Utilizatorii retelei de metrou pot folosi, incepand de joi, o noua iesire la statia de metrou Tineretului de pe magistrala 2, care a fost inaugurata de oficialii Metrorex si ai Ministerului Transporturilor.
Cea de-a doua iesire este orientata in directia Piata Unirii, si beneficiaza de lift.
Dragos Titea, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a anuntat ca alte 5 statii de pe magistrala 2 urmeaza sa fie dotate cu o noua iesire.
"Aceasta iesire este o investitie noua, o investitie de aproape 18 milioane de lei cu tot cu TVA, bani din fonduri europene. Este o investitie pe care vrem sa o dam in folosinta intr-o prima etapa, urmand ca in perioada urmatoare sa dam drumul si la celelalte 5 statii care necesita o a doua iesire de pe magistrala 2, si mai avem inca doua statii pe magistrala 1. Incepem sa spunem ca lucrurile se misca bine, Ministerul este alaturi de companiile din subordine, si atragem si fonduri europene.
Despre magistrala 2, va pot spune ca modernizarea a inceput in doua etape, prima etapa a fost achizitionarea celor 23 de trenuri, urmand ca acum sa dam drumul la o alta investitie de modernizare a caii de rulare si finalizam cu cele 5 deschideri de noi guri de metrou", a declarat Dragos Titea. ...citeste mai departe despre "A fost inaugurata o noua iesire a statiei de metrou Tineretului" pe Ziare.com mai mult
Joi, 30 Mai 2019, ora 12:37
Metroul va veni cu intarziere, astazi, in statiile de pe Magistrala M2, Pipera-Berceni, din cauza ca in partea de nord a traseului s-a fisurat o sina.
Metrorex anunta ca "trenurile de metrou vor circula cu o usoara decalare, de 2 minute fata de graficul de circulatie obisnuit", pe linia Magistrala 2, astazi, toata ziua.
Cu alte cuvinte, calatorii care se pot astepta la intarzieri sunt cei care ajung in statiile: Berceni, Dimitrie Leonida, Piata Sudului, Constantin Brancoveanu, Eroii Revolutiei Revolutiei, Tineretului, Piata Unirii, Universitate, Piata Romana, Piata Vitoriei, Aviatorilor, Aurel Vlaicu si Pipera.
Motivul acestor intarzieri este, potrivit Metrorex, faptul ca o sina s-a fisurat, in zona statiei Pipera. In aceste conditii, "echipele tehnice au procedat la consolidarea acesteia si a fost introdusa o restrictie de viteza. Situatia va fi remediata total in aceasta noapte", mai informeaza Metrorex.
Din pacate, n-a trecut nici macar o saptamana de la cea mai recenta defectiune raportata pe Magistrala 2 de metrou. Mai exact, pe 22 mai, Metrorex anunta ca s-a dereglat sistemul electric pe linia Berceni-Pipera (de fapt, se defectase un releu in zona Berceni) . Din cauza respectivei defectiuni, pe cea mai aglomerata cale de metrou din Capitala s-au impus atunci restrictii de viteza, iar in statii se crease aglomeratie.
In repetate randuri, Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a reclamat faptul ca Metrorex refuza sa faca investitii in infrastructura... mai mult
Marti, 28 Mai 2019, ora 10:13
Circulatia metrourilor se desfasoara cu dificultate, marti dimineata, din cauza unei defectiuni produse pe Magistrala 2, la un tren care mergea spre Pipera. Ca urmare, s-a creat o aglomeratie infernala, fiind ora de varf.
Potrivit Metrorex, marti, la ora 08:15, pe Magistrala 2, s-a produs o defectiune la trenul de metrou care mergea spre Pipera.
"Calatorii aflati in tren au fost debarcati in statia Piata Victoriei 1, in conditii de siguranta, si au fost preluati de celelalte trenuri pentru continuarea calatoriei. In acest moment, circulatia trenurilor de metrou se desfasoara cu dificultate. In cel mai scurt timp se va circula conform graficului", arata Metrorex.
Potrivit Antena3, unei persoane i s-a facut rau din cauza aglomeratiei si a lesinat pe peron, in statia Piata Victoriei.
Intre timp, echipele Metrorex au facut demersurile necesare pentru retragerea trenului defect din circulatie.
Calatorii au fost informati prin sistemul de sonorizare din trenuri, dar si din statii.
Vezi si Statia de metrou Dristor 1 a fost evacuata la ora de varf. Explicatiile Metrorex ...citeste mai departe despre "Un metrou s-a stricat in statie si a blocat circulatia: O persoana a lesinat in aglomeratia infernala" pe Ziare.com mai mult
Marti, 26 Martie 2019, ora 10:08
Metrorex va incearca, din nou, incepand de saptamana viitoare, sa cumpere trenuri pentru Magistrala Drumul Taberei. Institutia a mai organizat o licitatie in acelasi scop, in anii din urma, dar procedura a intrat in atentia DNA si a fost anulata de Consiliul National de Solutionare a Contestantiilor (CNSC).
Inca de zilele trecute, Asociatia Pro Infrastructura (API) anunta ca documentatia pentru cumpararea de trenuri noi care sa fie folosite pe Magistrala 5 de metrou - intre Statia Eroilor 2 si Raul Doamnei - urmeaza sa se lanseze in curand.
La solicitarea Ziare.com, directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a declarat ca aceasta licitatie va fi lansata chiar saptamana viitoare. Prin intermediul procedurii, societatea va incerca sa gaseasca un furnizor care sa ii livreze, contra sumei 420 de milioane de lei, 13 trenuri noi.
Nu putem spera decat ca a doua licitatie pentru cumpararea de trenuri destinate Magistralei M5 va fi cea norocoasa. Deja societatea a mai lansat, in 2013-2014, o astfel de procedura, prin intermediul careia isi dorea sa cumpere 51 de trenuri noi, cu care sa poata acoperi intregul traseul al M5, dintre statiile Pantelimon si Raul Doamnei.
Licitatia respectiva a fost castigata de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), dar in urma cotestatiilor depuse de alte societati participante la procedura, DNA a inceput sa ancheteze licitatia, suspectand ca aceasta a fost trucata. Rezultatele cercetarilor le-au atras, pana la urma, si... mai mult
Vineri, 01 Martie 2019, ora 12:44
In ciuda promisiunilor fostului ministru al Transporturilor, Lucian Sova, e putin probabil ca bucurestenii sa poata circula cu metroul pana in Drumul Taberei in acest an. Motivul: o problema in instanta impiedica finalizarea lucrarilor din subteran.
Licitatiile pentru selectarea unui constructor care sa realizeze linia de metrou care sa lege Drumul Taberei de Pantelimon au inceput inca din 2008. Trei ani mai tarziu, in 2011, o asociere condusa de societatea Astaldi incepea propriu-zis lucrarile, programate sa dureze cel mult 4 ani.
Din pacate, magistrala n-a fost gata nici in 2015 - asa cum ar fi fost normal - si nici in 2016. Abia prin 2017 se intrezarea posibilitatea finalizarii liniei de metrou. N-a fost sa fie, insa, iar termenul de executie s-a prelungit din nou.
Pe 30 mai 2017, Metrorex a lansat o licitatie pentru a alege societatea care sa realizeze, in schimbul a circa 121 de milioane de lei, sistemul de automatizare si protectie pentru noua linia de metrou.
In cursa pentru obtinerea lucrarilor s-au inscris doua societati cu renume international: Siemens si Alstom. In faza de evaluare tehnica a documentatiei depuse, insa, Siemens a fost descalificata.
Nemultumita, societatea descalificata a deschis mai multe actiuni in instanta, contestand deciziile Metrorex. Intr-unul dintre dosare, pe 15 noiembrie, instanta a dat dreptate Metrorex si a respins definitiv contestatia formula de Siemens. Din pacate, insa, problema tot nu s-a rezolvat.... mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2019, ora 06:37
Metrorex vrea sa cumpere maxim 51 de trenuri noi de metrou pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon in cadrul unui acord-cadru cu o durata de 7 ani si o valoare estimata de pana la 1,92 miliarde lei (439,5 milioane euro), inclusiv TVA.
Metrorex vizeaza achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri de metrou, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente.
"Frecventa estimata a contractelor subsecvente ce urmeaza a fi incheiate: la doi ani, respectiv in anii 2014, 2016, 2018. Durata estimata a contractelor subsecvente: intre 15 si 28 de luni. Valoarea estimata a unui contract subsecvent: minim 396,69 milioane lei si maxim 762,87 milioane lei", se arata intr-un anunt de participare lansat de administratorul metroului bucurestean.
Contractul estimat la 1,556 miliarde lei, fara TVA, va fi finantat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, si bani de la buget.
Trenurile, cumparate in urma unei licitatii deschise
Trenurile vor fi cumparate in urma unei licitatii deschise, unde pretul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), conditiile si costurile de mentenanta (3%, respectiv 5%) si termenele de garantie (5%).
Data limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 august.
Metrorex a scos recent la licitatie si lucrari la sectiunea Raul Doamnei-Eroilor, din tronsonul Drumul Taberei - Universitate, dar si la... mai mult
Joi, 26 Iunie 2014, ora 15:55
Constructia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finantare asigurata din creditul BEI si din fonduri guvernamentale, lucrarile nefiind oprite in acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, dupa intalnirea cu presedintele Bancii Europene de Investitii, Werner Hoyer.
Ponta a aratat ca, inaintea intalnirii cu presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), a avut, impreuna cu ministrul Finantelor si ministrul pentru Buget, o discutie cu conducerea Metrorex si directorii celor doua companii care lucreaza la acest proiect, Astaldi si Max Bogel, si s-a putut convinge ca lucrarile continua.
"M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finantare pentru acest proiect va continua sa fie asigurat. In primul rand, avem in continuare inca 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmeaza sa fie accesat intr-un calendar care sa se incadreze si in obligatiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a sustinut primul-ministru.
Acesta a adaugat ca valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic.
BEI a acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea si constructia acestei linii de metrou.
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului,... mai mult
Luni, 11 Martie 2013, ora 17:50
Lucrarile de constructii la magistrala de metrou Gara de Nord - Otopeni vor demara in iarna acestui an, iar in perioada octombrie - noiembrie va fi lansata licitatia pentru selectarea constructorului, a declarat vineri, Gheorghe Udriste, director general Metrorex.
"In toamna vom lansa licitatia pentru construirea metroului Gara de Nord - Aeroport Otopeni, iar din iarna incep lucrarile. In 2013, vom avea lucrari pe patru tronsoane de metrou, Drumul Taberei - Eroilor, Universitate - Pantelimon, Parc Bazilescu - Lac Straulesti si Gara de Nord - Otopeni", a declarat Gheorghe Udriste.
Acesta a precizat ca Metrorex a obtinut deja zece milioane de franci elvetieni de la Guvernul Elvetiei pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, care va face legatura cu sudul Capitalei.
De asemenea, acesta a subliniat ca exista posibilitatea ca aceste lucrari sa fie co-finantate din fonduri europene incepand din 2014.
Valoarea investitiilor pentru realizarea noilor tronsoane de metrou
Magistrala care va face legatura intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni este estimata la 1,5 miliarde de euro.
Lungimea estimata a traseului este de 14 kilometri, iar numarul de statii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrarilor la structura de rezistenta este preconizata la 60 de luni. Finantarea investitiei urmeaza sa fie asigurata din credit extern (garantat de stat) si alocatie de la bugetul de stat.
Pentru finantarea proiectului... mai mult
Vineri, 20 Iulie 2012, ora 10:32
Metrorex va organiza o licitatie deschisa pentru achizitionarea de servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica pentru pregatirea si derularea atribuirii contractului de Parteneriat Public-Privat a proiectului Magistrala 7, Bragadiru-Voluntari, contract estimat la peste 51,6 mil. lei, relateaza NewsIn.Astfel, valoarea estimata a contractului de servicii este de 51.600.000 lei, fara TVA, finantarea urmand a fi asigurata din cheltuieli de capital.
Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 24 martie, iar durata este de 36 luni incepand din momentul atribuirii contractului.
Potrivit Metrorex, obiectivul contractului este acela de a furniza beneficiarului solutia optima pentru realizarea in Parteneriat Public-Privat a noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile respectarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitatea muncii.
Linia de metrou ce urmeaza a se realiza va asigura legatura, pe directia Sud Vest -Nord Est a zonei centrale (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova si Obor-Colentina.
Lungimea noii linii magistrale de metrou este de circa 25 km si va avea 30 de statii si un depou Metrorex estimeaza ca documentatia si indicatorii tehnico-economici ai investitiei va fi elaborata intr-un interval de circa 9 luni, iar durata propusa pentru realizarea lucrarilor si punerea in... mai mult
Vineri, 28 Ianuarie 2011, ora 12:07