuda tsunami-ului, cifra de afaceri din Japonia, prima piata Hermes din ultimele doua decenii, s-a stabilizat.
Cresterea a fost puternica in special in randul diviziei de imbracaminte si accesorii, unde s-a inregistrat o crestere de 30%. Nici divizia de bijuterii a companiei nu a mers prost anul trecut, aceasta inregistrand o crestere de 27%. Hermes isi va publica rezultatele anuale finale pe 22 martie.
In 2012, brandul planuieste noi investitii si deschiderea sau renovarea a 15 magazine. mai mult
Vineri, 10 Februarie 2012, ora 22:30
International Luxury Travel Market (ILTM) a reunit la Cannes saptamana trecuta specialisti de elita in calatorii de lux si furnizorii de astfel de servicii pentru a discuta idei in privinta dezvoltarii acestor afaceri si pentru a analiza tendintele de consum ale publicurilor tinta.
In legatura cu piata de lux, Simon Mayle, marketing manager la ILTM a afirmat ca in prezent industria calatoriilor de lux beneficiaza de noi oportunitati, in ceea ce priveste hoteluri nou construite si noi concepte de lux, pe pietele emergente, scrie Elitechoice.com.
Tinand cont de extinderea gusturilor clientilor pentru calatorii luxoase si goana acestora dupa experiente noi si autentice, este nevoie ca furnizorii de astfel de servicii sa creeze si sa mentina relatii bune intre ei, agentiiile de calatorie si alti parteneri, a adaugat acesta.
La eveniment au fost invitate branduri de lux faimoase, din peste 70 de tari, printre care Relais & Chateaux, The Dorechester Collection, Amanresorts, Orient Express Trains & Cruises sau Four Seasons.
In ceea ce priveste companiile care ofera cazare de lux, calatorilor, la eveniment au fost prezente Cicada Lodge din Australia, Minaret Station din Noua Zeelanda si Pikaia Lodge, o resedinta ecologica de 5 stele situata in craterul vulcanului stins din Insulele Galapagos.
Printre cele mai scumpe destinatii turistice se numara Bora Bora, din Polinezia Franceza cu o medie de 800 de dolari pe noapte, Moorea tot din Polinezia Franceza cu 509 de... mai mult
Duminica, 11 Decembrie 2011, ora 12:32
In 2010, romanii au cheltuit 450 de milioane de euro pe produse si servicii de lux. Jucatorii din domeniu nu au de ce sa se planga. Anul acesta au reusit sa scoata cu 50 de milioane de euro mai mult din buzunarele bogatasilor romani. Nu este de mirare ca 2012 va demara cu intrarea a patru noi branduri pe aceasta piata.
Produsele si serviciile de lux vor genera anul acesta o piata de 500 de milioane de euro, fara a pune la socoteala segmentul hotelier si de parfumerie. Cel mai mare procent din aceasta industrie, 50-60%, apartine masinilor de lux.
Urmeaza moda si accesoriile (excluzand bijuteriile), care detin o cota de aproximativ 30% din piata luxului. Acest lucru inseamna ca marile branduri,precum Gucci sau Hugo Boss, se bat pe o piata de 150 de milioane de euro.
Restul este generat de bijuterii, ceasuri, spa-uri si calatorii (linii aeriene, hoteluri de cinci stele si destinatii exotice).
"Industria are o valoare foarte mica in comparatie cu alte state europene. Acest lucru nu inseamna ca romanii nu dau bani pe lux, ci ca isi fac cumparaturile in strainatate", a declarat pentru Business 24 Oliver Petcu, managing director al CPP Management Consultants, singura companie companie de consultanta specializata in industria de lux din Romania.
Valentino si Burberry - "branduri disperate"
Anul 2012 va marca intrarea in Romania a cel putin patru retaileri de lux. In februarie, Valentino va deschide primul magazin din Romania, in incinta Hotelului Marriott.... mai mult
Vineri, 25 Noiembrie 2011, ora 18:46
Luxul depaseste limitele in China, potrivit unui raport UBS, care arata ca in 2010 economiile emergente din Asia au reprezentat aproximativ 50% din vanzarile globale de lux, dintre care majoritatea au venit din China.
Conform raportului, chinezii au cumparat produse de lux mai mult decat americanii si europenii la un loc.
In ceea ce priveste vanzarile produselor de lux din Europa, 50% din acestea provin de la turistii chinezi, in timp ce in SUA, 15% din vanzari au mers tot catre turistii chinezi.
Prin urmare, industria produselor de lux ar putea fi compromisa in cazul in care economia Chinei s-ar prabusi. Raportul UBS spune, insa, ca in ceea ce priveste economia Chinei nu sunt motive de ingrijorare.
Companiile de lux europene au raportat profituri de 41% in economiile emergente din Asia pentru al III-lea trimestru.
Mai mult, mall-urile din Hong Kong s-au aglomerat in timpul Saptamanii "de Aur" de vreme ce numarul miliardarilor chinezi este in crestere. mai mult
Vineri, 28 Octombrie 2011, ora 19:16
Danut Moraru, General Manager Elaricom
Descrierea companiei:
Societate care se ocupa cu organizarea de spectacole pirotehnice
Portofoliu clienti:
50% dintre primariile marilor orase din tara, concerte de talie nationala si internationala
Job anterior:
Inspector sanatate si securitatea muncii
•Cand pasiunea devine profesie
•90% dintre clientii privati ai artificiilor sunt femei
•Industria luxului nu intra in criza
Desi traversam vremuri de criza, vanzarile in industria luxului nu au scazut deloc. Orgoliul de a avea cel putin la fel de multe puncte de interes ca si cercul de prieteni, in organizarea evenimentelor private, nu intra niciodata in criza spune Danut Moraru, General Manager Elaricom.
mai mult
Vineri, 24 Iulie 2009, ora 10:31