Romania se confrunta cu cel putin doua probleme in ceea ce priveste capacitatea de a adopta euro: populatia vrea venituri mai mari, iar veniturile bugetare nu sunt suficiente pentru a realiza
Populatia trebuie sa inteleaga faptul ca poate cere statului scoli, spitale civilizate si autostrazi doar daca isi plateste taxele si impozitele, iar autoritatile trebuie sa colaboreze pentru
Guvernul a elaborat o lista cu 115 proiecte de investitii publice prioritare pentru bugetul pe anul viitor, care in urmatorii ani necesita fonduri totale de peste 63 miliarde lei, unele dintre
Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu, a declarat intr-un interviu acordat The Money Channel ca nu exista sperante sa avem exporturi in domeniul serviciilor, cum ar fi turismul,
FMI va insista in negocierea noului acord pentru privatizarea, reorganizarea sau lichidarea marilor companii de stat, apreciind ca prin vanzarea unor societati viabile statul va reusi sa finanteze
"Avem nevoie de o scadere dramatica a CAS-ului, avem un cost enorm al muncii, de unde rezulta si piata neagra. In momentul de fata, reducerea taxarii muncii este cel mai important lucru pentru
Reprezentantii FMI spun ca dupa analizarea cheltuielilor din trimestrul I reiese ca deficitul bugetului de pensii a ajuns deja la 1,5% din PIB, iar pana la sfarsitul acestui an estimeaza ca se va
Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, a declarat pentru Financial Times ca Romania nu are nevoie de o revenire spectaculoasa, referindu-se la prognoza de crestere economica de 1,3% luata in calcul de
Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, a declarat marti, la Timisoara, ca deficitul mare al bugetului de pensii impiedica in prezent investitiile publice de amploare, precum cele in autostrazi, subliniind
Banca Nationala a anuntat de curand ca in afara tarii se gasesc vreo 4,5 miliarde euro in depozite apartinand unor rezidenti din Romania, ceea ce echivaleaza cu un sfert din depozitele aflate in
Fondul Monetar International (FMI) nu este de acord cu continuarea investitiilor in autostrazi si drumuri finantate cu fonduri ale Bancii Europene pentru Investitii (BEI), intrucat astfel ar creste
Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri seara, ca asteapta o reactie "pozitiva" din partea bancilor si ca parteneriatul dintre Guvern si acestea sa fie inca valabil, pentru ca altfel
Ministrul delegat al Italiei pentru dezvoltare economica si comert exterior, Adolfo Urso, a declarat ca este timpul ca Romania si Italia sa treaca la etapa mai profitabila de colaborare in domeniul
Patru oficiali straini, un croat, un sloven, un ceh si un polonez, au vorbit despre modul in care au reusit sa isi dubleze, chiar tripleze, reteaua de autostrazi in ultimii 20 de ani. Romania are mai
Presedintele Traian Basescu a fost indicat, intr-un sondaj INSOMAR, drept factorul care a avut cea mai mare contributie in decizia prin care Romania a luat imprumutul de la FMI. 30% dintre
Guvernatorul BNR a atras atentia ca daca Romania nu este in stare sa construiasca autostrazi, atunci ii va fi greu sa adere la un "club cu reguli stricte" si a amintit de discutiile despre
Romania nu are probleme cu finantarea proiectelor de infrastructura, ci cu planificarea acestor cheltuieli, inclusiv prin bugete multianuale, a declarat guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR)
In cateva zile, ar trebui sa stim cat ne va aduce privatizarea secolului, BCR. Vom sti si cati bani ne-a rezervat Europa, dupa aprigele discutii pe tema bugetului. Nu ne e clar insa ce vom face cu
Razboiul din Iugoslavia ne-a adus un cadou: acum noua ani, UE ne-a dat sansa unui coridor paneuropean care sa ne traverseze tara si pe care sa ni-l finanteze. Guvernele Romaniei au facut multe