Afacerile din industria modei cresc de la an la an, pe fondul apetitului romanilor pentru cumparaturi, ridicand piata de fashion la aproape 5 miliarde de euro, conform unui studiu privind dinamica industriei modei.
Comertul de profil din Romania este controlat, in proportie de 83%, de investitorii straini, in timp ce in sectorul de productie, business-ul apartine, in majoritate (62%), firmelor locale, potrivit studiului realizat de KeysFin.
In 2016, in industria modei activau 18.890 de firme in sectorul de comert si 5.676 in cel de productie, afacerile acestora depasind 23 de miliarde de lei, arata studiul remis joi AGERPRES.
Numarul investitorilor in acest sector a scazut fata de anul 2013, cand erau 25.445, insa afacerile au crescut spectaculos, cu aproape 5 miliarde de lei, echivalentul a peste un miliard de euro.
Rezultatul net inregistrat de piata de fashion in 2016 a crescut de aproape patru ori fata de 2013, de la 346,1 milioane de lei la 1,31 miliarde de lei, semn ca afacerile au fost, de la an la an, tot mai profitabile. Profitul total raportat de companii s-a ridicat la 1,87 miliarde lei.
"Perspectivele lui 2018 sunt in general pozitive, pe fondul cresterii consumului. Un avans de 10-15% este de luat in calcul pentru urmatoarele 12 luni, pe fondul extinderii retelelor de magazine si, in general, a ofertei comerciantilor si producatorilor. Principalul semn de intrebare este dat de inflatie si de cursul valutar, care pot influenta politicile... mai mult
Joi, 08 Martie 2018, ora 11:10
Fie ca vorbim de online sau de offline, tot mai multi tineri doresc sa devina antreprenori. Insa, infiintarea unei firme nu aduce implicit si succesul afacerii. Este nevoie de dedicare si ambitie pentru a ajunge acolo unde iti doresti.
Dar exista si antreprenori care isi propun, muncesc si reusesc sa faca bani din propria afacere. Acesta este si cazul tanarului pitestean Mihai Horhoianu, care a pus bazele inpuff.ro, unui magazin online de haine 100% romanesti. Cum a reusit? Vom afla chiar de la el in cele ce urmeaza.
Cum a inceput afacerea? Care sunt principiile dupa care va ghidati?
"Afacerea a inceput in 2011, cu distribuirea brandului Atmosphere in Pitesti. Am incercat pe cat posibil sa venim in intampinarea cerintelor clientilor nostri, astfel ca astazi distribuim acest brand in toata tara si in Europa. Principiile noastre sunt calitatea produselor oferite, transparenta si recompensarea clientilor fideli."
Care este strategia cu care abordati clientii?
"Nu avem neaparat o strategie. Castigam increderea clientilor prin ceea ce oferim. Tocmai de aceea, insistam foarte mult sa avem fotografii originale pe site, conforme cu realitatea. Dimpotriva, clientii sunt cei care ne cauta pe noi, datorita brandurilor in exclusivitate pe care le comercializam, dar mai ales pentru ca sunt haine made in Romania.
Operatorii nostrii suna clientele pentru a se asigura ca au ales marimea potrivita iar in procesul de comanda cerem dimensiunile clientelor pentru a le... mai mult
Luni, 07 August 2017, ora 16:59
Undeva in Banat a inceput o poveste, o poveste de business. Tinute vestimentare pentru ocazii speciale, tipuri diferite de rochii office, casual si sport, toate intr-o colectie cu peste 10.000 de modele pentru femei!
Numai in ultimul an, magazinul online a fost vizitat de peste 5 milioane de femei! Reteta succesului o stie Monica Muntean, CFO al brandului StarShinerS.
Cum definiti piata de e-commerce pe segmentul fashion din Romania?
Piata de e-commerce pe segmentul fashion din Romania este dinamica si se apropie cu pasi repezi de maturitate. Mai multe studii realizate in 2014 arata ca din cei peste un milion de romani care fac cumparaturi online, in jur de 200.000 cumpara produse din industria fashion.
Sunt cativa ani de cand romancele gasesc o activitate de relaxare in shopping-ul online si fac cumparaturi fashion online si de 2-3 ori pe saptamana. Fashion-ul este un segment in care merita sa activezi ca business, daca ai un plan foarte bine definit.
Vremurile in care ti-ai deschis un magazin online, ai scos niste produse la vanzare, ti-ai pus niste reclame si vanzarile veneau parca de la sine au trecut la fel de repede pe cat de putin au tinut. Concurenta din zona a condus catre o formare benefica a unui client exigent, pentru care pretul nu mai este principalul factor de alegere a unui magazin online.
Care este povestea StarShinerS?
StarShinerS s-a nascut in Timisoara, in primavara anului 2008 (ziua lansarii: 15 martie) si s-a raspandit rapid in... mai mult
Miercuri, 28 Octombrie 2015, ora 12:52
Mathilde, brandul romanesc de haine, isi extinde reteaua de magazine din tara, inaugurand miercuri prima reprezentanta din Bucuresti, printr-o investitie de 45.000 euro.
Reprezentanta Mathilde din Bucuresti dispune de un spatiu comercial de 60 metri patrati si are cinci angajati.
Investitia in amenajarea magazinului si in stocul de produse atinge valoarea de 45.000 de euro, iar reprezentantii companiei estimeaza ca investitia va fi amortizata in trei ani si le va aduce un plus de 15% la cifra de afaceri in 2013, in comparatie cu 2012.
Extinderea in Bucuresti marcheaza inaugurarea celui de-al saptelea magazin propriu si a celui de-al treilea magazin stradal din retea. Mathilde este prezent in Baia Mare, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta (Vama Veche), Iasi si Timisoara, cu magazine administrate de reprezentantii brandului.
Brandul Mathilde este disponibil si in reteaua partenerilor din Barlad, Braila, Calarasi, Campulung Moldovenesc, Galati, Ploiesti, Onesti, Radauti, Targu Jiu, Tecuci si Zalau.
La nivel national, Mathilde numara 50 de angajati, 350 metri patrati in magazinele proprii si un sediu propriu de productie, situat in Brasov. Produsele Mathilde sunt comercializate si online (www.mathilde.ro).
Mathilde este marca inregistrata a producatorului de haine si accesorii Inex Style, companie cu capital 100% romanesc fondata in 2004. mai mult
Marti, 23 Aprilie 2013, ora 16:53
Vanzarile retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M) in Romania au crescut cu 48% in primul trimestru al anului fiscal in curs, respectiv decembrie 2012 - februarie 2013, la 188 milioane coroane suedeze (22,5 milioane euro), dupa extinderea retelei de magazine.
Romania se afla pe primul loc la nivelul retailerului suedez in functie de cresterea vanzarilor in coroane suedeze din primul trimestru, urmata de Singapore, cu un plus de 47%, Croatia, cu 43%, si Japonia, cu 40%, reiese din raportul financiar al companiei.
In lei, vanzarile au urcat in perioada analizata cu 59%. Intre decembrie 2011 si februarie 2012 vanzarile H&M Romania s-au situat la 127 milioane coroane suedeze (15,2 milioane euro).
La finele lunii februarie a acestui an, reteaua companiei numara 22 de magazine, dublu fata de luna similara din 2012, din care sapte in Bucuresti, doua in Cluj si cate unul in Arad, Ploiesti, Timisoara, Iasi, Suceava, Sibiu, Targu-Mures, Oradea, Craiova, Constanta, Braila, Bacau si Baia Mare. H&M urmeaza sa mai deschida in aceasta primavara un magazin la Botosani, in Uvertura Mall.
In anul fiscal 2012, H&M si-a dublat vanzarile pe piata romaneasca, la 635 milioane coroane suedeze (74 milioane euro), dupa deschiderea a opt magazine. (Valorile in euro au fost calculate la cursul de joi, 8,36 coroane suedeze/1 euro).
Programul "Rabla la haine" din februarie
H&M a lansat, incepand cu luna februarie, o promotie care propune cumparatorilor sa aduca la... mai mult
Joi, 21 Martie 2013, ora 12:58
ZorileStore.ro este primul magazin online romanesc care lanseaza o campanie pe site-ul de socializare Pinterest.com, potrivit unui comunicat de presa.
Campania isi propune promovarea colectiilor de haine si accesorii pentru sezonul de vara 2012, iar platforma a fost aleasa datorita cresterii popularitatii retelei de socializare in Romania, in ultimele luni. Doar in luna aprilie, 120 mii de romani au vizitat Pinterest.com, potrivit reprezentantilor magazinului online.
"Desi Pinterest este departe inca de a fi un fenomen pe plan local, am ales sa testam aceasta noua platforma si de ce nu sa incurajam cat mai multi oameni sa o foloseasca. Nu in ultimul rand, dorim sa cream interactivitate in jurul magazinului nostru online si sa vedem care sunt preferintele consumatorilor", a declarat Adelina Oprea, Marketing Manager al magazinului ZorileStore.ro. mai mult
Joi, 14 Iunie 2012, ora 21:22
Liberty Center anunta inaugurarea magazinelor a doi importanti retaileri de moda, TinaR si Eponge, ocupand suprafete de aproximativ 300 mp si respectiv 1000 mp, care vor completa cu succes mixul actual de chiriasi din centrul comercial.
TinaR este unul dintre cele mai vechi si mai puternice branduri romanesti de moda pentru femei, ce sarbatoreste anul acesta 18 ani de la infiintare. Magazinul din Liberty Center este al 18-lea din retea si se gaseste la parterul centrului comercial.
"La TinaR, femeile gasesc creatii ale tinerilor designeri romani la preturi care nu depasesc 200 de lei. Surpriza lansarii magazinului din Liberty Center: reducere de 25% la colectia de primavara!", a declarat Catalin Alexandrescu, director comercial TinaR.
Eponge Fashion Paris este un magazin adresat femeilor, barbatilor si copiilor, ce ocupa un spatiu extins, de aproximativ 1000 de mp. Brandul Eponge s-a consolidat pe piata romaneasca datorita ofertei variate si calitatii produselor, mizand pe minimalism si elemente cheie ale vestimentatiei feminine si masculine, la un pret foarte bun.
"Este al 2-lea magazin Eponge deschis in Bucuresti si al 18-lea din tara. Liberty Center ne-a oferit cele mai bune conditii pentru a ne promova: ne bucuram de un spatiu generos si avem acces la o comunitate noua, ce apreciaza colectiile creative, avangardiste si preturile foarte bune", a declarat Olivera Mihet, Director de Marketing al Eponge.
Inaugurat in data de 1 noiembrie 2008, in partea de... mai mult
Miercuri, 21 Martie 2012, ora 17:25
Bucurestiul ocupa locul al 24-lea intr-un top format din 33 de orase europene in privinta atractivitatii pentru shopping international realizat de Economist Intelligence Unit (EIU), fiind avantajat de preturi si tras in jos de rezultate slabe in privinta magazinelor, culturii si climei.
Tot pe 24, la egalitate cu Bucuresti, cu 52,2 puncte din 100 posibile, se afla Sofia, potrivit Indicelui Mondial al Oraselor pentru Cumparatori - Europa, realizat de EIU. Locurile 22 si 23 sunt ocupate de Lyon si Bratislava, in timp ce Kiev si Edinburgh ocupa pozitia a 26-a, urmate pe 28 de Varsovia.
Praga, cel mai bun oras pentru shopping, din Europa de Est
Pe primele cinci pozitii se afla Londra, Madrid, Barcelona, Paris si Roma, iar la polul opus se gasesc Sankt Petersburg, Helsinki, Belgrad, Oslo si Geneva.
Din Europa Centrala si de Est, cel mai bine se situeaza Praga si Budapesta, pe 9, respectiv 10, urmate de Istanbul pe 13, Atena pe 16, Moscova (19), Bratislava, Sofia, Bucuresti, Kiev, Varsovia, Sankt Petersburg (29) si Belgrad (31).
EIU a clasificat cele 33 de orase in functie de cinci criterii - magazine, preturi, comoditate, hoteluri si transport, respectiv cultura si clima.
Bucurestiul a obtinut rezultate slabe in privinta magazinelor, culturii si climei, dar a punctat foarte bine la preturi si comoditate.
La capitolul magazine, care analizeaza numarul de locatii si branduri internationale, volumul vanzarilor sezoniere si al bunurilor falsificate, capitala... mai mult
Miercuri, 16 Noiembrie 2011, ora 17:00
Compania britanica va investi aproximativ 10 milioane de euro in Romania, in urmatorii 5-8 ani, prin deschiderea a 20 de magazine, conform Mediafax."Investitia medie intr-un magazin este de circa 500.000 de euro, iar pe o perioada de 5-8 ani, ne propunem deschiderea a 20 de magazine in Bucuresti si in alte orase din Romania.
Ne uitam de patru ani la piata romaneasca si consideram ca acum este cel mai oportun moment pentru noi sa deschidem primul magazin", a declarat Nigel Darwin, managing director international al retailerului britanic.
New Look a deschis vineri primul magazin in AFI Palace Cotroceni, cu o suprafata de circa 500 metri patrati, urmand ca peste doua saptamani sa fie lansata a doua unitate, in Baneasa Shopping Center.
In acest an, mai sunt programate doua deschideri in Polus Center Cluj si Maritimo Shopping Center Constanta.
"Sunt trei factori care stau la baza deciziei de a deschide acum primul magazin in Romania. Strategia companiei potrivit careia pentru a creste avem nevoie sa ne extindem in afara Marii Britanii.
In prezent, activitatea noastra se concentreaza mai ales in Marea Britanie, dar in perioada urmatoare vrem sa ne extindem in Europa de Sud-Est. Al doilea factor este ca am gasit partenerul potrivit, firma Genco, iar al treilea ca am gasit locatia potrivita", a explicat Darwin.
Darwin se asteapta ca fiecare cumparator sa cheltuieasca in medie 50-70 de lei pentru fiecare achizitie in magazinele din Romania.
Magazinele New Look sunt deschise in... mai mult
Vineri, 26 August 2011, ora 13:37