Comisia Europeana a decis sa finanteze doar pe jumatate constructia liniei de metrou M6, care urmeaza sa lege Capitala de Aeroportul Otopeni. Motivele pentru care statul nu poate construi magistrala doar cu fonduri nerambursabile tin de faptul ca specialistii de la Bruxelles sunt nemultumiti de solutiile si termenele de finalizare asumate de Ministerul Transporturilor.
Guvernul a solicitat, inca de la finele anului trecut, bani europeni pentru constructia Magistralei 6 de metrou, care sa faca legatura intre nord-estul Bucurestiului si Aeroportul Henri Coanda.
Dupa ce a solicitat lamuriri cu privire la modul in care Ministerul Transporturilor vrea sa construiasca M6, CE a decis: ii va da bani Romaniei, dar numai pentru jumatate de magistrala. Mai exact, pentru traseul care va face legatura intre 1 Mai si Baneasa.
Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a incercat sa prezinte acest esec rasunator pe post de victorie. Cu alte cuvinte, sustinea Plumb, vestile de la Bruxelles sunt bune, de vreme ce vor veni bani pentru prima jumatate a magistralei M6!
Asociatia Pro Infrastructura (API) a inceput, insa, o documentare amanuntita a cazului, in incercarea de a afla de ce Comisia finanteaza doar prima jumatate a proiectului. N-au aflat, cu una, cu doua. Desi usor nu le-a fost, membrii Asociatiei au dat chiar Ministerul Fondurilor Europene in judecata, pentru a primi acces la o serie de documente. Si, in cele din urma, le-a primit si le-a publicat.
Asa se face ca... mai mult
Luni, 12 Noiembrie 2018, ora 16:47
Peste 20 de companii importante din Japonia vor participa la misiunea economica de la Bucuresti, programata in luna noiembrie a acestui an, principalele zone de interes pentru investitorii japonezi fiind tehnologia informatiei, proiecte de tip smart-city, dar si magistrala M6 a metroului bucurestean.
Potrivit unui comunicat al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat remis AGERPRES, Stefan-Radu Oprea, ministrul de resort, a avut miercuri o intrevedere cu Yasukazu Irino, vice-presedinte executiv al Japan External Trade Organization - JETRO, in cadrul careia s-au stabilit detalii despre organizarea unei misiuni economice japoneze la Bucuresti.
Cei doi oficiali au subliniat contextul favorabil al relatiilor bilaterale, marcat de succesul misiunii economice romanesti din Japonia, din luna mai, si de apropierea momentului in care va intra in vigoare Acordul de Parteneriat Economic Japonia - Uniunea Europeana.
Ministrul Oprea a prezentat noua forma a ajutorului de stat pentru marile investitii in economia romaneasca si a subliniat disponibilitatea statului roman pentru atragerea investitorilor in proiecte de tip PPP (parteneriat public-privat).
"Le vom prezenta partenerilor japonezi proiecte concrete, astfel incat, in noiembrie, sa avem discutii aplicate business to business", a declarat Stefan-Radu Oprea.
Yasukazu Irino a transmis ca aproximativ 20 de companii importante din Japonia vor fi prezente la misiunea economica din noiembrie, iar... mai mult
Joi, 05 Iulie 2018, ora 11:04
Comisia Europeana a acceptat cererea de finantare a constructiei Magistralei 6 de metrou in Bucuresti, a anuntat ministrul Transporturilor, Felix Stroe. Valoarea totala a lucrarii este de 1,391 miliarde de euro.
Noua magistrala va avea 12 statii, 14,2 km lungime si va face legatura intre actuala retea de metrou si aeroportul Henri Coanda.
"Este un lucru foarte bun. Ajunsi in aceasta etapa, lucrurile nu mai pot da inapoi. Avem finantarea asigurata. Diferenta de 300 de milioane de euro pentru realizarea integrala a magistralei de metrou va fi asigurata de BERD, care s-a oferit sa faca aceasta finantare", a precizat Felix Stroe.
Magistrala 6 ar urma sa porneasca de la statia 1 Mai, care exista deja, dupa care vor urma statii care vor purta numele: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu si Aeroportul Otopeni.
Citeste si:
Cum incetineste condamnarea lui Puiu Popoviciu constructia metroului catre OtopeniWorld Trade Center Bucharest, Orange, Mega Image, Mc Donald's si Andrei Tinu, printre expropriatii pentru metroul spre OtopeniConstructia Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni va incepe anul viitor... citeste mai departe despre "Comisia Europeana va plati factura pentru metroul care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni" pe Ziare.com mai mult
Joi, 28 Decembrie 2017, ora 16:39
Magistrala de metrou care va lega Capitala de aeroportul din Otopeni presupune ca statul sa cumpere mai multe terenuri din zona, iar pe lista celor ce vor fi expropriati se numara companii precum Romexpo si Mega Image.
Potrivit unui proiect de hotarare de guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor statul va cumpara de la privati aproape 58.000 de metri patrati de teren pentru viitoarea linie de transport subteran.
Suma necesara ajunge astfel la 26,5 milioane de euro.
Potrivit Digi 24, cei mai multi bani din exproprieri vor merge la Romexpo - centrul expozitional controlat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei - care va incasa 9,6 milioane de euro, pentru a ceda 14.000 de metri patrati de teren.
In calea viitoarei magistrale de metrou se afla si 3.000 de metri patrati detinuti de Hyundai Romania, Auto Rom si BRD, care vor imparti 2,7 milioane de euro.
Lantul comercial Mega Image va trebui sa puna la dispzoitia constructorilor 3.550 de metri patrati, ...citeste mai departe despre "Exproprieri de milioane de euro pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Cine va incasa cei mai multi bani" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Septembrie 2016, ora 10:47
Magistrala de metrou care va lega Capitala de aeroportul din Otopeni presupune ca statul sa cumpere mai multe terenuri din zona, iar pe lista celor ce vor fi expropriati se numara companii precum Romexpo si Mega Image.
Potrivit unui proiect de hotarare de guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor statul va cumpara de la privati aproape 58.000 de metri patrati de teren pentru viitoarea linie de transport subteran.
Suma necesara ajunge astfel la 26,5 milioane de euro.
Potrivit Digi 24, cei mai multi bani din exproprieri vor merge la Romexpo - centrul expozitional controlat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei - care va incasa 9,6 milioane de euro, pentru a ceda 14.000 de metri patrati de teren.
In calea viitoarei magistrale de metrou se afla si 3.000 de metri patrati detinuti de Hyundai Romania, Auto Rom si BRD, care vor imparti 2,7 milioane de euro.
Lantul comercial Mega Image va trebui sa puna la dispzoitia constructorilor 3.550 de metri patrati, ...citeste mai departe despre "Exproprieri de milioane de euro pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Cine va incasa cei mai multi bani" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Septembrie 2016, ora 10:47
Ministrul Trasporturilor, Dan Costescu, sustine ca o capitala cum este Bucurestiul merita sa aiba legaturi feroviare si de metrou intre oras si aeroportul Otopeni, insa acest lucru ar putea deveni realitate pana la Campionatul European din 2020 doar "intr-o varianta optimista".
"O capitala cum este Bucurestiul merita si o legatura feroviara si una de metrou intre oras si aeroport. Trebuie sa dezvoltam durabil si sustenabil, nu e o prioritate acest Campionat European. Intr-o varianta optimista va exista metrou pana atunci. Avem un prim credit de la japonezi, nefolosit de cinci ani, pentru care platim penalitati. A mai ramas doar 72% din valoarea initiala din cauza cursului yen-dolar. Incepem acum acest proiect, incat sa nu mai poata fi oprit in niciun fel. In decembrie, vrem sa fie lansate procedurile de achizitie", a explicat Costescu la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Metrou de la Gara de Nord la Otopeni: In ce stadiu sunt lucrarile
Referior la linia feroviara ...citeste mai departe despre "Metrou si tren intre Bucuresti si aeroport pana in 2020? Ce spune ministrul Transporturilor" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 28 Februarie 2016, ora 13:20
Bucurestenii vor merge cu metroul la Aeroportul Otopeni pana in anul 2020, cand in Romania ar putea avea loc patru meciuri din Campionatul European de Fotbal, iar aceasta conexiune este una dintre conditii.
O spune primarul Capitalei Sorin Oprescu, care sustine ca pana la urma se va gasi miliardul de euro (aproximativ) pentru lucrarile de constructie a magistralei pana la Aeroportul Otopeni.
Noroc cu UEFA: Decizie de ultima ora luata de Metrorex
"O sa gasim. Anii astia nu stau degeaba", a precizat Oprescu, intrebat intr-o emisiune la Pro TV daca vom avea metrou pana la aeroport in 2020, asa cum cer organizatorii Campionatului European de Fotbal.
"Pantelimon se va termina, Iancului la fel. O sa fie si metrou. Am indraznit sa fac vorbire de legatura intre stradion (Arena Nationala - n.red.) si aeroport. Doamne, ce discutii au fost! In Romania nu ai voie sa visezi (...) ", a declarat edilul.
Sorin Oprescu a mentionat, de asemenea, ca statiile de metrou prevazute in zona ...citeste mai departe despre "Oprescu ne asigura ca, in 2020, mergem cu metroul la aeroport. Ce se mai intampla cu Drumul Taberei" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 29 Martie 2015, ora 11:49
Magistrala de metrou care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni este asteptata cu nerabdare de toti cei care calatoresc spre sau dinspre Capitala cu avionul, insa mai avem de asteptat pana cand proiectul va fi finalizat.
Momentan, drumul din Bucuresti catre Aeroportul Henri Coanda este destul de anevoios, majoritatea calatorilor fiind nevoiti sa aleaga dintre doua variante proaste pentru un oras aglomerat: masina sau autobuzul.
Astfel, solutia salvatoare este Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni, un proiect de un miliard de euro fara TVA, dupa cum a precizat directorul Metrorex, Aurel Radu, pentru Ziare.com.
Metrorex va plati un miliard euro pentru lucrarile la Magistrala 6
Acesta a vorbit despre stadiul in care se afla proiectul, magistrala fiind construita de la statia 1 Mai, situata pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu.
"Lucrarile pentru Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni se afla in stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar si intocmire a Documentatiei ...citeste mai departe despre "Ce se mai intampla cu metroul spre aeroport si cum a fost ales traseul" pe Ziare.com mai mult
Luni, 21 Iulie 2014, ora 16:23
Bucurestiul ar putea sa nu mai fie singurul oras din Romania unde se va putea calatori cu metroul, dupa ce primarul Timisoarei a decis realizarea unei linii de metrou care sa lege zonele-cheie.
Linia de metrou urmeaza sa aiba o lungime de 8 kilometri, iar proiectul va intra in planul de buget pentru perioada 2014-2020, scrie Business Magazin.
Un alt oras din Romania va avea metrou
"Asta e solutia - liniile de cale ferata trebuie sa fie duse in subteran, si cu aceasta ocazie sigur ca se va realiza si o conexiune tip ...citeste mai departe despre "Metrou in Timisoara? Primarul a stabilit deja traseul, dar nu stie de unde ia bani" pe Ziare.com mai mult
Luni, 09 Iunie 2014, ora 17:19